تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 8:31
15 بازدید
کد خبر : 355964

سود مشارکت وام‌ های مسکن ملی باید حذف شود / چرا مردم باید تاوان پس بدهند؟

سود مشارکت وام‌ های مسکن ملی باید حذف شود / چرا مردم باید تاوان پس بدهند؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، احمد فاطمی، نماینده مردم بابل در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب نو با بیان اینکه” اقدام بانک ها در الزام متقاضیان مسکن ملی به پرداخت سود مشارکت، خلاف اهداف اولیه ساخت مسکن ملی است” تصریح کرد: قرار بود با این اقدام به مردم مستضعف

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، احمد فاطمی، نماینده مردم بابل در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب نو با بیان اینکه” اقدام بانک ها در الزام متقاضیان مسکن ملی به پرداخت سود مشارکت، خلاف اهداف اولیه ساخت مسکن ملی است” تصریح کرد: قرار بود با این اقدام به مردم مستضعف و اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه کمک کنیم ولی در حال حاضر متأسفانه رویه‌ هایی شکل گرفته کاملا در تناقض با اهداف تعیین شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر دولت در به کارگیری پیمانکار قصور داشته است و یا اگر پیمانکاران وظیفه خود را ظرف مدت قانونی تعیین شده، انجام نداده‌اند، چرا مردم باید تاوان پس بدهند؟ این امر درست نیست.

وی افزود: علاوه بر کمیسیون عمران، کمیسیون های اقتصادی و اجتماعی مجلس نیز به موضوع ورود می‌کنند و البته تاکنون هم رایزنی‌هایی با روسای بانک‌ها برای حذف سود مشارکت انجام گرفته است.

فاطمی تصریح کرد: البته هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم ولی در حال رایزنی برای کمک به اقشار کم درآمدی هستیم که با رویای خانه دار شدن، وارد پروژه‌ مسکن ملی شده‌اند.

به گزارش آفتاب نو، در حال حاضر متقاضیان مسکن ملی باید علاوه بر اقساط وام، بابت تأخیر در تحویل واحدها هزینه ای را به بانک بپردازند که هیچ ارتباطی به آنها ندارد و این مساله به پیمانکارانی مربوط است که پروژه ها را به دلایل مختلف متوقف کرده و هنوز بعد از ۵ سال تحویل نداده اند. حالا می خواهند این جریمه را از متقاضیانی بگیرند که بسیاری از آنها با توجه به شرایط اقتصادی دشوار، توانایی پرداخت این مبالغ اضافی را ندارند.

آفتاب نو در گزارش های زیر به مشکل سود مشارکت متقاضیان پرداخته است:

*متقاضیان مسکن ملی واوان اسلامشهر قربانی کم کاری مسئولان وزارت راه شدند/ سود مشارکت، ترفند جدید درآمدزایی ازجیب مردم!

*سود مشارکت، هدیه تلخ وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان مسکن ملی/ با پول مستضعفان مسکن ملی را می سازند و به دست دلالان می رسانند!

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn