تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 15:23
30 بازدید
کد خبر : 246265

آگهی/ مهم‌ترین دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام

آگهی/ مهم‌ترین دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۶۵۱۳۳ تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ – ۰۹:۵۲   این ارزیابی باعث می‌شود که افراد بتوانند در جایگاه شغلی متناسب با شرایط خود قرار گیرند. مراکز طب کار ارائه‌دهنده این خدمات هستند. افراد زیادی ممکن است به دلیل بیماری‌هایی در این آزمایشات رد شوند. در این مطلب قصد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۶۵۱۳۳

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ – ۰۹:۵۲

 

این ارزیابی باعث می‌شود که افراد بتوانند در جایگاه شغلی متناسب با شرایط خود قرار گیرند. مراکز طب کار ارائه‌دهنده این خدمات هستند. افراد زیادی ممکن است به دلیل بیماری‌هایی در این آزمایشات رد شوند. در این مطلب قصد داریم به دلایلی که باعث می‌شوند افراد در معاینات بدو استخدام رد شوند، بپردازیم.

C:Users
ayangostarDesktopبیماری-ها-در-معاینات-بدو-استخدام.jpg

دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام

معاینات بدو استخدام به کارفرما کمک می‌کند تا متقاضی را برای قرارگیری در موقعیت شغلی که قرار است استخدام شود، ارزیابی نماید. متقاضی ممکن است به دلایلی رد شود که در این قسمت قصد داریم به مهم‌ترین دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام بپردازیم.

بیماری‌های مزمن

از جمله چالش‌هایی که ممکن است متقاضی قبل از استخدام با آن روبرو شوند، اختلالات مزمن است. این مسئله باعث نگرانی کارفرما خواهد شد؛ زیرا ممکن است ایمنی و سلامت کارمند در حین و ادامه کار به خطر بیفتد. بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های تنفسی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند متقاضی در بدو استخدام رد شود.

محدودیت‌های فیزیکی

در برخی از مشاغل، لازم است که متقاضی از توانایی و جسمی بالایی برخوردار باشد. شغل‌هایی هستند که برای انجام آن‌ها به استقامت و قدرت بدنی بالایی نیاز است. در صورت عدم موفقیت در آزمون‌های مرتبط با تناسب اندام در مراکز طب کار، متقاضی مطمئناً رد خواهد شد. به طور مثال، برای استخدام در نیروهای مسلح و یا ارگان‌های نظامی، این مسئله اهمیت زیادی دارد و لازم است که فرد از نظر سلامت فیزیکی در وضعیت بالاتر از سطح مطلوب قرار داشته باشد.

مشکلات بینایی و شنوایی

در برخی از حرفه‌ها، لازم است که فرد از بینایی و شنوایی بالایی برخوردار باشد. به طور مثال، خدمه پرواز علی‌الخصوص خلبان باید از بالاترین و مطلوب‌ترین سطح از قابلیت بینایی و شنوایی برخوردار باشند. در ارزیابی‌هایی که توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، این مشکلات به‌سادگی شناسایی می‌شوند. اگر متقاضی از حیث بینایی و شنوایی برای ادامه کار در شغل مورد نظر از توانایی کافی برخوردار نباشد، در معاینات بدو استخدام رد خواهد شد.

اعتیاد به مواد مخدر

کارفرما باید محیط کار سالمی را در محیط کار خویش حکم‌فرما سازد. استخدام افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند و یا الکل مصرف می‌کنند، مطمئناً با خطراتی برای دیگر کارکنان نیز همراه خواهد بود. مصرف مواد مخدر از دلایلی است که موجب رد فرد متقاضی در معاینات بدو استخدام می‌شود.

مشکلات روانی

داشتن مشکلاتی مانند اضطراب شدید، استرس، افسردگی در سطح پیشرفته، اختلالات روانی و همچنین اعتیاد به مواد مخدر تأثیر منفی بر عملکرد و رفتار فرد و دیگر کارکنان در محیط کار خواهد داشت. یکی از مسائلی که هنگام ارزیابی در مراکز طب کار در نظر گرفته می‌شوند، مشکلات روانی است و در صورت شناسایی فرد مطمئناً رد خواهد شد.

