تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 18:47
26 بازدید
کد خبر : 322658

خبر مهم ایران خودرو؛ قیمت دو خودرو گران نشد

خبر مهم ایران خودرو؛ قیمت دو خودرو گران نشد

به گزارش نبض بازار، ایران خودرو می گوید قیمت لونا GRE و فاو بستیون NAT دو محصول برقی این شرکت افزایش نخواهد داشت.  زمان واگذاری محصولات عرضه شده ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش مشخص شد و باید دید این اتفاق تا چه اندازه بر قیمت نهایی محصولات اثرگذار خواهد بود؟ لونا GRE و فاو بستیون

به گزارش نبض بازار، ایران خودرو می گوید قیمت لونا GRE و فاو بستیون NAT دو محصول برقی این شرکت افزایش نخواهد داشت. 

زمان واگذاری محصولات عرضه شده ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش مشخص شد و باید دید این اتفاق تا چه اندازه بر قیمت نهایی محصولات اثرگذار خواهد بود؟

لونا GRE و فاو بستیون NAT دو محصول برقی ایران خودرو که در اولین طرح فروش این خودروساز بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حاضر بودند افزایش قیمت نخواهند داشت. فعالان بازار بعد از تصمیم ایران خودرو برای برگزاری طرح فروش فوق العاده،‌ این گمانه را مطرح کردند که مدیران این خودروساز پیش از برگزاری طرح فروش خود با سیاست گذار خودرویی برای دریافت مجوز افرایش قیمت هماهنگ کردند تا محصولات عرضه شده در این طرح را با قیمت های جدید برای مشتریان فاکتور کنند.

آبی‌های جاده مخصوص در این طرح ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه از محصولات خود را عرضه کردند که سهم فروش فوق العاده حدود ۳۰ هزار دستگاه بود و الباقی در قالب پیش فروش به متقاضیان واگذار شد. طرح فروش ایران خودرو حدود سه میلیون متقاضی داشت که در پی آن متقاضیان عادی، مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و صاحبان خودروهای فرسوده به خط شدند.

تقاضای حول و حوش دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری برای خرید محصولات عرضه شده در فروش فوق‌العاده نشان داد که ثبت‌نام کنندگان نگران افرایش قیمت محصولات ایران خودرو هستند؛ از این رو شانس خود را برای در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر از مسیر فروش فوق العاده امتحان کردند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، ثبت‌نام کنندگان این طور تحلیل کردند که خودروهای فروش فوق‌العاده در صورت افزایش قیمت، گران نمی‌شود و در صورت صدور افزایش قیمت برای آبی‌های جاده مخصوص این مسئله گربیان متقاضیان شرکت کننده در طرح پیش فروش را خواهد گرفت.

این تحلیل درست بود و ایران خودرو بعد از اعلام نتایج قرعه کشی از متقاضیانی که برای محصولات عرضه شده در فروش فوق‌العاده نام نویسی کرده و برنده شدند خواست نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. اما متقاضیان شرکت کننده در طرح پیش فروش همچنان با نگرانی اخبار افزایش قیمت محصولات شرکت‌های خودروساز را دنبال می‌کنند. البته این نگرانی برای ثبت نام کنندگان دو محصول برقی حاضر در این طرح فروش معنایی ندارد.

به نظر می‌رسد ایران خودرویی‌ها، فاو بستیون NAT و لونا GRE را در صورت دریافت مجوز با قیمت‌های اعلامی به مشتریان طرح پیش فروش واگذار کنند. دلیل این مسئله را اول باید در «جدید بودن مجوز قیمتی این دو محصول وارداتی برقی» و در ادامه به «اصرار سیاست گذار خودرویی برای برقی کردن بازار خودرو، جست و جو کرد.

ایران خودرویی‌ها به تازگی مجوز قیمت برای لونا GRE و فاو بستیون NAT دریافت کردند و بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت مجدد نیست. همچنین این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمت سبب شود ثبت نام کنندگان از دریافت خودروها منصرف شوند. بنابراین ایران خودرو برنامه‌ای برای دو محصول برقی که در قالب پیش فروش به متقاضیان واگذار می‌شود، ندارد. اما مدیران آبی‌های جاده مخصوص تمام توان خود را برای دریافت مجوز افزایش قیمت و اعمال آن در طرح پیش فروش متمرکز کردند.

منبع: اقتصادنیوز

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn