تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 13:58
12 بازدید
کد خبر : 353893

ترور سنوار؛ اول در توییتر فارسی

ترور سنوار؛ اول در توییتر فارسی

علی مزروعیخبرنگار رژیم‌صهیونیستی هم‌زمان با ترور فرماندهان مقاومت عملیات روانی را نیز با هدف تضعیف روحیه رزمندگان آغاز کرده و هر روز دروغ جدیدی را منتشر می‌کند. یک روز فرمانده سپاه قدس را نفوذی خوانده و از این دروغ کلاهی برای تفرقه بین جبهه مقاومت می‌بافد و روز دیگر همین سناریو را برای رئیس دفتر

علی مزروعیخبرنگار

رژیم‌صهیونیستی هم‌زمان با ترور فرماندهان مقاومت عملیات روانی را نیز با هدف تضعیف روحیه رزمندگان آغاز کرده و هر روز دروغ جدیدی را منتشر می‌کند. یک روز فرمانده سپاه قدس را نفوذی خوانده و از این دروغ کلاهی برای تفرقه بین جبهه مقاومت می‌بافد و روز دیگر همین سناریو را برای رئیس دفتر سیاسی حماس می‌چیند. در فضای نبرد چنین رویکردی از جانب جبهه مقابل امری بدیهی است اما اینکه برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های داخلی نیز عامدانه و جاهلانه همین خط خبری را دنبال کنند، مسئله‌ای است که به راحتی نباید از کنار آن گذشت. 

اگرچه برخی از اتهام‌زنان به شهید سنوار بدون عذرخواهی از مخاطبان از موضع خود عقب‌نشینی کردند اما چهره‌های دیگری نیز بودند که همین مقدار را نیز انجام نداده و مسیر گذشته خود را با روش‌های دیگری تداوم دادند. در بین همه اتهام زنندگان به شهید یحیی سنوار، حسین درخشان، فعال توییتری ۹۰ هزار فالووری موضع تند‌تری داشته است. او حتی پس از شهادت سید‌حسن نصرالله نیز مواضع رادیکال و ضد مقاومت خود را تداوم داده است. درخشان در توییتی که پیش از شهادت یحیی سنوار منتشر کرده می‌نویسد: «می‌دونستید یحیی سنوار به‌خاطر اعدام چهار فلسطینی جاسوس اسرائیل در حماس ۲۰ سال در اسرائیل زندانی بوده و عبری یاد گرفته و زیر و بم سیاست و فرهنگ و ذهنیت اسرائیلی رو می‌شناسه؟ جالب اینکه در ۲۰۱۱ که قرار بوده به همراه ۱۰۲۵ زندانی دیگه با گیلعاد شلیط معاوضه بشه، رئیس اطلاعات زندان اسرائیل شدیدا مخالف بوده، چون قدرت رهبری و اثرگذاری‌ش رو در زندان روی بقیه می‌دیده. نکته دیگه اینکه دلیل اصلی آزاد شدنش با وجود ۴ حبس ابدی که براش بریده بودند اینه که فرد اسرائیلی‌ای رو نکشته بوده.»

برجسته‌ترین شخصیتی که نامش در بین اتهام‌زنندگان به شهید یحیی سنوار دیده می‌شود، حسام‌الدین آشنا است. تصویری از یک توییت او که البته الان روی پیجش قرار ندارد درحال دست به دست شدن در توییتر است. در این مطلب که به نقل از آشنا بازتاب پیدا کرده آمده است، «یحیی زنده و ناپیدا شده است. سید‌حسن شهید و پیدا شده است. پیدا کنید …فروش را.» در این توییت تلویحا به شهید یحیی سنوار تهمت آدم‌فروشی زده شده است. پس از شهادت حماسی یحیی سنوار، حسام‌الدین آشنا توییت دیگری منتشر کرده که به نظر می‌رسد برای از بین بردن اثر رسانه‌ای توییت اولیه باشد: «یحیی می‌تواند یک‌سال در غزه دوام بیاورد؛ اگر نفوذ نباشد. سید حسن نمی‌تواند در ضاحیه در امان باشد؛ اگر نفوذ باشد. پیدا کنید آدم‌فروش را!» او از تجربه سیاسی خود در این توییت بهره برده و به نحوی موضعش را تشریح کرده که انگار منظورش از آدم‌فروش شخص دومی غیر از یحیی سنوار بوده است. حال آنکه از توییت اول به وضوح اتهام‌زنی برداشت می‌شود و همین امر نیز رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک را وادار کرده تا یک توییت واکنشی منتشر کند. 

در هنگام نبرد نظامی باید مراقب عملیات روانی دشمن نیز بود و حتی برای آن برنامه داشت. اینکه هرکسی بدون قرارگرفتن در هیچ چهارچوب عملیاتی در‌مورد میدان نبرد توصیفات و احساسات شخصی‌اش را بازنشر دهد، نه‌تنها کمکی به پیشبرد نبرد روانی و رسانه‌ای نمی‌کند بلکه عرصه را برای هراس‌افکنی و ایجاد ناامیدی توسط جبهه دشمن باز می‌کند. این وضعیتی است که به نظر می‌رسد در فضای رسانه‌ای داخل به آن دچاریم. وقتی دروغ فوت همسر‌ رهبر انقلاب در آستانه نمازجمعه حماسی نصر و دروغ ترور عراقچی پس از فرود حماسی هواپیمای ایرانی در فرودگاه بیروت توسط رسانه‌های داخلی نیز بازتاب یافته و در ادامه نیز اتهام‌زنی به نفر اول مقاومت در نبرد غزه در صفحه توییتر شخصیت‌های داخلی بازتاب پیدا می‌کند، یعنی احتمالا پروتکل‌های رسانه‌ای در موقعیت جنگی یا تعریف نشده‌اند یا جدی گرفته نمی‌شوند. 

متن کامل گزارش علی مزروعی، خبرنگار گروه نقد روز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn