تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 21:45
6 بازدید
کد خبر : 322831

نگرانی سرمایه‌گذاران از افت قیمت بیت‌کوین

نگرانی سرمایه‌گذاران از افت قیمت بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بیت‌کوین در ۱۲ ماه گذشته تقریبا از تمام انواع دارایی‌ها عملکرد بهتری داشته است اما کاهش اخیر قیمت این ارز دیجیتال باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. به نوشته کوین تلگراف، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین از سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۱۲۴ درصدی همراه شده است و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یک سهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بیت‌کوین در ۱۲ ماه گذشته تقریبا از تمام انواع دارایی‌ها عملکرد بهتری داشته است اما کاهش اخیر قیمت این ارز دیجیتال باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است.

به نوشته کوین تلگراف، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین از سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۱۲۴ درصدی همراه شده است و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یک سهم نسبی را در میان ارزهای دیجیتال به دست آورده است. ارزش بازار بیت‌کوین که تا ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) حدود ۱/۲۵ تریلیون دلار بوده است، ۵۶ درصد کل بازرا کریپتو را شامل می‌شود و این سهم نسبت به یک سال قبل با رشد ۱۵ درصدی همراه شده است.

شرکت «وانِک» انتظار دارد بازار گاوی بلندمدت بیت‌کوین ادامه پیدا کند. این شرکت همچنین معتقد است در حال حاضر انتخاب بیت‌کوین به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری، دیگر توسط عواملی که در سال ۲۰۲۳ بودند هدایت نمی‌شود.

در ماه ژانویه، رگولاتورهای آمریکا آغاز فعالیت‌ صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای را تأیید کردند که اکنون دارایی‌های خالص آن‌ها حدود ۵۵ میلیارد دلار است.

از آن زمان تاکنون، مشاوران سرمایه سریع‌تر از هر صندوق قابل معامله دیگر در تاریخ، به گرفتن صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین اقدام کردند.

قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز  یکشنبه ۱ مهر 1403/ کاهش قیمت‌ بیت کوین

طبق اعلام شرکت وانِک، رشد بلندمدت بیت‌کوین توسط مضامین قدرتمند و پایدار هدایت می‌شود: نیاز فزاینده به شبکه‌های غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور، پذیرش نهادی رو به رشد و افزایش مشارکت حاکمیتی در استخراج و تجارت فرامرزی.

طبق گزارش‌ها، بزرگ‌ترین بازندگان ۱۲ ماه گذشته استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بوده‌اند که ۲۰۲۴ برای آن‌ها یک سال وحشتناک در نظر گرفته می‌شود. علت اصلی این اتفاق به نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین پس از رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ برمی‌گردد که پاداش استخراج را از ۶/۲۵ بیت‌کوین به ۳/۱۲۵ بیت‌کوین کاهش داد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۱ مهر) از ۶۲ هزار و ۴۷۶ دلار تا ۶۳ هزار و ۴۴۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۶۷۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۶۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۴ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۵۵۴ دلار تا ۲ هزار و ۶۳۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۲ هزار ۵۶۳ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۵۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

پرواز بیت کوین در پی انفجارهای لبنان

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn