تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 17:51
16 بازدید
کد خبر : 276057

تخلیه و بارگیری ۲۵۶ هزارتن کالای اساسی در این بندر

تخلیه و بارگیری ۲۵۶ هزارتن کالای اساسی در این بندر

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش صدای بورس، میثم محمدی‌نژاد روز چهارشنبه افزود: در این مدت ۸۰ کشتی تجاری محموله‌های خود را در اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری کرده‌اند. وی بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ۹۹ هزار و ۷۷۰ تن کالاهای اساسی شامل؛ انواع غلات و دانه‌های روغنی از طریق بندر کاسپین

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش صدای بورس، میثم محمدی‌نژاد روز چهارشنبه افزود: در این مدت ۸۰ کشتی تجاری محموله‌های خود را در اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری کرده‌اند.

وی بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ۹۹ هزار و ۷۷۰ تن کالاهای اساسی شامل؛ انواع غلات و دانه‌های روغنی از طریق بندر کاسپین وارد کشور شده است که در مقایسه با میزان ۴۴ هزار و ۷۰ تن سال گذشته در این زمان ۱۲۶ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع کامیون و تریلر، کالاهای موردنیاز واحدهای تولیدی از جمله روغن خام خوراکی و نهاده‌های دامی را از بندر کاسپین به سراسر کشور حمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اتصال بندر کاسپین به راه‌آهن سراسری در خردادماه امسال موجب شد تجار، صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به استفاده از این بندر و استفاده از ظرفیت آن برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا نشان دهند.

محمدی نژاد ادامه داد: بندر کاسپین می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بازار و افزایش حمل کالا از مسیر کریدورهای تجاری عبوری از منطقه آزاد انزلی داشته باشد.

راه‌آهن رشت – کاسپین ۳۱ خردادماه جاری با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری بهره برداری شد و اسکله رو – رو مجتمع بندری کاسپین نیز به‌صورت همزمان در مدار تخلیه و بارگیری کالا قرار گرفت تا زمینه تسریع و تسهیل در فرایندهای نقل‌وانتقال کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور فراهم شود.

اسکله رو – رو مجتمع بندری کاسپین که نقطه اتصال خط ریل سراسری است اسکله‌ای سه منظوره با قابلیت خدمات‌رسانی کامیونی، تخلیه و بارگیری کشتی‌های فله‌بر و جنرال کارگو است که می‌تواند توان مجتمع بندری کاسپین را در معادلات ترانزیتی در کریدورهای بین‌المللی افزایش دهد.

منبع:ایرنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn