موسو گرند-خان به صورت رسمی رونمایی شد +تصاویر

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا باتوجه به عملکرد مناسب آن طی دو سال اخیر و فروش مناسب شاسی بلند آفرودیش یعنی دایون Y7 ، اخیرا پیکاپ محبوب و خوش آوازه کره‌ای را در سبد محصولات خود قرار داده است. این خودرو پیکاپ همان سانگ‌یانگ موسو است…..

به گزارش پدال نیوز؛ حدود سه سال است که بازار خودروی کشورمان روی خوش خود را به پیکاپ نشان داده است. تا جایی که خودروسازان داخلی هر یک برای رقابت و سهم بیشتر در این بازار؛ یک تا دو خودرو پیکاپ در سبد محصولات خود قرار داده‌اند. شرکت صنایع خودروسازی ایلیا باتوجه به عملکرد مناسب آن طی دو سال اخیر و فروش مناسب شاسی بلند آفرودیش یعنی دایون Y7 ، اخیرا پیکاپ محبوب و خوش آوازه کره‌ای را در سبد محصولات خود قرار داده است. این خودرو پیکاپ همان سانگ‌یانگ موسو است. روز دوشنبه ۱۹ آذرماه سال جاری، شرکت صنایع خودروسازی ایلیا در مراسمی باشکوه از سانگ‌یانگ موسو گرندخان رونمایی کرد.

صنایع خودروسازی ایلیا

صنایع خودروسازی ایلیا با رویکردی پویا و با تجربه‌ای گران بهاء در عرصه خودروسازی کشور فعالیت خود را با ارائه فروش و خدمات پس از فروش بورگوارد تا نماینده رسمی تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات برندهای دایون و VGV (Sinotruk) از کشور چین و KGM (SsangYong) از کره جنوبی در حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سبک ( سواری، پیکاپ و شاسی بلند) در ایران آغاز کرده است. اولین محصول صنایع خودروسازی ایلیا، دایون Y5، یک شاسی‌بلند قدرتمند بود که همراه مناسبی در سفرهای آفرودی‌ به شمار می‌آمد. این خودرو در ادامه با ارتقاء فنی در بخش موتور تبدیل به یک رقیب جدی در این بخش برای خودروهای شاسی بلند مستقل SUV در بازار ایران شده است. خودروسازی ایلیا در ادامه فعالیت خود در صنعت خودرو، محصول VGV را به عنوان یک رقیب تازه وارد در بازار خودروهای کراس‌اوور سایز متوسط با پیشرانه‌ای قدرتمند معرفی کرد که ورود این محصول به بازار ایران نیز در راستای پویایی و توانمندی‌های خودروسازی ایلیا انجام شده است. خودروسازی ایلیا در سگمنت خودروهای پیکاپ نیز با معرفی و عرضه خودروی موسو گرند – سری خان از کمپانی معظم و قدیمی KGM (SsangYong) که ۷۰ سال سابقه تولید خودروهای شاسی بلند و پیکاپ را در کشور کره جنوبی و سایر کشورهای دنیا را داراست، در اثبات توانایی‌های خود گام موثر دیگری برداشته است.کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا در شهر صنعتی کاوه در استان مرکزی قرار دارد که با تکیه بر امکانات ویژه‌‌ این کارخانه و توانمندی نیروهای خبره، پویا و با تجربه،  همچنین با تکیه بر دانش و سابقه درخشان در صنعت خودروی ایران توان تولید تمامی خودروهای گروه M1 و N1 از (سواری سدان، CUV، SUV و وانت) را با بالاترین استانداردها و ظرفیت سالانه‌ی ۱۵ هزار دستگاه را در اختیار دارد.

موسو گرند خان؛ نام آشنا و محبوب

سانگ‌یانگ موسو گرند خان در حقیقت نسخه‌ای پیکاپ شده از شاسی‌بلند رکستون G4 این شرکت خودروساز کره‌ای است. در ابتدای مراسم رونمایی از این پیکاپ محبوب کره‌ای؛ عقیل مصطفایی( معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا) اینچنین گفت« دلیل انتخاب ما از سانگ‌یانگ؛ ارائه یک محصول باکیفیت ژاپنی در کلاس و سگمنت پیکاپ‌ها بود. اگرچه این روزها در بازار ایران شاهد محصولات باکیفیت ژاپنی و یا خودروسازی اروپایی نیستیم، این موضوع سبب شده تا یک خلای در بازار پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها به وجود آید. بنابراین سانگ‌یانگ موسو گرندخان می‌تواند یک خلا را تا حدودی پرکند.

از نظر فنی این خودرو به گونه‌ای انتخاب شده که مناسب شرایط ایران و همچنین مناسب استفاده در آفرود باشد. از نظر فنی می‌تواند رقیب اصلی برای پیکاپ‌های بازار داخلی باشد، اما از نظر قیمت سعی کردیم تا هم پیکاپ‌ها را در نظر بگیریم و هم شاسی‌بلند‌های بازار را در این بخش در نظر داشته باشیم. این مهم سبب شده تا موسو گرندخان با دو کلاس پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها رقابت کند.» باتوجه به گفته‌های معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا، می‌توان گفت که موسو گرندخان رقیب فوق‌العاده جدی برای پیکاپ‌های چینی بازار ایران به حساب می‌آید. چراکه کیفیت ساخت و مونتاژ آن می‌تواند کارزار جدی به وجود آورد.

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا در دو تیپ متفاوت موسو گرندخان را به دست مشتریان می‌رساند، نسخه نیم فول (ساهارا) و نسخه فول آپشن (سیگنیچر). از نظر طراحی  و مشخصات فنی هر دو یکسان هستند، با این تفاوت که نسخه سیگنیچر دارای امکانات رفاهی و ایمنی بالاتری است. طبق گفته عقیل مصطفایی آن دسته از افرادی که خواهان مدلی هستند که بتوانند آن را برای آفرود ارتقا دهند؛ نسخه ساهارا بهترین گزینه خواهد بود. چراکه در نسخه ساهارا، خبری از رادارهای هوشمند کمکی رانندگی نبوده و با تغییرات لازم جهت استفاده در آفرود بسیار هماهنگ است. همچنین موسو گرندخان به عنوان یک پیکاپ لوکس شناخته می‌شود، اما به دلیل دارا بودن سیستم‌های فوق ایمنی در نسخه سیگنیچر و مقرون به صرفه نبودن غیرفعال‌سازی سیستم‌های ایمنی، بهتر است که ساهارا برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک پیکاپ آفرودی هستند، در نظر گرفته شود. از نظر طراحی سانگ‌یانگ موسو گرندخان همان رکستون پیکاپ شده است. به این معنا که با نگاهی به پروفیل این خودرو شاهد استفاده از خطوط تیزی و منقطعی هستیم که پیکره این پیکاپ را تنومند و عضلانی جلوه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی در بخش نمای جانبی آن، استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی در نسخه ساهارا و ۲۰ اینچی در نسخه سیگنیچر است.

در نمای جلو با طراحی مشابه رکستون مواجه هستیم؛ چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره عریض که دقیقا همان حس پویا و خشن بودن رکستون را به هر بیننده‌ای القا می‌کند. در نمای عقب طراحی چراغ‌های عمودی با LED درون آن و یک حجم‌پردازی خاص شاهد طراحی زیبا از سانگ‌یانگ هستیم. باتوجه به اینکه موسو گرندخان صنایع خودروسازی ایلیا همان مدل بزرگ یا long wheelbase است؛ از طول ۵۴۰۵ میلی‌متری، فاصله محوری ۳۲۱۰ میلی‌متری، عرض ۱۹۵۰ میلی‌متری و ارتفاع ۱۸۵۵ میلی‌متری برخوردار است.

طراحی داخلی مدرن موسوگرند خان

در زمان قرارگیری در پشت فرمان موسو گرند خان؛ با یک طراحی ساده اما مدرن همراه هستیم. به این معنا که در نسخه سیگنیچر با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی لمسی دیگر برای سیستم مولتی مدیا مواجه می‌شویم. هرچند که در نسخه ساهارا نیز نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم مولتی مدیا همچنان باقی مانده تا طراحی مدرن را به رخ بکشد. اما طراحی پنل دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع در پایین‌ترین بخش داشبورد، به منظور هماهنگی طراحی داخلی مدرن این پیکاپ است.

فرمان دی‌کات و دسته دنده اسپرت نیز به منظور هیجان در زمان رانندگی با این پیکاپ در نظر گرفته شده است. طراحی دریچه‌های سراسری سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی داخلی سبب شده تا فضای دلنشینی را به سرنشینان هدیه دهد. اما نکته‌ای که درباره طراحی داخلی موسو گرندخان وجود دارد؛ استفاده از مواد پلاستیکی باکیفیت و نرم است. این مهم سبب می‌شود تا نسبت به سایر پیکاپ‌های چینی حاضر در بازار؛ یک سر و گردن بالاتر باشد. همچنین نمایشگری که برای کیلومترشمار در مقابل راننده استفاده شده؛ از کیفیت بالایی برخوردار است که این مساله نیز نشان از برتری این پیکاپ کره‌ای نسبت به چینی‌ها دارد.

قدرت و گشتاور بالا به سبک سانگ یانگ

سانگ‌یانگ همواره سعی داشته در محصولاتش از پیشرانه با توان و گشتاور بالا بهره گیرد. بر این اساس موسو گرندخان نیز از این مهم مستثنی نیست؛ یک موتور چهارسیلندر دولیتری خطی مجهزبه سیستم توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم قلب تپنده این پیکاپ را شکل می‌دهد. با در نظر گرفتن سیستم توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم؛ می‌تواند حداکثر ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۴۵۰۰دور در دقیقه تولید کند. این قدرت و گشتاور نسبتا بالا به کمک گیربکس ۶ سرعته‌ای که طراحی و ساخت آن متعلق به شرکت آیسین ژاپن است؛ به چهارچرخ منتقل می‌شود.

در حقیقت سیستم چهارچرخ محرک به کمک قفل دیفرانسیل فرآیند انتقال قدرت را انجام می‌دهد.  گیربکس جدید و به‌روز این پیکاپ کره‌ای سبب شده تا رانندگی بسیار جذاب و دلچسبی داشته باشد. چراکه تعویض دنده‌ها به موقع و فاقد تاخیر و کوبش صورت گرفته و لذت رانندگی در این پیکاپ را به اوج خود می‌رساند.

کیفیت سواری با موسوگرند خان

سانگ‌یانگ موسو گرند خان برتری دیگری نیز در زمینه فنی نسبت به خودروهای چینی دارد؛ سیستم تعلیق آن است. زیرا در محور جلو از ساختار دوجناغی و در محور عقب از مولتی لینک(پنج مفصلی) بهر گرفته شده است. به لطف سایز تایرهای ۵۰/۲۵۵ با رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی سواری بسیار دلچسب و نرم است. به‌گونه‌ای که با یک خودرو کراس‌اوور جمع‌وجور سروکار داریم. همین موضوع سبب برتری موسو گرندخان در زمینه کیفیت سواری نسبت به سایر رقبای چینی خود در بازار ایران می‌شود.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی برای دردانه سانگ یانگ

سانگ‌یانگ موسو گرندخان در دو تیپ ساهارا و سیگنیچر به بازار ایران آمده است؛ تیپ فول‌ آن یا همان سیگنیچر به لیست بلند بالای از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است، از مهم‌ترین آن می‌توان به عایق صوتی موتور، آینه تاشو برقی به همراه گرم کن و راهنمای LED،  چراغ خوش آمدگویی زیر آینه (چراغ گودال)، سانروف برقی، چراغ های جلو HID  ، چراغ های LED روشنایی در روز Daylight ، چراغ های مه شکن جلو LED ، چراغ های مه شکن عقب،  چراغ های جلو مجهز به سنسور نور، شیشه جلو ضد اشعه ماورای بنفش، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، شلگیر چرخ های جلو وعقب، روف رک، ۶ایربگ در ۱۰ نقطه، کروز کنترل، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار برخورد هنگام خروج از خط، سیستم هشدار خروج ایمن سرنشینان از خودرو، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید(کی‌لس)، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با کانال‌های مجزا برای سرنشینان عقب و… اشاره کرد.

قیمت موسو گرند-خان

صنایع خودروسازی ایلیا تیپ سیگنیچر را با قیمت قطعی ۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و تحویل ۱۲۰ روز کاری به دست مشتریانش می‌رساند.

نویسند: محسن صادقی

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn