تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مرداد 1403 - 8:12
31 بازدید
کد خبر : 261040

هدیه ویژه پزشکیان به مستاجران

هدیه ویژه پزشکیان به مستاجران

به گزارش صد آنلاین، فرماندار خواف در این آیین اظهار کرد: مسائل و مشکلات گذشته موجب شده بود نتوانیم به اندازه نیاز مردم، شهر را توسعه دهیم، از سویی وجود معادن و شرکت‌های معدنی و صنعتی، ضرورت شد تا به نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم. مهدی عباس‌پور گفت: حدود ۱۰۰۰ هکتار یعنی معادل یک شهر

به گزارش صد آنلاین، فرماندار خواف در این آیین اظهار کرد: مسائل و مشکلات گذشته موجب شده بود نتوانیم به اندازه نیاز مردم، شهر را توسعه دهیم، از سویی وجود معادن و شرکت‌های معدنی و صنعتی، ضرورت شد تا به نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم.

مهدی عباس‌پور گفت: حدود ۱۰۰۰ هکتار یعنی معادل یک شهر جدید به حریم شهر خواف اضافه شد و این بزرگ‌ترین افزایش وسعت شهری در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی افزود: گرچه با تاخیر اما با تلاش دست‌اندرکاران و صبوری متقاضیان این کار بزرگی بود که انجام شد.

محمد طاهری رئیس بنیاد مسکن خواف در حاشیه این آیین به ایسنا گفت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خواف ۱۴ هزار و ۴۲۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این رقم ۱۲ هزار و ۴۳۱ نفرحائز شرایط و پس از پالایش، ۸ هزار و ۲۸۴ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی افزود: پیشتر ۱۰۱۸ نفر از متقاضیان تایید نهایی شده، زمین واگذار شد و ۶۱۰۴ متقاضی دیگر هستند که امروز ۵۲۴۴ قطعه زمین به قید قرعه به ۵۲۴۴ نفر اختصاص می‌یابد.

وی اعلام کرد: مساحت هر قطعه زمین ۲۰۰متر مربع است و ساخت آن برای متقاضی به صورت ویلایی خواهد بود.

طاهری گفت: به زودی برای متقاضیانی که امروز قرعه به نامشان درآمد پیامک تعلق زمین و افتتاح حساب و واریز ۴۰ میلیون تومان سهم آورده متقاضی ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: گیرندگان اراضی نهضت ملی مسکن باید طی ۲۰ روز موجودی ۴۰ میلیون تومانی سهم آورده را تکمیل کنند و تا ۴۵ روز نیز پس از تکمیل پرونده، فوندانسیون ملک خود را کامل نمایند و گرنه زمین تخصیصی از آنها پس گرفته و به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن خواف افزود: بیش از ۸۰۰ جوان مجرد متقاضی نهضت ملی مسکن، در نوبت دریافت زمین قرار دارند.

طاهری هشدار داد؛ مالکان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، بنگاه‌های املاک، دلالان و سایر مردم از خرید و فروش امتیازهای طرح نهضت ملی مسکن پرهیز کنند.

حسن غلامی رئیس اداره راه و شهرسازی خواف در ادامه نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن خواف در ۸ بلوک به ۵۲۴۴ متقاضی اختصاص یافت و فرآیندهای واگذاری آن نیز آغاز شد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا که آیا این اراضی به محدوده شهر خواف الحاق و به شهرداری ابلاغ شده است؟ گفت: کار الحاق این اراضی به پایان رسیده و تا ۱۰ روز دیگر الحاق آنها به شهرداری خواف ابلاغ می‌شود.

محدوده فعلی شهر خواف حدود ۹۰۰ هکتار است و افزون بر ۱۰۰۰ هکتار دیگر در طرح نهضت ملی مسکن به آن افزوده می‌شود.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.
 ثبت نام مسکن دولتی

وزارت راه و شهرسازی برای ثبت‌ نام مسکن حمایتی سامانه متفاوتی از مسکن ملی معرفی کرده است که البته این سامانه همچنان در دسترس نیست و پیغام خطا می‌دهد. بر اساس اعلام این وزارتخانه متقاضیان باید برای ثبت‌ نام به نشانی مراجعه کنند اما این هم اکنون این نشانی در دسترس نیست.

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه توضیح داد که نشانی اعلام شده، درست است و این آدرس از فردا در دسترس متقاضیان مسکن حمایتی قرار می‌گیرد.

ثبت‌ نام متقاضیان در تمامی استان‌ها انجام می‌شود و از این نظر محدودیتی برای ثبت‌ نام افراد وجود ندارد اما مسکن حمایتی در شهرهایی ساخته و واگذار می‌شود که زمین مورد نیاز پروژه را تامین کرده‌اند.

این توضیح وزارت راه و شهرسازی است و احتمالا به این معنی است که امکان دارد همچون سال‌های گذشته و پروژه‌هایی مشابه مسکن ملی و مسکن مهر زمین در شهرهای مرکزی مانند تهران تامین نشده و متقاضیان باید برای مسکن حمایتی در شهرهای اقماری و حومه شهرهای مرکزی تقاضا بدهند. ضمن اینکه در مراحل اول مسکن حمایتی به متقاضیانی تحویل داده می‌شود که زمین برای ساخت عرضه کرده باشند.

شرایط ثبت نام مسکن حمایتی چیست؟

شرایط ثبت‌ نام همان شرایط تقاضا برای مسکن ملی است. در واقع متقاضیان باید چهار شرط داشته باشند.

داشتن فرم سبز ج، نداشتن مالکیت خصوصی ملک، تاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است.

فرم سبز  چیست؟

استعلامی است که ثابت می‌کند شما تاکنون وام و تسهیلات دولتی برای زمین و مسکن استفاده نکرده‌اید. البته این موضوع شامل حال افرادی که اوراق وام مسکن را خریداری کرده‌اند نمی‌شود و فقط مشمول کسانی است که با سپرده‌گذاری در بانک مسکن وام گرفته‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار مهم

advanced-floating-content-close-btn