تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 11:14
9 بازدید
کد خبر : 354923

حضور ۸۴ شرکت در اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات مشهد

حضور ۸۴ شرکت در اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات مشهد

به گزارش  جام جم آنلاین، احمد ابراهیمی، در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در خصوص جزئیات برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برگزار می‌شود و هدف آن کاهش هزینه‌های سنگین شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. وی با اشاره

حضور ۸۴ شرکت در اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات مشهد
به گزارش  جام جم آنلاین، احمد ابراهیمی، در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در خصوص جزئیات برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برگزار می‌شود و هدف آن کاهش هزینه‌های سنگین شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای شرکت در نمایشگاه‌های کشور‌های همسایه مانند ترکمنستان و افغانستان گفت: هزینه هر متر مربع غرفه در این کشور‌ها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار است و هر شرکت برای حضور در این نمایشگاه‌ها باید هزینه‌هایی بالغ بر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای اقامت و سایر مخارج پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت برگزارکننده اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان اضافه کرد: این ارقام می‌تواند برای یک شرکت کوچک تا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه به همراه داشته باشد؛ اما در نمایشگاه صادرات که در ایران برگزار می‌شود، این هزینه‌ها به حدود یک دهم کاهش یافته است.

ابراهیمی عنوان کرد: هزینه یک غرفه ۲۴ متری در این نمایشگاه تنها حدود ۴۰ میلیون تومان است که به دلیل کاهش هزینه‌های اقامت و پرواز‌های داخلی، برای شرکت‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ نفر از افغانستان، ۸۰ نفر از ترکمنستان و ۲۰ نفر از تاجیکستان برای حضور در این نمایشگاه و مهمانانی از کشور‌های دیگر نیز به این رویداد دعوت شده‌اند. ضمن اینکه به دلیل برگزاری اولین دوره با برخی چالش‌ها روبرو بودیم، اما امیدواریم که این نمایشگاه به موفقیت برسد و در آینده گسترده‌تر شود.

مدیرعامل شرکت برگزارکننده اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در بخشی از سخنان خود به اهداف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این رویداد فرصتی برای ایجاد بازار‌های جدید، شبکه‌سازی بین‌المللی و ارتقای رقابت‌پذیری محصولات ایرانی است. علاوه بر آن، نمایشگاه به تقویت گردشگری تجاری و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها کمک می‌کند. ۸۴ شرکت تولیدی و خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند که برخی از آن‌ها دارای تجربه فعالیت در بازار‌های بین‌المللی هستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین چهار نشست تخصصی در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد که یکی از این نشست‌ها با حضور ۳۱۰ نفر از تولیدکنندگان ایرانی و مهمانان بین‌المللی برگزار می‌شود و جلسات بی‌توبی (B۲B) نیز در روز‌های نمایشگاه در جریان خواهد بود تا شرکت‌ها بتوانند به طور مستقیم با شرکای تجاری خود ارتباط برقرار کرده و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn