تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 14:05
11 بازدید
کد خبر : 358752

پیگیری ترخیص اتوبوس‌های برقی/ زاکانی از چالش‌های واردات گفت

پیگیری ترخیص اتوبوس‌های برقی/ زاکانی از چالش‌های واردات گفت

به گزارش سرویس خودرو نبض بازار، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حاشیه جلسه هیأت وزیران به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در خصوص واردات و ترخیص اتوبوس‌های برقی از گمرک بندرعباس گفت: “اسناد این اتوبوس‌ها به نام شهرداری نیست، بلکه به نام شرکت واردکننده، وابسته به بانک شهر، به گمرک شهید رجایی رسیده است. ما

به گزارش سرویس خودرو نبض بازار، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حاشیه جلسه هیأت وزیران به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در خصوص واردات و ترخیص اتوبوس‌های برقی از گمرک بندرعباس گفت: “اسناد این اتوبوس‌ها به نام شهرداری نیست، بلکه به نام شرکت واردکننده، وابسته به بانک شهر، به گمرک شهید رجایی رسیده است. ما پیگیری‌های لازم برای ترخیص این اتوبوس‌ها را در حال انجام داریم.”

زاکانی در پاسخ به سؤالی درباره آلودگی هوای تهران تأکید کرد: “تنها راه حل واقعی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا، تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است.” او افزود: “شهرداری تهران در حال خرید اتوبوس‌های جدید با استانداردهای روز از شرکت‌های داخلی است و واردات نیز در دستور کار قرار دارد.”

وی همچنین به چالش‌هایی در واردات خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: “واردات این خودروها به مذاق برخی خوش نیامده، اما ما مصمم به تقویت ناوگان عمومی هستیم. اگر همکاری بیشتری از سوی سایر دستگاه‌ها انجام می‌شد، برقی‌سازی ناوگان زودتر تحقق می‌یافت.”

شهردار تهران با اشاره به ماده ۴۶ قانون برنامه که بر برقی‌سازی ناوگان عمومی تأکید دارد، ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند به کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک کند. وی در پایان تصریح کرد: “۲۳ دستگاه بر اساس قانون در زمینه آلودگی هوا مسئولیت دارند و ما در شهرداری تهران تلاش می‌کنیم تا وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم.”

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn