نمایندگان مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و عصر مجلس کلیات برنامه دولت چهاردهم را بررسی کردند؛ نمایندگان موافق و مخالف و رییس جمهور به ارائه توضیحاتی پرداختند که فرصت ۹۰ دقیقهای از صحبتهای رییس جمهور باقی ماند و بین نمایندگان متقاضی تقسیم شد تا به دفاع از برنامه دولت بپردازند. با اتمام بررسی کلیات برنامه دولت چهاردهم، رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبای وزارتخانهها شروع شد.
علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود گفت: «خدا را شاکرم که امروز به عنوان یک معلم در محضر نمایندگان مجلس هستم تا برنامههای دولت چهاردهم در خصوص وزارت آموزش و پرورش را ارائه دهند و نقطه نظرات خود را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بیان کنم.»
وی افزود: «وزرای آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تاکنون برای بهبود اوضاع آموزش و پرورش زحمت کشیدهاند و به خوبی میدانم برای حل مشکلات آموزش و پرورش تلاشهای بسیاری کردهاند اما چالشهای مزمن در آموزش و پرورش همچنان بر دوش ما سنگینی میکند که به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و یک دغدغه ملی است.»
کاظمی ادامه داد: «در تعالیم دینی تعلیم و تربیت ابزاری برای کمال انسان شناخته شده است، همچنین توسعه پایدار و امنیت پایدار این واقعیت روشن میکند که آموزش و پرورش تصویرساز افقهای آینده است.»
وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم تصریح کرد: «با افتخار اعلام میکنم که مسیر حرفهای هم به عنوان یک معلم را از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز کردم و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با سرپرستی وزارت آموزش و پرورش فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالشها و فرصتهای آموزش و پرورش کشور آشنا هستم.»
وی با بیان اینکه امروز به عنوان یک معلم در محضر نمایندگان مجلس هستم تا برنامههای دولت چهاردهم در خصوص وزارت آموزش و پرورش را ارائه دهم و نقطه نظرات خود را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بیان کنم، اظهار داشت: «در محضر نمایندگان مجلس با افتخار اعلام میکنم که مسیر حرفهای را به عنوان یک معلم از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز کردم و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با سرپرستی وزارت آموزش و پرورش فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالشها و فرصتهای آموزش و پرورش کشور آشنا هستم. به مدد این تجربه طولانی مشکلات بزرگ و کوچک آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردهام.»
موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با پیشنهاد تصدی علیرضا کاظمی
احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: «علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از جامعه بزرگ معلمان کشور است و سالها در مدارس مختلف تدریس کرده و تجربه مدیریت در وزارت آموزش و پرورش را دارد.کاظمی بسیاری از چالشهای وزارت آموزش و پرورش را میشناسد، اما برنامه تحولی خاصی برای حل آنها در جلسه کمیسیون آموزش مجلس ارائه نداد.»
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «با توجه به برگزاری جلسات متعدد و قول وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات، کمیسیون آموزش مجلس با پیشنهاد تصدی وی برای پست آموزش و پرورش با اکثریت آرا موافقت کرد.»
موافقت کمیسیون صنایع و مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات
در جلسه نوبت عصر شنبه (۲۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از رسیدگی به کلیات برنامههای وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، بررسی برنامههای ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که کمیسیون صنایع و معادن با برنامهها و اهداف وزیر پیشنهادی موافقت و کمیسیون فرهنگی مجلس با آن مخالفت کرد.
حمید رسایی نماینده مردم تهران با طرح این پرسش که چه کسانی فیلترشکن فروش هستند، افزود: «من به وزیر پیشنهادی گفتم که کمک میکنم که یقه فیلترشکن فروشها را بگیریم. در انتخابات همه فیلترشکنها آقای پزشکیان را تبلیغ میکردند که من با این موضوع کاری ندارم. باید یقه کسانی که فیلترشکن فروشی میکنند را بگیریم.»
ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامههای خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: «بنده در سال ۱۳۵۵ در منطقهای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی نداشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیتها شروع شد. در این میان نهضت آموزشی در منطقه ما گسترش یافت و جریانی مبارک که در سالهای قبل با محوریت نظام آموزش عشایر بنیان گذاشته شده بود و پدر، عمو و دایی بنده از اولین معلمان همان نظام شرافتمند بودند.»
وی افزود: «پس از اخذ دیپلم در حوزه نرم افزار و در نهایت، هوش مصنوعی ادامه تحصیل دادم. رشتهای که اگرچه در سه دهه پیش شناخته شده نبود اما افراد مطلع میدانستند که آینده کشور و دنیا وابسته به چنین رشتهای خواهد بود.»
+
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.