تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 - 15:06
32 بازدید
کد خبر : 271237

چرا اسماعیل هنیه در تهران ترور شد؟

چرا اسماعیل هنیه در تهران ترور شد؟

کدخبر: ۱۲۰۱۸۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۰۳ سیاست چرا اسرائیل عملیات علیه اسماعیل هنیه را در تهران انجام داد و چه پیام سیاسی از انجام چنین عملیاتی داشته است؟ حسین جابری انصاری، معاون پیشین عربی آفریقایی وزارت خارجه می‌گوید: «ارزیابی استراتژیک اسرائیل این است کهران یک استراتژی دراز مدت چند دهه‌ای را دنبال می‌کند که در

چرا اسرائیل عملیات علیه اسماعیل هنیه را در تهران انجام داد و چه پیام سیاسی از انجام چنین عملیاتی داشته است؟ حسین جابری انصاری، معاون پیشین عربی آفریقایی وزارت خارجه می‌گوید: «ارزیابی استراتژیک اسرائیل این است کهران یک استراتژی دراز مدت چند دهه‌ای را دنبال می‌کند که در اوج آن هفت اکتبر و استراتژی مقاومت در برابر اسرائیل را شاهد هستیم.»

چرا اسماعیل هنیه در تهران ترور شد؟


به گفته جابری انصاری، واقعه ۷ اکتبر، مسئله فلسطین و مقاومت و کارآمدی مقاومت را دوباره زنده کرد و نشان داد که یک گروه کوچک در نوار غزه اشغالی محاصره شده می‌تواند قدرت پیدا ‌کند و یک عملیات بزرگ انجام دهد.

او با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال این است که تا می‌تواند این قاعده را به هم بزند، یعنی برای ایران هزینه تولید کند و ایران را به درگیری و هزینه دادن مجبور کند، تاکید کرد: «هدف‌گیری استراتژیک اسرائیل این است که شرایط جدیدی را به ایران تحمیل کند و با تولید هزینه‌هایی برای ایران، آن را از پشتیبانی از منطق استراتژیک مقاومت وادارد. »

 





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn