تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 16:25
26 بازدید
کد خبر : 272551

پایان کار کشتی در المپیک با ۸ مدال

پایان کار کشتی در المپیک با ۸ مدال

کشتی آزاد و فرنگی ایران هر کدام در بازی‌های المپیک موفق به کسب ۴ مدال شدند تا تیم ۱۱ نفره اعزامی به پاریس مجموعا ۸ مدال برای کاروان ورزش ایران گرفته باشد. به گزارش سایت خبری پرسون، رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک به پایان رسید و پرونده این رقابت‌ها برای ورزش ملی ایران با ۸


کشتی آزاد و فرنگی ایران هر کدام در بازی‌های المپیک موفق به کسب ۴ مدال شدند تا تیم ۱۱ نفره اعزامی به پاریس مجموعا ۸ مدال برای کاروان ورزش ایران گرفته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک به پایان رسید و پرونده این رقابت‌ها برای ورزش ملی ایران با ۸ مدال بسته شد.

نکته جالب اینکه هر دو تیم کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این رقابت‌ها سه فینالیست و مجموعا ۶ فینال داشتند که فرنگی‌کاران دو فینال از سه فینال را با طلا به پایان رساندند اما آزادکاران دست‌شان از طلا کوتاه ماند و با شکست در هر سه فینال، سهم این تیم سه نشان نقره شد.

به این ترتیب شاگردان حسن رنگرز در المپیک ۲۰۲۴ با دو طلای سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم و نقره علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلو و برنز امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم و شاگردان محسن کاوه نیز با سه نقره رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در سه وزن ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم و برنز امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به کار خود خاتمه دادند.

کشتی در المپیک قبلی هم با ۱۱ کشتی‌گیر شرکت کرد و موفق به کسب ۴ نشان شد. در توکیو نیز کشتی فرنگی طلا داشت اما کشتی آزاد نتوانست طلا بگیرد.

در المپیک قبلی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا به یک طلا و یک برنز با محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی رسید و تیم کشتی آزاد نیز با سرمربیگری غلامرضا محمدی یک نقره و یک برنز با حسن یزدانی و امیرحسین زارع تجربه کرد.

دوره گذشته کشتی آزاد با سهمیه کامل عازم المپیک شد اما این بار این تیم در ۵۷ کیلو سهمیه نگرفت،‌ اما فرنگی‌کاران در ۶ وزن و با سهمیه کامل عازم پاریس شدند.


منبع: خبرورزشی

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn