تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 6:09
26 بازدید
کد خبر : 227485

جزئیات برگزاری رالی گردشگری میان ایران و عراق

جزئیات برگزاری رالی گردشگری میان ایران و عراق

کدخبر: ۱۱۷۵۱۴ ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۶:۰۰ گردشگری نخستین جلسه هماهنگی برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی حرمین میان ایران و عراق برگزار شد. این جلسه روز یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ به صورت بر خط و پیرو امضای تفاهمنامه مشترک میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق با موضوع

نخستین جلسه هماهنگی برگزاری رالی تور گردشگری خانوادگی حرمین میان ایران و عراق برگزار شد.

جزئیات برگزاری رالی گردشگری میان ایران و عراق


این جلسه روز یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ به صورت بر خط و پیرو امضای تفاهمنامه مشترک میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق با موضوع برگزاری رالی گردشگری حرمین شریفین در مسیر کربلای معلی- مشهد مقدس- کربلای معلی، برگزار شد.

در این جلسه که رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری عراق و نمایندگان معرفی شده طرفین حضور داشتند، مقرر شد رالی حرمین در آبان ماه امسال با شرکت خودروهای عراقی از حرم مطهر امام حسین (ع) و تا حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شود.

همچنین بر این اساس قرار است، خودروهای ایرانی در شهر مشهد و در مسیر برگشت، به شرکت‌کنندگان عراقی ملحق شوند و رالی را تا شهرهای نجف و کاظمین ادامه دهند و در نهایت در کربلای معلی به پایان برسانند.

در ادامه این جلسه در خصوص مسیر و سایر امور اجرایی این رالی نیز گفت‌وگو و توافقات لازم انجام شد. این رالی تور برون مرزی که از نزدیک به ۴ هزار کیلومتر از جاده‌های دو کشور عبور می‌کند، حدود ۱۵ روز به طول خواهد انجامید.

هدف از برگزاری این رویداد تحکیم روابط و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور ایران و عراق، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن با رویکرد زیارت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

 





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn