تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:33
7 بازدید
کد خبر : 356080

قطع برق این منطقه گسترده تر از قبل می شود

قطع برق این منطقه گسترده تر از قبل می شود

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳۶ کدخبر: ۱۲۴۷۶۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ اقتصاد در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم. به گزارش تیتر کوتاه – روزنامه اکونومیست (Economist) در بخش سیاسی و اقتصاد به گزارش خبر زیر پرداخت: سیل

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳۶

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قطع برق این منطقه گسترده تر از قبل می شود


به گزارش تیتر کوتاه – روزنامه اکونومیست (Economist) در بخش سیاسی و اقتصاد به گزارش خبر زیر پرداخت:

سیل ۱.۱ میلیون تن برنج را در بنگلادش از بین برد

بر اساس داده های وزارت کشاورزی، سیل در بنگلادش حدود ۱.۱ میلیون تن برنج را نابود کرده است و این کشور را بر آن داشته تا واردات غلات اصلی را در بحبوحه افزایش قیمت مواد غذایی افزایش دهد. سیل های ناشی از باران های موسمی شدید و رواناب های سیل آسا در بالادست کشور را در دو موج بزرگ در ماه های آگوست و اکتبر تحت تاثیر قرار داد که جان حداقل ۷۵ نفر را گرفت و میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داد، به ویژه در مناطق شرقی و شمالی که خسارت به محصولات کشاورزی شدیدترین بوده است. وزارت کشاورزی گفت سیل امسال منجر به از دست دادن قابل توجه تولید برنج شده است. یک مقام وزارت غذا گفت که در پاسخ، دولت به سرعت برای واردات ۵۰۰,۰۰۰ تن برنج در حال حرکت است و انتظار می رود به زودی اجازه واردات بخش خصوصی را بدهد. دولت موقت که در ماه اوت پس از اعتراضات مرگبار که نخست وزیر سابق شیخ حسینه را مجبور به فرار به هند کرد، قدرت را به دست گرفت، برای تثبیت قیمت مواد غذایی که در ماه های اخیر نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است، در تلاش است.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

دردسر جدید کارگران اعتصابی بوئینگ 

بوئینگ و اتحادیه ای که نماینده ۳۳۰۰۰ عضو اعتصابی است، توافقنامه آزمایشی جدیدی را منعقد کردند که طی چهار سال دستمزد را ۳۵ درصد افزایش می دهد. اما کارگران ساعتی با رای ۲۳ اکتبر خود حرف آخر را می زنند و تایید چندان قطعی نیست. آنها توافقی را که در ماه سپتامبر از برکت رهبران کارگری برخوردار بود، با اکثریت قاطع رد کردند. این بار، مذاکره کنندگان اتحادیه در اطراف این پیشنهاد را تایید نمی کنند. نتیجه رای گیری که برای تصویب به اکثریت ساده نیاز دارد، تا اواخر روز در سیاتل، مرکز اصلی تولید بوئینگ، مشخص نخواهد شد. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران، کارمندان و مدیران برای ساعت‌ها پس از درآمد معلق خواهند ماند و مطمئن نیستند که آیا بوئینگ می‌تواند در نهایت مسیر بهبود را آغاز کند یا مجبور می‌شود با تولید کم‌خونی و کاهش ذخایر نقدی به سرگردانی ادامه دهد.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

برق کوبا به این زودی ها وصل نمی شود 

شبکه برق کوبا روز یکشنبه بار دیگر فروریخت، چهارمین خرابی از این دست در ۴۸ ساعت گذشته، که شک و تردیدهای تازه ای را در مورد رفع سریع این مشکل در جزیره ای که از کمبود شدید غذا، سوخت و دارو رنج می برد، ایجاد کرد. خاموشی برق، پس از هفته‌ها قطع برق، باعث اعتراضات کوچکی در اطراف جزیره کارائیب شد، جایی که طوفان گرمسیری تهدیدی برای تلاش‌ها برای بازگرداندن برق به وجود آورد. شبکه برق ملی کوبا برای اولین بار حوالی ظهر روز جمعه پس از تعطیلی بزرگترین نیروگاه این جزیره سقوط کرد و باعث هرج و مرج شد و حدود ۱۰ میلیون نفر را در تاریکی قرار داد. از آن زمان، شبکه سه بار فروریخته است، که نشان دهنده وضعیت نامطمئن زیرساخت های کشور است. شکست‌های مکرر نشان‌دهنده یک شکست بزرگ در تلاش‌های دولت برای بازگرداندن سریع برق به ساکنان فرسوده است که اکثریت آن‌ها قبلاً از ماه‌ها خاموشی برق در تابستان گرم دریای کارائیب رنج برده‌اند.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn