تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 3:02
29 بازدید
کد خبر : 321911

مطهری: کار ناتمام در طوفان الاقصی باید تمام شود

مطهری: کار ناتمام در طوفان الاقصی باید تمام شود

به گزارش آفتاب نو، علی مطهری؛ نماینده سابق مجلس و کارشناس سیاسی: باتوجه به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به مواضع حزب‌الله؛ احتمال حمله آن‌ها به لبنان وجود دارد. ولی از طرفی حمله زمینی به لبنان کار آسانی نیست و این موضوع فرق می‌کند با حمله به حماس که گروهی چریکی و مخفی به حساب

به گزارش آفتاب نو، علی مطهری؛ نماینده سابق مجلس و کارشناس سیاسی: باتوجه به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به مواضع حزب‌الله؛ احتمال حمله آن‌ها به لبنان وجود دارد. ولی از طرفی حمله زمینی به لبنان کار آسانی نیست و این موضوع فرق می‌کند با حمله به حماس که گروهی چریکی و مخفی به حساب می‌آمد چراکه ما در لبنان حزب‌اللهی را شاهدیم که از تشکیلات نظامی و لشکری منسجمی برخوردار است. اسرائیل اگر وارد فاز حمله زمینی به لبنان شود تلفاتی زیادی را متحمل خواهد شد. ضمن اینکه در چنین حالتی سایر نیروهای جبهه مقاومت نیز فعال خواهند شد و به اسرائیل حمله خواهند کرد. از این رو کار آنها در جنگ با حزب الله لبنان ساده نخواهد بود.

در وضعیت حساس کنونی آنچه که به نظر مناسب می‌رسد این است که تمام نیروهای مقاومت در یک عملیات هماهنگ اقدامی را جهت آزادسازی بلندی‌های جولان انجام دهند. این مناطق متعلق به سوریه است و همه دنیا هم بر این مالکیت اذعان دارند؛ لذا آزادسازی این منطقه ضمن ضربه به اسرائیل فضایی را فراهم می‌کند که چنین القا نشود که خاک فلسطین اشغالی در اولین گام مورد تعرض قرار گرفته است. در کل باید توجه کرد که کار اسرائیل در مواجهه بیشتر با لبنان و حزب الله آسان نخواهد بود.

ضمن اینکه باید اشاره کرد که جبهه مقاومت در حال حاضر درحال تحمل تلفات و خسارات زیادی است. به تعبیر بهتر، پس از شیطنت صهیونیست‌ها در عملیات تروریستی پیجرها انتظار می‌رفت این توجه و دقت کافی باشد که فرماندهان رده‌بالای حزب الله جهت یک عملیات در محوطه‌ای جمع نشوند تا اسرائیلی‌ها طی یک عملیات موشکی همه آن‌ها را شهید کنند!‌ در شرایط حساس و امنیتی حال حاضر و با توجه به حضور و وجود جاسوس‌های اسرائیلی در جغرافیای مقاومت، جای هیچ گونه بی‌احتیاطی وجود ندارد و تا جایی که امکانش هست باید سعی در حفظ نیروهای محور مقاومت بشود.

امروزه ما در یک شرایط خاصی به سر می‌بریم. جهان اسلام در حال بیدار شدن است و از این رو چه بسا اقدامات جنایتکارانه بعدی رژیم صهیونیستی نظیر حمله به لبنان به ضرر خودش تمام شود و بسیجی از نیروهای جهان اسلام را به وجود بیاورد. کاری که در طوفان‌الاقصی ۷ اکتبر انجام شد باید تمام شود، و اتمام ماجرا یعنی نابودی اسرائیل. به هرحال در این نبرد خسارات و تلفاتی را به ما تحمیل خواهند کرد، اما نکته اساسی این است که همه جبهه اسلامی به شکل واحد وارد عمل شوند و در این برهه مهم غزه و لبنان را تنها نگذاریم.

در این بین گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز توانسته است نقش خود را به خوبی ایفا کند. هدف جمهوری اسلامی بیدار کردن و آگاهی جهان اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است، نه اینکه خود به تنهایی در برابر این رژیم اقدام کند! این جنگ اخیر در امتداد جنگ‌های صلیبی است. در آن زمان هم نزاع بر سر سرزمین فلسطین بود و امروز هم جنگ بر سر مبارزه با اشغالگران این سرزمین است و این مسأله چیزی است که خود غربی ها هم بدان اذعان داشته‌اند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn