وقتی تصادف کردهاید، یکی از دردسرهای وقتگیر و اعصاب خردکن، صدور کروکی کاغذی توسط مأموران پلیس راهور فراجا برای گرفتن خسارت از شرکتهای بیمه است، اما حالا تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از حذف کامل کروکی کاغذی و انجام کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داده است.
حجم بالای تصادفات رانندگی و انتظار برای حضور مأموران راهنمایی و رانندگی باعث شده تا ترافیک شدیدتر شده و اعصاب خسارتدیده و مقصر تصادف هم خرد شود. اکنون پس از انتظار طولانی با همکاری بیمه مرکزی و فراجا، فرآیند صدور کروکی آنلاین اجرایی شده است.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این اقدام در مسیر تحقق دولت الکترونیک و آسانتر شدن فرآیند برخط کروکی تصادفات صورت میگیرد که سرعت و دقت در رسیدگی به پروندههای تصادفات را سرعت میبخشد. کاهش زمان انتظار شهروندان، کاهش خطاهای انسانی و افزایش شفافیت در رسیدگی به پروندهها ازجمله مزیتهای حذف کروکی آنلاین خواهد بود. حسینی از مردم خواسته به هنگام بروز تصادف، آرامش خود را حفظ کرده و گزارش حادثه را در سامانه آنلاین پلیس راهور ثبت کنند.
دریافت کروکی تصادف با شماره پیگیری
یکی از مراحل ورود به سامانه پلیس راهور این است که میتوانید تصاویر تصادف را به صورت آنلاین بارگذاری کنید. سپس این عکسها به واحدهای رسیدگی به تصادفات ارسال میشود. هر تصویر تصادف دارای یک کد پیگیری است که طرفین میتوانند جهت دریافت کروکی تصادف با کد پیگیری، اقدامات خود را برای دریافت تصویر و پیگیری آن انجام دهند.
نحوه دریافت خسارت از بیمه با کروکی
۱. قبل از حضور در شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه طرف قرارداد اطمینان حاصل کنید که افسر تصادفات، کروکی آنلاین را صادر کرده باشد. به همین منظور یک پیامک به راننده مقصر حادثه و زیاندیده ارسال میشود که نشاندهنده ثبت کروکی آنلاین است.
۲. قبل از حضور در شعب پرداخت خسارت، مدارک لازم بسته به نوع خسارت وارد شده را آماده داشته باشید و آن را به واحد خسارت شرکت بیمهگر ارائه دهید؛ ازجمله پیامک ثبت کروکی آنلاین، مدارک شناسایی، گواهینامه، کارت خودرو و بیمهنامه مقصر حادثه
۳. در تصادفات جرحی و فوتی علاوه بر مدارک یاد شده، گزارش نیروی انتظامی، دادگاه، اوراق بازجویی مقصر حادثه، نظریه پزشکی قانونی، پرونده پزشکی فرد مصدوم و یا مدارک دال بر فوت فرد فوت شده بهدلیل تصادف لازم است.
۴. دقت کنید که اعتبار کروکی از بین نمیرود، اما پس از تصادف ظرف ۵ روز فرصت دارید به شرکت بیمه طرف قرارداد مراجعه کنید.