C:Users
ayangostarDesktopmedicine-1-resize.jpeg

مشکلات بینایی از مهم‌ترین دلایل رد شدن در مراکز طب کار

تست بینایی از جمله ارزیابی‌هایی است که در مراکز طب کار انجام می‌شود. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، درصورتی‌که فرد از مشکلات مرتبط با بینایی رنج ببرد، در معاینات رد خواهد شد. از آن جایی که در برخی از مشاغل مانند خلبانی و یا فعالیت به‌عنوان پلیس لازم است که فرد از بینایی کاملی برخوردار باشد، این مسئله به‌شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عدم برخورداری از بینایی کافی از دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام به شمار می‌رود. اما مشکلات بینایی شامل چه مواردی می‌شوند که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

 نابینایی

چنانچه فرد نابینا باشد و نتواند اشیاء را ببیند و تشخیص دهد، در معاینات طب کار رد خواهد شد.

 کاهش وضوح بینایی

درصورتی‌که فرد از مشکلاتی مانند کاهش وضوح دید فاصله دور و یا نزدیک رنج ببرد؛ بدین ترتیب، قدرت دید خوبی نداشته باشد در این معاینات رد خواهد شد.

بیماری‌های چشمی

بیماری‌هایی وجود دارند که باعث کاهش قدرت بینایی می‌شوند. این بیماری‌ها دید مرکزی را کاهش می‌دهد. از جمله این بیماری‌های چشمی می‌توان به کاتاراکت، گلوکوم و ماکولوپاتی اشاره کرد.

کوررنگی

در برخی از مشاغل لازم است که کارمند رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص دهد. اختلال در شناسایی رنگ‌ها که به‌عنوان کور رنگی نیز شناخته می‌شود، از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود فرد در معاینات بدو استخدام رد شود.

پذیرش و یا رد شدن در معاینات طب کار به دلیل مشکلات بینایی علاوه بر شغل به محیط کاری که قرار است در آن مشغول شوید، نیز بستگی دارد. به طور مثال، ممکن است قرار باشد در حرفه‌ای فعالیت داشته باشید که در آن به بینایی دقیقی نیاز باشد و در صورت چنین نقصی مطمئناً در ادامه روند کار با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

C:Users
ayangostarDesktopfailure-participate-occupational-medicine-examinations.jpg

تست اعتیاد از دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام

تست اعتیاد و مثبت شدن آن از دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام به شمار می‌رود. اعتیاد به مواد مخدر، الکل و مواد روان گردان در این راستا مورد بررسی قرار می‌گیرد. برخی از ارگان‌ها، تست سه‌گانه را درخواست می‌کنند که شامل آمفتأمین، متادون و مورفین می‌شوند. در برخی از ارگان‌ها نیز لازم است که فرد متقاضی تست ده‌گانه را انجام دهد که در آن اعتیاد متقاضی به شیشه، ترامادول، گل، حشیش، ماریجوانا و…. مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

معایناتی که برای استخدام و با عنوان معاینات بدو استخدام معرفی می‌شوند، نقش ویژه‌ای بر کارایی و بهره‌وری کارمندان و کارگران برای ادامه فعالیت در حرفه مورد نظر ایفا می‌کنند. از جمله دلایل رد شدن در معاینات بدو استخدام باید به مشکلات مرتبط با بینایی، مشکلات مرتبط با شنوایی، پیشینه بیماری‌های خاص و مزمن، اعتیاد به مواد مخدر و الکل و معافیت پزشکی اشاره کرد.

هدف از انجام این معاینات، سنجش عملکرد متقاضی برای انجام فعالیت‌هایی است که قرار است در حرفه مورد نظر به کارمند سپرده شود. این ارزیابی‌ها به حفظ سلامت و ارتقای ایمنی در محیط کار منجر خواهد شد. درصورتی‌که در مورد شرایط و نحوه انجام آزمایشات سؤالی دارید، با همکاران ما در مرکز طب پرانا تماس بگیرید.

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn