تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 9:13
15 بازدید
کد خبر : 358472

مربیان ملی کشتی نباید در لیگ تیمداری کنند/ اسپانسرها فراری می‌شوند – آفتاب نو | اخبار ورزشی

مربیان ملی کشتی نباید در لیگ تیمداری کنند/ اسپانسرها فراری می‌شوند – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: مصطفی حسین خانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت تیم پانلا در لیگ برتر کشتی آزاد و دور برگشت این مسابقات گفت: تیم ما اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و نسبت به سایر تیم‌ها شرایط متفاوت‌تری دارد. اولین حضور در لیگ برتر به ما تجربه خیلی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

مصطفی حسین خانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت تیم پانلا در لیگ برتر کشتی آزاد و دور برگشت این مسابقات گفت: تیم ما اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و نسبت به سایر تیم‌ها شرایط متفاوت‌تری دارد. اولین حضور در لیگ برتر به ما تجربه خیلی خوبی داد که در سال‌های بعد بتوانیم از آن استفاده کنیم. هدف اصلی ما میدان دادن به کشتی‌گیران جوان بود.

وی ادامه داد: برخی کشتی‌گیر جوان در آکادمی خودمان داریم که در مسابقات نوجوانان جهان و رقابت‌های کشوری مقام آوردند، در مسابقات لیگ این کشتی‌گیران هم در ترکیب تیم داشتیم تا بتوانند با تجربه‌ای که کسب می‌کنند ادامه مسیر را هموارتر طی کنند.

اسپانسرها نباید یک بار مصرف شوند

سرمربی تیم پانلا در لیگ برتر کشتی آزاد اظهارداشت: تیم ما کمی دیر بسته شد و همین موضوع کمی مشکل ساز شد. یک سری مشکلات در لیگ کشتی آزاد وجود دارد که امیدوارم این مسائل در سال‌های آینده حل شود تا تیم‌هایی که سرمایه‌گذاری می‌کنند یک بار مصرف نباشند. به عنوان مثال امسال یک تیم با اسپانسر شخصی در مسابقات لیگ شرکت کرده اما دو سه تا اسپانسر دیگر در کنار خودش دارد و در واقع سه تیم به یک تیم تبدیل شده است.

تیم‌های وابسته به ارگان‌های دولتی باید مستقل باشند

حسین خانی عنوان کرد: این تیم‌ها با هزینه‌های محدود کشتی‌گیران خوب را جذب می‌کند و یک سری کشتی‌گیران هم سرباز هستند و مجبورند برای این تیم‌ها کشتی بگیرند. این شرایط باعث می‌شود مثلاً یک اسپانسر ۵ میلیارد در لیگ سرمایه‌گذاری می‌کنند و با تعداد محدودی کشتی‌گیر خوب قرارداد می‌بندد، مابقی هم با کشتی‌گیران سرباز جبران می‌کند.

وی ادامه داد: در اصل تیمی که ۱۵ یا ۲۰ میلیارد در لیگ سرمایه‌گذاری می‌کند با تیمی که تنها ۵ میلیارد هزینه کرده رقابت می‌کند، متأسفانه این مشکل سال‌هاست در لیگ کشتی وجود دارد و قرار بود امسال حل شود که این اتفاق رخ نداد. به نظرم تیم‌های وابسته به ارتش یا نیروی زمینی باید به صورت جداگانه باید در لیگ تیمداری کنند و نباید با تیم‌های دیگر ادغام شوند. چون کشتی‌گیران سرباز مجبورند رایگان کشتی بگیرند و آن تیم مورد نظر برای کشتی‌گیران دیگر هزینه زیادی متحمل نمی‌شوند.

مربیان تیم‌های ملی نباید در لیگ تیمداری کنند

سرمربی تیم پانلا در لیگ کشتی آزاد خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در لیگ مشکل ساز شده بحث حضور مربیان تیم‌های ملی در لیگ است، پیش از مسابقات لیگ اعلام کردند سرمربی تیم ملی بزرگسالان نباید در لیگ تیمداری کند اما مربی او هم نباید در لیگ حضور داشته باشد؛ یا سرمربی تیم ملی جوانان امسال در لیگ تیمداری می‌کند که نباید چنین اتفاقی رخ بدهد. حتی سرمربی تیم نوجوانان هم نباید در لیگ حضور داشته باشد.

مربیان ملی کشتی نباید در لیگ تیمداری کنند/اسپانسرها فراری می‌شوند

عدم حضور اسپانسر در لیگ به کشتی ضربه می‌زند

حسین خانی اظهارداشت: طبیعتاً وقتی سرمربی تیم ملی جوانان در لیگ حضور دارد؛ شاگردانش تمایل دارد در لیگ هم در تیم او باشند و این موضوع روی جذب کشتی‌گیر در تیم‌های دیگر اثرگذار است. این مسائل جو لیگ را کمی خراب کرده و باعث دلسردی اسپانسرهای خصوصی شده و ممکن است سال‌های بعدی در لیگ حضور پیدا نکنند. ما اسپانسرهای زیادی در لیگ برتر داشتیم که به دلیل همین مسائل دلسرد شدند و به اسپانسرهای یک بار مصرف تبدیل شدند که فقط یک بار تجربه حضور در لیگ را داشتند و در سال‌های آتی دیگر در لیگ حضور پیدا نکردند.

وی تأکید کرد: عدم حضور اسپانسرها در وهله اول به کشتی آسیب می‌زند؛ اگر از همان ابتدا اسپانسرهایی که در لیگ کشتی حضور داشتند را حفظ می‌کردیم بهترین و پویاترین لیگ را داشتیم اما الان شرایط طوری شده که شاید ۴ تیم با اسپانسر خصوصی در لیگ حضور پیدا می‌کنند و مابقی با هزینه خیلی کم در لیگ حضور دارند.

در مورد دیسکالیفه کردن کشتی‌گیر روس زود تصمیم گرفتند

سرمربی تیم پانلا در مورد برنامه‌های تیم برای دور برگشت و جذب کشتی‌گیر خارجی گفت: ما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و برای دور برگشت برنامه‌ریزی می‌کنیم. در دور رفت یک درگیری هم بین تیم بانک شهر با تیم معینی پور شد اما هیچ کدام از کشتی‌گیران را دیسکالیفه نکردند، اما متأسفانه درست است که حرکت کشتی‌گیر روس ما «ماگومدرسول گاژی ماگمادوف» بد بود و ما اصلاً کار او را تأیید نمی‌کنیم اما خیلی زود داوران رأی به دیسکالیفه شدن او دادند.

حسین خانی گفت: به هر حال او کشتی‌گیر خارجی بود و حضورش جذابیت و رقابت را در لیگ بالا می‌برد اما خیلی زود تصمیم به دیسکالیفه کردن او کردند. داوران می‌توانستند چون ۳۰ ثانیه اول کشتی بود مماشات می‌کردند اما این اتفاق نیفتاد و متأسفانه دیسکالیفه کردن این کشتی‌گیر به تیم ما ضربه سنگینی زد و پیروزی صد در صد را از ما گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که کیفیت فنی مسابقات لیگ را چطور دید، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه کشتی‌گیران در تمامی تیم‌ها حضور دارند و از قبل مشخص نیست چه تیمی صد در صد قهرمان می‌شود، از این بابت کیفیت فنی لیگ بالا رفته و شرایط خوبی دارد. در سال‌های قبل قهرمان لیگ مشخص بود اما امسال با حضور تیم‌های جدید کشتی‌گیران در تمامی تیم‌ها حضور دارند و جذابیت لیگ بالا رفته است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn