تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:02
11 بازدید
کد خبر : 356048

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد. به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب

امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

این تصویر توسط برایان فولدا (Brian Fulda) ثبت شده است. عکاس بیش از هر چیزی روی دُم دنباله‌دار سوچینشان-اتلس (tsuchinshan-atlas) تمرکز کرده بود. او  دنباله‌دار معروف را هفته گذشته بر فراز کوه‌های شرقی سیرا در کالیفرنیا شکار کرد. دنباله‌دار یک دم روشن و یک پاددُم داشت که در جهت مخالف بود (به دلیل خطای دید). خوشه ستاره‌ای کروی M5 در سمت راست دیده می‌شود.

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

تصویر روز skyandtelescope

خوشه ستاره‌ای مسیه ۷ با اسامی دیگری همچون M7، خوشه بطلمیوس یا NGC 6475 نیز شناخته می‌شود. این خوشه باز درخشان در صورت فلکی عقرب است. M7 حدود ۹۸۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. قدر بصری آن ۳.۳ است. قطر ظاهری آن ۸۰ دقیقه قوس است که بیش از دو برابر اندازه ماه کامل است.

 این امر باعث می‌شود که خوشه بطلمیوس به راحتی با چشم غیر مسلح دیده شود. با این حال جنوبی ترین شی آسمان است و این امر دیدن آن را برای مردم مناطق نیم‌کره شمالی سخت می‌کند زیرا زاویه دید صورت فلکی عقرب تغییر خاصی نمی کند. M7 یکی از شناخته شده ترین خوشه‌های باز است و از زمان‌های قدیم شناخته شده است. ستاره شناس یونانی کلودیوس بطلمیوس اولین بار آن را در قرن دوم ثبت کرد.

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

تصویر روز آژانس ملی تلسکوپ استرالیا

رویداد مجسمه‌سازی کنار دریا (Sculpture by the Sea) یک رویداد سالانه در سیدنی و پرث است که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه مجسمه سازی رایگان در جهان یاد می‌کنند!

در پیاده‌راه ساحل سیدنی اکنون یک پارک مجسمه‌سازی ۲ کیلومتری قرار دارد که بیش از ۱۰۰ مجسمه از هنرمندان استرالیایی و سراسر جهان در آن به نمایش گذاشته شده است. برخی از آثار هنری مربوط به فضا و نجوم هستند. اثر هنری  زیر اودیسه نام دارد و توسط هنرمند کلایتون بلیک (Clayton Blake) ساخته شده است.

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

تصویر روز astronomy

این تصویر توسط ریچ روفینی (Rich Ruffini) از واسیلا، آلاسکا ثبت شده است. رشته‌های پلاسما در کروموسفر خورشید با انرژی مغناطیسی حرکت می‌کنند و بافتی زیبا به وجود می‌آورند. اگرچه شما یک تصویر را می‌بینید اما این عکس مجموعه ای از ۳۰۰ فریم تلفیق شده است. هر فریم با سرعت ۱/۲۰۰ ثانیه گرفته شد و برای این کار از یک رفرکتور ۴ اینچی و یک چشمی Daystar Hα استفاده شد.

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

تصویر روز earthsky

این تصویر در تاریخ ۱۰/۱۷/۲۰۲۴ ساعت  ۱۸:۴۵  در کاتک، اودیشا، هند  به کوشش روناک مهنتی (Rounak Mohanty)  ثبت شد.  عکاس نام تصویر خود را « آخرین نگاه به دنباله دار قرن» گذاشت.

در تصویر دنباله دار سوچینشان-اتلس یا A3 را می‌بینید که دم بلندی به اندازه ۲۵ درجه دارد و کهکشان راه شیری در پس زمینه می‌درخشد.

کل زمان نوردهی برای عکس بیش از ۲۰ دقیقه بود و تجهیزات مورد استفاده شامل گوشی هوشمند Oppo F19  و سه پایه ثابت بود. روناک مهنتی عکس را با استفاده از چندین ابزاراز جمله Siril، Graxpert، Gimp، Snapseed و Lightroom ویرایش کرد. 

تصاویر نجومی سی مهر (۲۱ اکتبر)

 

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn