تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 22:28
13 بازدید
کد خبر : 355564

آمریکا در آستانه فروپاشی ! / علت چیست؟

آمریکا در آستانه فروپاشی ! / علت چیست؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو به نقل از تجارت نیوز، با تشدید بحران آب‌وهوا و آثار مخرب آن بر مناطق مختلف جهان، سوالی که بسیاری می‌پرسند این است که آیا مکانی وجود دارد که از تغییرات آب‌وهوایی در امان باشد؟ تحقیقات جدیدی که نقشه‌ای از آمریکا را بر اساس خطرات محیطی ترسیم

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو به نقل از تجارت نیوز، با تشدید بحران آب‌وهوا و آثار مخرب آن بر مناطق مختلف جهان، سوالی که بسیاری می‌پرسند این است که آیا مکانی وجود دارد که از تغییرات آب‌وهوایی در امان باشد؟ تحقیقات جدیدی که نقشه‌ای از آمریکا را بر اساس خطرات محیطی ترسیم کرده، به این پرسش پاسخ می‌دهد. بر اساس این تحقیقات، گرمای شدید، خشکسالی، سیلاب و آتش‌سوزی جنگلی مناطق مختلف آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما برخی مناطق کمتر و برخی بیشتر در معرض این تهدیدات هستند.

رتبه‌بندی ایالت‌ها بر اساس خطرات تغییرات آب‌وهوایی

یک شاخص جدید ریسک تغییرات آب‌وهوایی، ایالت‌های مختلف آمریکا را بر اساس میزان خطراتی که متوجه آنهاست رتبه‌بندی کرده است. طبق این رتبه‌بندی، ۹ ایالت از ۱۰ ایالتی که بیشترین آسیب‌ها را از بحران آب‌وهوا خواهند دید، در جنوب آمریکا و بیشتر ساحلی هستند. فلوریدا پرخطرترین ایالت و ورمونت امن‌ترین ایالت شناخته می‌شود. این شاخص عوامل مختلفی مانند افزایش دما، خطر سیل، آتش‌سوزی‌های جنگلی و خشکسالی را در نظر گرفته است.

ورمونت، نیوهمپشایر و ماساچوست به‌ عنوان امن‌ترین ایالت‌ها معرفی شده‌اند، اما هیچ‌کدام از این مناطق نیز به‌ طور کامل از تاثیرات آب‌وهوایی مصون نیستند. طوفان‌های شدید و سیلاب‌های اخیر در مناطقی که پیش‌تر به‌ عنوان پناهگاه‌های آب‌وهوایی شناخته می‌شدند، این باور را زیر سوال برده است.

ایالت‌های در معرض خطر بالا

پیش‌بینی می‌شود هفت ایالت، از جمله فلوریدا، جورجیا و کالیفرنیا، تمام پنج عامل اصلی از بحران‌های آب‌وهوایی گرمای شدید، خشکسالی، سیل داخلی، آتش‌سوزی جنگلی و سیل ساحلی را تجربه کنند. همچنین، سه‌چهارم ایالت‌ها با افزایش خطر خشکسالی مواجه خواهند شد.

گرچه سیلاب ساحلی کمتر از سایر خطرات مورد توجه است، تنها دو ایالت از ۱۰ ایالت با بیشترین ریسک، در معرض خطر سیلاب ساحلی نخواهند بود؛ اما گرمای شدید در تمامی ایالت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و هیچ نقطه‌ای از آمریکا از گرمای شدید در امان نیست.

پناهگاه‌های احتمالی برای فرار از بحران آب‌وهوا

به گزارش یورونیوز، افرادی که قصد دارند از تغییرات آب‌وهوایی فرار کنند، باید از ایالت‌های جنوب شرقی و کالیفرنیا دوری کنند و به سمت شمال شرقی و غرب میانه بروند. ورمونت، نیوهمپشایر و ماساچوست در صدر فهرست ایالت‌هایی هستند که کمترین خطرات آب‌وهوایی را دارند.

هرچند تغییرات آب‌وهوایی همه نقاط جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برخی مناطق نسبت به سایرین در معرض خطرات کمتری هستند. طبق تحقیقات، ایالت‌های شمال شرقی آمریکا امن‌ترین گزینه‌ها برای سکونت در مواجهه با این بحران‌ها هستند. با این حال، با توجه به شدت و فراگیری بحران آب‌وهوا، حتی این مناطق نیز از تاثیرات آن مصون نخواهند بود.

نتیجه نهایی این است که با توجه به این اطلاعات، باید اقدامات جدی و هماهنگی‌های گسترده برای کاهش آثار آب‌وهوایی و مقابله با این بحران جهانی انجام شود.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn