نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر بنا شد، کشف حجاب بر جامعه حاکم شود، هر استعمار و استکباری توسط مردم پذیرفته میشود.
به گزارش تسنیم، سید احمد علم الهدی در اجتماع پرشور راهپیمایان ۲۱ تیر؛ روز عفاف و حجاب که به مناسبت سالگرد واقعه قیام گوهرشاد در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب گفت: خداوند عالم در قرآن کریم میفرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» و به زنان مسلمان دستور میدهد تا حجاب و پوشش کامل داشته باشند.
وی افزود: شما خواهران و برادران بزرگواری که برای احیای این فریضه عبادی به راه افتادید تا پاسدار آن باشید، همان خشنودی و رضایتی را از جانب امام رضا (ع) کسب میکنید که طبق کتب معتبر دینی هنگام نزول آیه ۵۹ سوره احزاب بر قلب پیامبر (ص) ایجاد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شما خواهران غیرتمند و برادران غیور مشهدی در حرکتی که امشب انجام دادید، اقدام و عمل شما فقط محدود به صیانت و دفاع از حجاب نبود، بلکه پاسداشت و تکریم میراث شهدای مظلومی بود که ۸۹ سال قبل در همین صحن و مکان به خاطر دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند. آنها همان قهرمانان مظلومی بودند که سالها قبل در معرض گلولههای داغ مسلسل و شربنل رضاخانی قرار گرفتند و همه به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: متاسفانه واقعیت این است که حادثه گوهرشاد به درستی بیان نشده و حقایق آن به درستی مورد تبیین قرار نگرفته است. حتی در صداوسیما هم رویه اشتباهی در دستور کار است و گفته شده قیام مردم در مسجد گوهرشاد برای مخالفت با کلاه پهلوی و دفاع از حجاب بوده، در حالی که این موضوع اصلاً صحت ندارد و همه چیز، فقط و فقط منحصر در موضوع حجاب بود.
وی تأکید کرد: وقتی آیتالله قمی با این تصمیم از مشهد بهطرف تهران حرکت کرد و در باغ سراجالملک حرم عبدالعظیم حسنی اقامت کرد تا روند مذاکرات با دولت رضاخانی را آغاز کند، مردم مشهد شنیدند که شاه دستور بازداشت مرحوم قمی را صادر کرده و قصد اعدام ایشان را دارد. اینجا بود که روند تحصن بهصورت رسمی شکل گرفت و مشهدیها به همراه علما و بزرگان بازار در مسجد گوهرشاد بست نشستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توطئه کشف حجاب، کار انگلیسیها بود؛ آنها این تجربه را از فرانسویها آموخته بودند زیرا آن زمان که استعمار فرانسه در الجزایر توسط قیام عمر مختار به چالش کشیده شده بود، در باتلاقی گرفتار شده بود که اصلیترین عامل بحران برای استعمارش در عمل انقلابی زنان مسلمان و محجبه ایجاد میشد؛ به همین دلیل، فرانسویها از یک زمان مصمم شدند کشف حجاب اجباری را در الجزایر اجرایی کنند و اگرچه ابتدا با مقاومت مردم مواجه شد اما از یک زمان به بعد، مردم این توطئه را پذیرفتند و در نتیجه، تمام دستاوردهای مربوط به مقاومت اسلامی در الجزایر نابود شد.
علمالهدی بیان کرد: انگلیسیها هم طبق همین الگو اراده داشتند تا با کشف حجاب، کار به جایی برسد که مردم ایران، استکبار و استعمار انگلیس را بپذیرند و دیگر در مقابل آنها قیامی انجام ندهند. کشف حجاب باعث میشود زن بیحجاب اسیر شهوترانیهای جوانان شود. جوانان مگر چقدر میتوانند در برابر این فوران و غلیان شهوات مقاومت کنند؟ اگر بنا شد زنان و دختران با احترام ذاتی خود بازیچه شهوترانی یک مشت عیاش شوند، هم حرمت آنها پایمال میشود و هم جامعه رو به زوال و فروپاشی میرود؛ اگر بنا شد، کشف حجاب بر جامعه حاکم شود، هر استعمار و استکباری توسط مردم پذیرفته میشود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوران رژیم پهلوی، شمار بانوان فرهیخته و دانشگاهی بسیار کمتر از زنان بدکاره بود. شما ببینید یکی از چهار کاباره بزرگ دنیا در آن زمان در تهران بود. این زنان و دخترانی که در فاحشهخانهها کار میکردند، اینها هم دختران و زنان همین جامعه بودند، اینها هم پدر و مادر داشتند اما توطئه فرهنگی باعث شد به این درجه برسند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مگر میشود کسی پیدا بشود بگوید نباید با بیحجابی برخورد کرد؟ خب پس چهکار کنیم با این ناهنجاری؟ اگر در یک حکومت بنا شد با ناهنجاریها برخورد نشود، پس باید با این مسائل چهکار کنند؟ مگر میشود با فساد، معضلات و آسیبهای اجتماعی برخورد نکرد؟ کشف حجاب هم مثل همینها یک آسیب اجتماعی است.
علم الهدی با بیان اینکه مرز میان اقدام فرهنگی و برخورد در حوزه بیحجابی باید دقیقاً مشخص باشد، افزود: نباید بگذاریم عدهای مثل گذشته پیدا بشوند، بیایند بگویند مقابله با بیحجابی نباید صورت بگیرد تا حرمت زن و دختر محترم این کشور پایمال شود.
اینکه خانمی در مقابل افراد نامحرم در خانواده تصمیم بگیرد چه نوع پوششی داشته باشد، تا زمانی که محدود به چهاردیواری خانهاش باشد، باید با کار فرهنگی آن را مورد تبیین قرار داد اما اگر همین خانم بخواهد با همین پوشش بیرون از خانه بیاید، اینجاست که باید فراتر از کار فرهنگی، راهکار مقابله با بیحجابی را در پیش گرفت.
وی گفت: عزیزان من، این اسلام اسلامی است که امام حسین (ع) پای آن ایستاد. باید ما نیز با قدرتهای متخاصم با آن و البته جریانهایی که خواهان براندازی آن از درون هستند، مقابله کنیم. این اسلام، اسلامی است که پسر پیامبر (ص) برای صیانت از آن جانش را فدا کرد، حالا ما بایستیم و نگاه کنیم یک عده به خاطر سلیقه شخصی خواهان برهم زدن حکم آن هستند؟