تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 8:06
38 بازدید
کد خبر : 265709

معلمی که آبروی فرهنگیان را برد

معلمی که آبروی فرهنگیان را برد

در کانادا؛ کدخبر: ۱۱۹۷۰۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۰۰ آموزش یک معلم هنر در کبک متهم شده که بدون رضایت دانش‌آموزان دبیرستانی‌اش، آثار هنری آنها را در وب‌سایت خود برای کسب سود شخصی فروخته است. به گزارش تیتر کوتاه؛ یک معلم هنر در دبیرستان “وست‌وود جونیور” در سنت لازار با والدین چند تن از دانش‌آموزان خود

در کانادا؛

یک معلم هنر در کبک متهم شده که بدون رضایت دانش‌آموزان دبیرستانی‌اش، آثار هنری آنها را در وب‌سایت خود برای کسب سود شخصی فروخته است.

 معلمی که آبروی فرهنگیان را برد


به گزارش تیتر کوتاه؛ یک معلم هنر در دبیرستان “وست‌وود جونیور” در سنت لازار با والدین چند تن از دانش‌آموزان خود دچار مشکل شده است. این معلم به طور مخفیانه نقاشی‌ها و آثار هنری دانش‌آموزانش را بدون اطلاع و اجازه آنها به صورت آنلاین فروخته است. این موضوع به طور تصادفی زمانی کشف شد که یکی از دانش‌آموزان نام خود را در گوگل جستجو کرد و یکی از نقاشی‌های کلاس هنر خود را که در وب‌سایت معلمش برای فروش قرار داشت، پیدا کرد. خبر این اتفاق به سرعت در مدرسه پیچید و دیگر دانش‌آموزان نیز گزارش دادند که آثار هنری آنها نیز توسط این معلم به صورت آنلاین فروخته شده است. برخی از دانش‌آموزان موضوع را به والدین خود اطلاع دادند و والدین نیز برای روشن شدن ماجرا به هیئت مدیره دبیرستان مراجعه کردند. اکنون، برخی از والدین درخواست خسارت معنوی و تنبیهی از معلم هنر و دبیرستان کرده‌اند.

به نقل از odditycentral، شکایت والدین بیان می‌کند: “این آثار که بین ۳۰ تا ۱۲۰ دلار قیمت‌گذاری شده بودند، بدون رضایت خالقانشان، با سوءنیت و در نقض تمامی قوانین مربوط به مالکیت فکری یک هنرمند استفاده شده‌اند. هیچ چیزی به آقای پ. اجازه نمی‌داد که آثار دانش‌آموزانش را برای کسب سود شخصی به‌دست آورد. این عمل حتی بیشتر مضر است زیرا از موادی استفاده شده که دانش‌آموزان در محیط مدرسه و تحت نظارت خلق کرده‌اند و با بی‌رحمی به قیمت‌های بالا به فروش رفته است.”

خبرگزاری CTV News برای اولین بار در تاریخ ۹ فوریه گزارش داد که این معلم هنر آثار دانش‌آموزان خود را بدون اطلاع آنها در وب‌سایت شخصی‌اش و در صفحات شبکه‌های اجتماعی به فروش گذاشته است. ظاهراً این آثار بر روی اقلام مختلفی مانند تی‌شرت، فنجان قهوه و قاب تلفن همراه با قیمت‌های بین ۳۰ تا ۱۵۱ دلار چاپ و به فروش می رسید. حتی نام‌های کوچک دانش‌آموزان در لیست‌ها اشاره شده بود، با عناوینی مانند “پرتره ترسناک لوگان” یا “پرتره ترسناک جولیا”.

یکی از والدین در شبکه‌های اجتماعی نوشت: “تصور کنید که پسرتان که ۱۳ سال دارد، امروز از مدرسه به خانه برگردد و بگوید که معلم هنرش آثار هنری دانش‌آموزان را بدون اطلاع قبلی آنها با قیمت ۹۴ دلار برای هر نقاشی آنلاین می‌فروشد! این واقعاً دیوانه کننده است. مطمئنم که تنها من نیستم که به دنبال پاسخ برای این موضوع هستم.”

برخی از والدین از مدرسه درخواست شفاف سازی درباره این عمل غیر اخلاقی را داشتند، اما پس از دریافت نکردن جوابی از جانب مدرسه، نامه‌ای فرستادند و درخواست ۳۵۰ هزار دلار خسارت معنوی و تنبیهی به اتهام دزدی مالکیت فکری، عذرخواهی رسمی از معلم و حذف آثار هنری از وب‌سایت او کردند.

بعد از اینکه این خبر به طور بین‌المللی پخش شد و در ایالات متحده، انگلستان و حتی استرالیا تیتر خبرها شد، معلم هنر حساب‌های فیسبوک و لینکدین خود را غیرفعال کرد و آثار هنری دانش‌آموزان را از وب‌سایت شخصی‌اش حذف کرد. پیش از شروع این رسوایی، بیش از ۹۰ نقاشی و طرح دانش‌آموزان در وب‌سایت موجود بود. این معلم خاطی هنوز بیانیه‌ای در این مورد صادر نکرده است.

والدین یکی از دانش‌آموزانی که آثار هنری‌اش توسط معلم فروخته شده بود، گفت: “من از این شخص به شدت بیزارم.این کار او باور نکردنی است. آیا او از فرزندانمتن درخواست این نوع پرتره‌ها را می‌کرد تا با بازار تطابق داشته باشد؟ در این مورد مطمئن نیستم. با این حال، از این شخص به هیچ وجه رضایت ندارم. از مدرسه یا هیئت مدیره مدرسه نیز رضایت ندارم دخترانم احساس می کنند از آن ها سوء استفاده شده است.”

دبیرستان “وست‌وود” تحقیقاتی در این مورد آغاز کرده و هیئت مدیره به خبرنگاران گفته که “از این وضعیت آگاه است و این اتهامات را بسیار جدی می‌گیرد”.





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn