تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1403 - 13:23
61 بازدید
کد خبر : 289171

نقره کاراته آسیا سهم یلدا بیرانوند شد | افرا ورزش

نقره کاراته آسیا سهم یلدا بیرانوند شد | افرا ورزش

به گزارش افرا ورزش، آخرین روز مسابقات کاراته رده‌های سنی پایه آسیا در فیلیپین با نشان نقره یلدا نقی بیرانوند در وزن ۵۰- کیلوگرم رده سنی زیر ۲۱ سال همراه بود. بیرانوند امروز یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ در دور نخست برابر “دیا دیا” از هند ۸ بر صفر به پیروزی رسید و دور دوم برابر

به گزارش افرا ورزش، آخرین روز مسابقات کاراته رده‌های سنی پایه آسیا در فیلیپین با نشان نقره یلدا نقی بیرانوند در وزن ۵۰- کیلوگرم رده سنی زیر ۲۱ سال همراه بود.

بیرانوند امروز یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ در دور نخست برابر “دیا دیا” از هند ۸ بر صفر به پیروزی رسید و دور دوم برابر “چریل” از اندونزی ۵ بر یک صاحب برتری شد.

دختر همدانی کاراته ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر “سین یو چان” از چین تایپه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد اما در فینال ۵ بر صفر مغلوب “میزوکی ایشی هارا” از ژاپن شد.

بدین ترتیب بیرانوند نشان نقره امیدهای آسیا را کسب کرد. یلدا اردیبهشت امسال در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در همدان قهرمان وزن ۵۰- کیلوگرم شده بود.

او در ادامه در انتخابی‌های درون اردویی توانست پس از سه مرحله در خرداد ۱۴۰۳ به همراه زهرا ابراهیمی به تیم ملی برسد و در ادامه به تنهایی فیکس تیم ملی شد.

نگاهی بر یلدا بیرانوند در عرصه بین‌المللی

این مدال نقره، تا حدودی خاطره تلخ یلدا را از دوره پیشین مسابقات کاراته پایه آسیا پاک می‌کند. در آن رقابت در آبان سال ۱۴۰۲ در تاشکند ازبکستان، او با شکست در دیدار رده بندی وزن ۵۰- کیلو مدال برنز رده سنی امید را از دست داد.

نقره امروز بیرانوند، نخستین مدال آسیایی او نیست. این کاراته‌کای همدانی در آذر ۱۴۰۱ و در مسابقات جوانان آسیا در قزاقستان در وزن ۴۸- کیلوگرم مدال برنز کسب کرده بود.

وی همچنین سابقه یک دوره حضور در مسابقات جوانان جهان را دارد به طوری که در سال ۲۰۲۲ برابر با آبان ۱۴۰۱ در قونیه ترکیه در این مسابقات حضور یافت اما مدالی نگرفت.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=98169

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn