تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1403 - 6:02
13 بازدید
کد خبر : 307763

میزان دقیق درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه امسال + جزئیات

میزان دقیق درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه امسال + جزئیات

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا از آمارهای یاد شده، درآمدهای مالیاتی در پنج ماه امسال نسبت به رقم مصوب قانون بودجه ۸۰ درصد محقق شده است. خبر مرتبط بر اساس گزارش سازمان مالیاتی کشور، ۲۸۵ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا از آمارهای یاد شده، درآمدهای مالیاتی در پنج ماه امسال نسبت به رقم مصوب قانون بودجه ۸۰ درصد محقق شده است.

خبر مرتبط

زمان واریز یارانه شهریورماه 1403 اعلام شد + جدول

بر اساس گزارش سازمان مالیاتی کشور، ۲۸۵ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی دارد؛ مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات‌بردرآمد و مالیات بر ثروت می‌شود.

همچنین در همین مدت ۱۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان مالیات اشخاص حقوقی وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم مالیات بر درآمدها در پنج ماهه امسال، هفت هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان است که مالیات از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی معادل ۱۲ درصد و سهم مالیات مشاغل حدود ۶ درصد از کل مالیات وصولی است.

برپایه این گزارش، ۱۲۱ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدها مربوط به کالاها و خدمات (با ۵۶ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۲۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته) است.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn