تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 21:31
16 بازدید
کد خبر : 355514

استقلال جای مدیران بزرگ است/ ببینید باشگاه به این بزرگی را به چه روزی انداختند/ نیمه مربیان را بد باختیم و نشان دادیم تجربه لازم را نداریم!

استقلال جای مدیران بزرگ است/ ببینید باشگاه به این بزرگی را به چه روزی انداختند/ نیمه مربیان را بد باختیم و نشان دادیم تجربه لازم را نداریم!

ستار همدانی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با آفتاب نو، درباره نتیجه عجیب رقم خورده در دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن و شکست آبی پوشان تهرانی در مصاف مقابل نماینده اصفهان در چهارچوب یکی دیگر از هفته‌های لیگ برتر همچنین بازی حساس پیش رو مقابل النصر عربستان اظهاراتی را مطرح کرد. چه شد

ستار همدانی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با آفتاب نو، درباره نتیجه عجیب رقم خورده در دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن و شکست آبی پوشان تهرانی در مصاف مقابل نماینده اصفهان در چهارچوب یکی دیگر از هفته‌های لیگ برتر همچنین بازی حساس پیش رو مقابل النصر عربستان اظهاراتی را مطرح کرد.

چه شد که استقلال با این شرایط در دیدار خانگی تن به شکست داد؟

اما قبول دارید که چنین باختی برای هواداران غیر قابل هضم است؟

صد در صد همینطور است. من و خیلی‌های دیگر از دوستانم که این نتیجه را دیدیم هنوز متعجب هستیم و برایمان عجیب است که چطور می‌شود استقلال در یک بازی تا این اندازه دچار اشتباه شود. به هر حال این‌ها می‌تواند درس بزرگی برای کادر مدیریتی باشگاه باشد تا بداند که نمی‌توان به این شکل و در چنین وضعیتی استقلال را به هر سویی که خواستند ببرند و بکشانند. استقلال تیم بزرگی است که نمی‌توان به این شکل و با این سادگی درباره‌اش تصمیم‌گیری کرد.

منظورتان بحث کادرفنی و سرمربیگری استقلال است؟

بله ما وقتی با یک مربی کار را شروع می‌کنیم و تیم را با او می‌بندیم باید در این باره فکر کنیم. نمی‌توانیم هر طور که دلمان خواست تصمیم بگیریم و نتیجه کار را از قبل پیش‌بینی شده بدانیم. اینجا استقلال است نه یک تیم معمولی. متاسفانه آقایان که هدایت تیم استقلال را به عنوان مدیران باشگاه در دست گرفتند اینجا را با یک تیم معمولی اشتباه گرفتند و تصور کردند که می‌توانند مانند باشگاه‌های تازه تاسیس یا کوچک آن را به راحتی اداره کرد. در حالی که استقلال همانطور که جای بازیکنان بزرگ است جای مدیران بزرگ هم باید باشد.

نظرتان درباره حضور مربی آفریقایی در استقلال چیست؟

ای کاش این اتفاق خیلی زودتر از این‌ها می‌افتاد. ما که هنوز چیزی درباره این مربی نمی‌دانیم و فقط یک کارنامه در فضای مجازی از او منتشر شده است. قطعاً این مربی باید بیاید و با تک تک بازیکنان استقلال و سپس فضای فوتبال ایران آشنا شود. این مربی تا بخواهد با حریفان استقلال در هفته‌های پیش رو آشنا شود و بداند که چه تیمی با چه سبکی روبروی استقلال بازی می‌کند احتمال دارد که ما باز هم امتیاز از دست بدهیم و این‌ها همه ناشی از سوء مدیریت در استقلال است.

یعنی فکر می‌کنید این اتفاق باید زودتر می‌افتاد؟

قطعاً! اگر استقلال در فصل نقل و انتقالات تابستانی مربی‌اش را تغییر می‌داد و با سرمربی جدید کارش را استارت می‌زد امروز دچار چنین وضعیت عجیب و غریبی نمی‌شد. وضعیت برای استقلال بحرانی‌تر از این حرفهاست و نمی‌توان در این باره هیچ اقدام دیگری جز انتظار کشیدن و منتظر اتفاقات عجیب‌تر بودن نیست.

منظورتان از اتفاقات عجیب چیست؟

هیچ چیزی در آینده استقلال با این شرایط و با این وضعیت مشخص نیست. ممکن است استقلال با این مربی به یکباره تمام مسابقات پیش رو را ببرد و این احتمال هم وجود دارد که از همین بازی اول مقابل النصر عربستان دوباره شکست‌ها شروع شود. شما ببینید در این فصل ما تا چه اندازه باخت داده‌ایم. اصلاً چه هواداری در استقلال به یاد دارد که این تیم این همه پشت سر هم باخته باشد. ما تازه به بازی حساس با النصر رسیده‌ایم و تیم مان با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف داخلی شده است.

استقلال جای مدیران بزرگ است/ ببینید باشگاه به این بزرگی را به چه روزی انداختند/ نیمه مربیان را بد باختیم و نشان دادیم تجربه لازم را نداریم!

چه شد که استقلال در نیمه دوم گل خورد؟

این‌ها نشان دهنده عدم تجربه کادرفنی تیم استقلال است. هر چقدر آقای ربیعی در نیمه اول تیم استقلال را درست آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت ما را پیدا کرد ما در نیمه اول هیچ بهره‌ای از این موضوع نبردیم. آنها آمدند و نهایت استفاده را از نیمه اول بردند. در واقع تیم ذوب آهن در نیمه اول به دفاع منطقی و بازی معمولی خودش پرداخت و در نیمه دوم سبک بازی اش را عوض کرد و توانست از همان اوایل نیمه اول تا اواخر بازی استقلال را تحت فشار قرار بدهد.

به نظر شما بازی با النصر عربستان هم ممکن است به این وضعیت دچار شود؟

هیچ بعید نیست. البته امیدوارم این اتفاق رخ ندهد ولی به هر حال هیچ چیزی غیر ممکن نیست. حتی احتمال دارد که استقلال برنده شود ولی این بردهای مقطعی به درد استقلال نمی‌خورد. ما بازی با الغرافه را هم در آن شرایط ویژه ورزشگاه شهرقدس بردیم اما بعد از بازی با الغرافه دیدیم که چه وضعیتی برای تیم استقلال رقم خورد و به همین خاطر است که می‌گویم نمی‌توان روی این نتایج حساب باز کرد.

بازی در خارج از کشور و در زمین راشد دبی تا چه اندازه می‌تواند برای استقلال در این شرایط مفید باشد؟

قطعاً بازی روی زمین چمن مسطح می‌تواند کمک کننده باشد اما آیا استقلال دارای تاکتیک و نظم تیمی خوبی خواهد بود. فقط باید بنشینیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. این همه تنش در سطح مدیریتی و کادر فنی قطعاً روی بچه‌های تیم تاثیر می‌گذارد. این بچه‌ها همان نفراتی هستند که فصل قبل توانستند نایب قهرمان لیگ برتر شوند و قهرمانی را با یک اشتباه داوری در بازی پرسپولیس از دست بدهند. حالا تصور کنید این تیم به چه روزی افتاده که این گونه در یک بازی سه گل دریافت می‌کند آن هم هر سه را در نیمه دوم. ما فصل قبل جلوی این ذوب آهن بازی یک برصفر باخته را به دو بر یک برده تغییر دادیم اما حالا حتی یک گل را هم نتوانستیم تلافی کنیم آن هم با وجود این همه بازیکن خوب در ترکیب تیم مان! استفاده از سه مهاجم در یک بازی این نوید را می‌داد که ما بتوانیم برد پرگلی به دست بیاوریم اما همه این‌ها برعکس شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn