تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 19:18
28 بازدید
کد خبر : 276142

سهام عدالت به جاماندگان اختصاص داده می‌شود؟

سهام عدالت به جاماندگان اختصاص داده می‌شود؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش صدای بورس، احمدرضا دستغیب امروز در ادامه سلسله جلسات هیأت عمومی دیوان محاسبات برای تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: هرچند احکام غیربودجه ای بسیار حائز اهمیت است اما باید تدبیری اندیشیده شود که به دلیل ماهیت غیربودجه‌ای این احکام، ساختار بودجه اصلاح و مورد بازبینی قرار گیرد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش صدای بورس، احمدرضا دستغیب امروز در ادامه سلسله جلسات هیأت عمومی دیوان محاسبات برای تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: هرچند احکام غیربودجه ای بسیار حائز اهمیت است اما باید تدبیری اندیشیده شود که به دلیل ماهیت غیربودجه‌ای این احکام، ساختار بودجه اصلاح و مورد بازبینی قرار گیرد و احکام غیربودجه‌ای درج نشود.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف بوده نسبت به واگذاری سهام عدالت به جاماندگان اقدام کند، افزود: هر چند ممکن است ظرفیت لازم برای پوشش همه جاماندگان سهام عدالت وجود نداشته باشد، اما باید آمار دقیقی از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تهیه شود تا سهام عدالت به آنها اختصاص داده شود.

واگذاری تنها یک بنگاه از ۵۳۲ بنگاه مشمول واگذاری در سال ۱۴۰۲

در این جلسه، همچنین واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت توسط سازمان خصوصی سازی مورد رسیدگی قرار گرفت که براساس یافته‌های تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ علیرغم اینکه تعداد ۵۳۲ بنگاه و شرکت مشمول واگذاری بوده‌اند ولی ۱۸۵ شرکت در فهرست واگذاری قرار گرفته، ۱۰ مورد عرضه شده و تنها ۱ مورد واگذار شده است.

در ادامه، دستغیب بر واگذاری شرکت‌ها و همچنین فروش اموال مازاد دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در زمان واگذاری و یا فروش، مانده حساب این شرکت‌ها و منابع حاصل باید به حساب خزانه واریز شود و با توجه به بودجه لازم به دستگاه‌ها اختصاص یابد. این روش، سهولت در اجرای احکام تکلیفی، تعیین میزان سهم هر دستگاه از اعتبارات مختلف و همچنین تهیه تفریغ بودجه را به دنبال دارد.

رئیس کل دیوان محاسبات، با تاکید بر ارتقای شفافیت در عملکرد دستگاه ها، گفت: وجود استثنائات در بررسی‌ها می‌تواند سدی در مقابل شفافیت باشد و باید تلاش کرد تا موضوعات با شفافیت بیشتری بررسی شود.

منبع: ایرنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn