تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 8:58
7 بازدید
کد خبر : 355989

انتقاد از سفر و فعالیت خارج از کشور ملی‌پوشان تنیس روی میز – آفتاب نو | اخبار ورزشی

انتقاد از سفر و فعالیت خارج از کشور ملی‌پوشان تنیس روی میز – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: جمیل لطف الله نسبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج به دست آمده در مسابقات قهرمانی آسیا، از عملکرد کلی ملی پوشان ابراز رضایت کرد اما در عین حال نسبت به در اختیار نداشتن همیشگی بازیکنان و تاثیری که روی اجرای برنامه ها می گذارد، انتقاد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

جمیل لطف الله نسبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج به دست آمده در مسابقات قهرمانی آسیا، از عملکرد کلی ملی پوشان ابراز رضایت کرد اما در عین حال نسبت به در اختیار نداشتن همیشگی بازیکنان و تاثیری که روی اجرای برنامه ها می گذارد، انتقاد کرد.

وی ابتدا به دیدارهای تیم ملی در آلماتی قزاقستان اشاره داشت و گفت: قرعه واقعا سختی نصیب ایران شد با این حال بازیکنان خیلی خوب کار کردند به خصوص مقابل چین که با شاهکار بنیامین فرجی همراه بود. این بازیکن بدون توجه به نام و نشان حریفش که رنکینگ اول دنیا را داشت، جسورانه جنگید و صاحب برتری شد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: بازی دوم با نوشاد بود که او هم انصافا خوب بازی کرد و حتی ابهام شکست را برای حریفش ایجاد کرد. اگر نوشاد آن بازی را می برد، تیم ایران ۲ بر صفر از چین پیش می افتاد. نتیجه ای که در دو دهه اخیر بی سابقه به حساب می آمد. اگر چنین می شد، چه بسا نتیجه نهایی هم تغییر می کرد چون با عملکرد بنیامین و نوشاد ( در صورت برد) هم بازیکنان ما روحیه مضاعف می گرفتند و هم روحیه حریف تضعیف می شد.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه با وجود عملکرد قابل قبول نفراتی مانند بنیامین و نوشاد، تیم ملی نتوانست از ژاپن گیمی بگیرد، خاطرنشان کرد: دیدار با قزاقستان را در شرایطی برگزار کردیم که واقعا نتیجه آن برای مان فرقی نداشت. مهم خارج شدن ما از ترکیب ۶ تیم برتر بود و اینکه باید در دور آتی مسابقات قهرمانی آسیا از مرحله مقدماتی بازی کنیم. با در نظر گرفتن این شرایط و در پیش بودن دیدارهای انفرادی، به نوشاد استراحت دادم تا فرصتی هم برای بازی کردن محمدجواد سهرابی ایجاد شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه تیم ملی تنیس روی میز سخت ترین قرعه ممکن را در مسابقات قهرمانی آسیا داشت، افزود: اینکه باید در قاره آسیا و با تیم های این قاره رقابت داشته باشیم، کارمان را همیشه و از هر حیث سخت می کند. اگر با همین تیم در آمریکا یا آفریقا بودیم به مراتب بهتر نتیجه می گرفتیم. حتی در اروپا هم شانس بالاتری برای نتیجه گیری داشتیم. بازی در آسیا اما با حضور تیم هایی مانند چین، ژاپن، هنگ کنگ، چین تایپه، کره شمالی و سنگاپور خیلی سخت است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در واکنش به اینکه «قاره را نمی توان تغییر داد، بنابراین برای تغییر شرایط چه راه کاری پیشنهاد می دهید؟» به تاثیر فعالیت باشگاهی و خارج از کشور بازیکنان اشاره کرد و اینکه این موضوع در وضعیت امروز تیم ملی بی تاثیر نیست.

وی در این زمینه گفت: باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که به واسطه آن بازیکنان را خیلی بیشتر در ایران نگه داریم نه اینکه به خاطر فعالیت باشگاهی مدام در سفر و رفتن به این کشور و آن قاره باشند. درست است که بازیکنان در سایر کشورها هم مشغول بازی هستند اما در اختیار ما و تیم ملی نیستند ضمن اینکه بدون مربی باید کار کنند، خودشان مربی خودشان می شوند و اثرگذاری مربی را در تمرینات شان ندارند.

لطف الله نسبی تاکید کرد: اگر بازیکنان بیشتر مواقع ایران باشند می توانیم اردوهای مرتب و مستمر برای آنها داشته باشیم. کمبود مسابقات را هم باید با اعزام بیشتر جبران کرد. در این صورت می توان حتی در همین آسیا هم نتایج بهتر و با ثبات تری گرفت.

سرمربی تیم ملی تنیس رو میز تصریح کرد: با وجود نفراتی مانند بنیامین فرجی و امیرحسین هدایی در کنار نوشاد و نیما عالمیان، تیم استخوان داری داریم که می تواند یقه دیگر تیم ها را بگیرد. به شرطی که بازیکنان در شرایط پایدار و همیشگی و زیر نظر مربی کنار هم تمرین داشته باشند.

وی تاکید کرد: منتقدین ما می گویند بازیکنان خارج از کشور مسوول تغذیه هم دارند درحالیکه اصلا این خبرها نیست. آنها خودشان باید بدون مربی تمرین کنند و بعضا به فکر درست کردن غذا هم باشند.

لطف الله نسبی گفت: البته بازهم تاکید می کنم در اختیار داشتن متوالی بازیکنان و کاهش سفرها و فعالیت باشگاهی خارج از کشور آنها ملزم به فراهم بودن یکسری شرایط در داخل کشور است. ما به مرکز تخصصی برای تیم های ملی به ویژه در استان های شمالی کشور نیاز داریم. شرایط جوی استان های شمالی به اروپا که اکثر مسابقات آنجا برگزار می شود، نزدیک است و تمرین در آن شرایط برای ملی پوشان نتایج بهتری دارد.

وی ادامه داد: با داشتن مرکز تخصصی تیم های ملی، می توانیم میزبان تیم های خارجی هم باشیم و با آنها اردوی مشترک برگزار کنیم. خیلی ها راغب هستند با ملی پوشان ایران تمرین کنند و دیدار داشته باشند. فراهم شدن چنین شرایطی به پیشبرد برنامه های ما هم کمک می کند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: امروز تنیس روی میز ایران دارای شخصیت است، در مجامع بین المللی قابل احترام است. باید کمک کرد تا با ایجاد شرایط لازم، در جهت تقویت این وضعیت و ارتقا از آن حرکت کنیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn