تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 11:03
16 بازدید
کد خبر : 318912

ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند

ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند

به گزارش آفتاب نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان با انفجار پیجرها گفت: اسرائیل از همه ابزارهایش استفاده می‌کند تا کشورهای عربی را تحقیر کند. وی ادامه داد: اسرائیل مدت‌ها پیش اعلام کرده

به گزارش آفتاب نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان با انفجار پیجرها گفت: اسرائیل از همه ابزارهایش استفاده می‌کند تا کشورهای عربی را تحقیر کند.

وی ادامه داد: اسرائیل مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که حمله کند و همه فکر می‌کردند که این حمله زمینی خواهد بود و جغرافیای زمینی را در برمی‌گیرد و احتمال دارد همان‌طور که غزه را اشغال کرد جنوب لبنان هم را اشغال کند، اما فازش را تغییر داد و حمله سایبری کرد البته در گذشته هم به ایران حمله سایبری کرده بود و پمپ بنزین‌های ایران را از کار انداخته بود لذا این امر باعث می‌شود که اندیشمندان و دانشمندان هوش مصنوعی ما هم لایه‌های دفاعی در بحث حفاظت شبکه را تقویت کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس بیان کرد: این حمله اسرائیل یک کار ناجوانمردانه است و می‌خواهد نشان دهد که قدرت این را دارد که از طریق تغییر امواج الکترونیکی و جنگال به جنگ و نزاع با شما بیاید.

بخشایش اظهار کرد: احتمالاً شرکت سازنده پیجرها با اسرائیلی‌ها همکاری کرده و برای اینکه در شبکه آنها نفوذ کند و منفجرش کند و برخی از مردم را دچار آسیب کند مخصوصاً در جنوب لبنان، اما این موضوع باعث می‌شود که حزب‌الله لبنان و اعضای جبهه مقاومت هم در این زمینه کار کنند و مقاومتشان را در لایه‌های دفاعی خود در تکنولوژی را تقویت کنند و فکر می‌کنم که همان پاسخ را جبهه مقاومت به اسرائیل خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران حتما حمله خواهد کرد و انتقام خواهد گرفت و جواب صبورانه ایران خودش نوعی جنگ روانی علیه اسرائیلی‌های ترسو است، چون طبق آیات قرآن کسانی که خیلی مادی‌گرا هستند خیلی هم ترسو هستند بنابراین در انتظار ماندن آنها نوعی جنگ روانی است که ایران بر آنها تحمیل کرده، اما اینکه اگر اسرائیل به جنوب لبنان حمله کند ایران به صورت مستقیم دفاعی نمی‌کند، اما از حزب‌الله حمایت می‌کند.

وی افزود: کاری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان کرده با کاری که با شهید هنیه انجام دادن فرق می‌کند، چون شهید هنیه را در ایران ترور کردند و حتما ایران پاسخی منطقی و در خور را در وقت مقتضی خواهد داد.

نماینده مردم اردستان در مجلس بیان کرد: اسرائیل اگر نتواند دو تا کار را انجام بدهد یعنی یکی رهبران حماس را از بین ببرد و یکی اسرای خودش رو نجات بده علی‌رغم اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم فلسطین را کشته شده باشد این پیروزی در ظاهر امر برای اسرائیل است، اما، چون به اهداف اعلانی خود نرسیده، شکست خورده است.

بخشایش بیان کرد: وقتی یمن به سرزمین‌های اشغالی موشک هایپرسونیک می‌زند به‌دنبال این است که تجاوز اسرائیل به غزه را تمام کند؛ حزب‌الله لبنان هم فاز جنگ را عوض کرد و در واقع می‌خواهد دست برتر خودش را در سایر مقوله‌های تکنولوژی نشان بدهد و آنها هم یکسری حملات سایبری را انجام انجام خواهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پاسخ ایران به اسرائیل درخصوص زخمی شدن سفیر کشورمان در لبنان گفت: حزب‌الله پاسخ کافی را خواهد داد بالاخره دولت لبنان حافظ سفارت ما و جان مسئولین ایرانی در آنجاست، اما بدین معنی نیست نیست که ایران دست روی دست بگذارد و طبیعتا ایران هم در جنگ سایبری به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند تا پاسخی منطقی و برخوردی تلافی‌جویانه داشته باشد.

وی تاکید کرد: این حمله در کمیسیون امنیت ملی مجلس هم بررسی خواهد شد البته چند مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد که یکی این حمله سایبری رژیم صهیونیستی به لبنان است و یکی هم در چند شب گذشته شبکه بانکی ما هک شد که مجبور شدند تا آنجا که من اطلاع دارم سه میلیون دلار به هکرها داده بدهند و این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد و شبکه تکنولوژی خود را تقویت کنیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس تصریح کرد: احساسم این است پیجرهایی که منفجر شده دستکاری شده بوده است.

وی اظهار کرد: بعد از شهادت شهید هنیه در تهران جناب سید حسن نصرالله سخنرانی داشتند که عامل قتل بسیاری از افراد همان موبایل‌هایی است که در دست مردم است و گفتند که این موبایلی که دارید دشمن می‌تواند از آن استفاده کند و شرکت سازنده می‌تواند صورت‌ها و صوت شما را بشنود در نتیجه حزب‌الله حدود پنج ماه پیش سفارش چند هزار پیجر را داد که با اعضای خودش در لبنان و سوریه در ارتباط باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وقتی که این پیجرها سفارش می‌شوند یک شرکت اروپایی آنها را می‌سازد، اما استاندارد اصلی این پیجرها برای شرکت گلد آپولو تایوان است که به این شرکت اروپایی مجوز تولید داده است و به احتمال زیاد اروپایی‌ها با اسرائیل همکاری می‌کنند و مواد منفجره ۲۰ گرمی را در این دستگاه‌ها قرار می‌دهند تا یک روزی در آینده مثلا پنج ماه بعد آن دستگاه بمب را فعال می‌کند و انفجار در یک روز خاص به‌وجود می‌آید.

بخشایش افزود: این کار توسط اسرائیل انجام شده و یک خرابکاری است. حزب‌الله فکر می‌کرد چون پیجر با اینترنت ارتباط ندارد آن را بین اعضای خودش توزیع کند و اکثر افرادی هم که دچار مشکل شدن اعضای طرفدار حزب‌الله لبنان هستند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn