تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 12:10
21 بازدید
کد خبر : 353787

شاهرخی: منتقدان طوری حرف نزنند که کادر فنی دلسرد شود، قلعه نویی هم نقد‌ها را بپذیرد

شاهرخی: منتقدان طوری حرف نزنند که کادر فنی دلسرد شود، قلعه نویی هم نقد‌ها را بپذیرد

در گفت و گو با آنا سرمربی سابق تیم ملی گفت: انتقادات باید کارگشا باشد و منتقدین حرف‌هایی نزنند که سرمربی، دستیاران و بازیکنان تیم ملی دلسرد شوند. همایون شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در پایان دور چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: اگر صدرنشین

در گفت و گو با آنا

شاهرخی: منتقدان طوری حرف نزنند که کادر فنی دلسرد شود، قلعه نویی هم نقد‌ها را بپذیرد

سرمربی سابق تیم ملی گفت: انتقادات باید کارگشا باشد و منتقدین حرف‌هایی نزنند که سرمربی، دستیاران و بازیکنان تیم ملی دلسرد شوند.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در پایان دور چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: اگر صدرنشین گروه A نبودیم باید سوال می‌کردیم که چرا در رده اول نیستیم. تمام کارشناسان و هواداران می‌دانند که در گروهی هستیم که صعودمان به جام جهانی مسجل است. اگر تیم اول گروه نشویم به خاطر اتفاقات عجیب و غریبی است که خارج از پیش بینی همگان خواهد بود. از ابتدا هم جای هیچ شک و شبهه‌ای نبود که با توجه به صعود مستقیم ۸ تیم از آسیا در جام جهانی ۴۸ تیمی، ایران یکی از تیم‌ها خواهد بود و اگر نمی‌رفتیم جای تعجب داشت.

با اتفاقات غیرمترقبه به مراحل حذفی جام جهانی می‌رویم

وی درباره اینکه تیم ملی تا به حال از گروهش به مرحله حذفی صعود نکرده و آیا این بار ممکن است طلسم صعود شکسته شود، عنوان کرد: در زندگی رویا و واقعیت داریم. رویای ما ایرانی‌ها این است که همیشه فوتبال ما جزء بهترین‌ها قرار می‌گیرد ولی آیا همه موفق می‌شوند؟ جواب منفی است. استثنا‌ها را کنار بگذاریم و واقعیت‌ها را ببینیم. فوتبال ایران می‌تواند در مراحل حذفی جام جهانی موفق باشد و خود را بالا بکشد؟ وقتی زمین چمن با کیفیت برای میزبانی نداریم، زیرساخت‌های ورزشی ما ناقص است و در خارج از ایران میزبانی می‌کنیم چطور انتظار داریم موفق شویم؟ فقط در صورتی ایران تا مراحل بالای جام جهانی بالا می‌رود که اتفاقات غیرمترقبه بیفتد که از خارج از پیش‌بینی هر منجمی است.

دوم گروه A شویم یک جای کار اشکال دارد

سرمربی سابق تیم ملی یادآور شد: در مورد اینکه از گروه‌مان صعود می‌کنیم، اصلاً نمی‌شود از حالا حرفی زد. باید ببینیم در چه گروهی هستیم و کدام تیم‌ها همگروه ما می‌شوند. الان که در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هستیم کاملاً عیان و قابل تشخیص است که ایران از این گروه به جام جهانی صعود می‌کند. باید به عنوان تیم اول گروه صعود کنیم، چون سطح فوتبال ما بالاتر از این است که در چنین گروهی صدرنشین نشود. اگر دوم شویم یک جای کار اشکال دارد که دلایل متعددی دارد. بعد از آنکه صعود کردیم و قرعه‌کشی جام جهانی انجام شد، آن وقت می‌توانیم درباره اینکه می‌توانیم از گروهی که در آن قرار داریم صعود کنیم یا نه، صحبت کنیم.

مدارس تجاری دلیل ناکامی فوتبال پایه است

وی درباره بحث جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی گفت: باز هم تکرار می‌کنم که واقعیت با رویا فرق می‌کند. وقتی تیم‌های پایه درست و حسابی نداریم، در رده‌های نوجوانان و جوانان شاهد موفقیت بزرگی نیستیم و بیش از نیم قرن است تیم امید ما به المپیک نرفته، دلیل این ناکامی‌ها هم مدارس تجاری است که تنها اسم آنها مدارس فوتبال است، در نتیجه استعدادی به اندازه نیاز به وجود نمی‌آید. بازیکن شاخص جوانی که توانایی‌های او در سطحی باشد که اگر سرمربی تیم ملی به او بازی ندهد از وی انتقاد می‌شود، فقط ارقام قرارداد‌ها میلیاردی است و نوش جان‌شان؛ کاری به آن ندارم ولی وقتی زیرساخت درست نیست و باشگاه‌ها نمی‌توانند بازیکن به تیم‌های ملی بدهند مسلماً آینده روشنی در انتظار فوتبال ما نیست. مگر اینکه ایراد‌ها را برطرف کنیم، چندین سال درست پیش برویم و بعد استعداد‌ها به تیم‌های ملی تزریق می‌شوند که نتیجه آن می‌تواند درخشش در جام جهانی باشد.

قلعه‌نویی انتقادات و راهنمایی‌ها را بپذیرد

شاهرخی در خصوص اینکه امیر قلعه‌نویی از مدیران صدا و سیما خواسته تا به افرادی که علیه تیم ملی در تلویزیون مصاحبه می‌کنند تریبون داده نشود، چون با خود او ضدیت دارند و زحمات ملی‌پوشان زیر سؤال می‌رود، تصریح کرد: به شخصه اعتقاد دارم هر کسی سرمربی تیم ملی می‌شود باید مورد حمایت قرار بگیرد. کسی هم که سرمربی تیم ملی می‌شود باید بداند که توجه مردم به این تیم بسیار زیاد است و از هر تیمی بیشتر پیگیری می‌شود. دو اتفاق برای سرمربی رخ می‌دهد، یا می‌ماند یا می‌رود. حالا که تیم ملی نتیجه گرفته قلعه‌نویی باید انتقادات و راهنمایی‌ها را قبول کند. بهترین فرد برای تصمیم در مورد تیم ملی سرمربی و کادرفنی او هستند.

تعریف نا به جا تکبر می‌آورد و پاشنه آشیل می‌شود

وی خاطرنشان کرد: البته انتقادات باید کارگشا باشد و حرف‌هایی نزنند که سرمربی، دستیاران و بازیکنان تیم ملی دلسرد شوند. الان سرمربی امیر قلعه‌نویی است، باید از او حمایت کرد و به تصمیم‌هایی که در مورد تیمش می‌گیرد احترام گذاشت، چون وظیفه پاسخگویی دارد. اگر تیم ملی بد بازی کرد انتقاد فنی خیلی خوب است. سرمربی هم کمی صبورتر باشد، چون همه نمی‌توانند از تیم او تعریف کنند. تعریف بیجا و نا به جا از تیم ملی غرور کاذب و تکبر می‌آورد که پاشنه آشیل تیم خواهد شد و باید منصفانه انتقاد کرد تا کادرفنی پی به اشتباهات خود ببرد. باز هم تأکید می‌کنم هر کسی سرمربی تیم ملی می‌شود باید از او حمایت شود و برای بهتر شدن تیم انتقاد منصفانه کرد.  

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn