تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 11:50
8 بازدید
کد خبر : 323538

قیمت طلا امروز دوم مهرماه

قیمت طلا امروز دوم مهرماه

به گزارش نبض بازار،  قیمت هر اونس طلا  ۲۶۲۹ دلار و ۳۹ سنت قیمت گذاری شد.  کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه به یک رکورد جدید رسانده است. آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و انتظار پایین آمدن بیشتر نرخ بهره در این هفته تقاضا برای طلا به عنوان

به گزارش نبض بازار،  قیمت هر اونس طلا  ۲۶۲۹ دلار و ۳۹ سنت قیمت گذاری شد.

 کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه به یک رکورد جدید رسانده است. آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و انتظار پایین آمدن بیشتر نرخ بهره در این هفته تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده است. از طرف دیگر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹درصد افزایش به ۲۶۲۹ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۴ درصدی به ۲۶۵۲ دلار و ۵۰  سنت رسیده است.

تاجران حالا منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص مدیران خرید در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. شاخص بالاتر از حد انتظار می‌تواند ارزش دلار را افزایش داده و بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. به علاوه، بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شرایط نامطلوبی برای طلا فراهم خواهد کرد.

حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی تبادل آتش سنگینی در روز یکشنبه داشتند. حزب الله به دنبال بمباران شدید رژیم صهیونیستی، موشک‌هایی را به قلب منطقه شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرد.

بیشتر بخوانید

کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه گفت تصمیم کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره یک تصمیم درست بوده، اما بانک مرکزی آمریکا می‌تواند با توجه به شرایط این روند را متوقف کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

تحلیلگران عقیده دارند در شرایطی که طلا  از ۲۶۲۵ دلار فراتر رفته، احتمالاً راه برای رسیدن به ۲۷۰۰ دلار هم باز شده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۳۱ دلار و ۴۲ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۱ درصدی ۹۷۱  دلار و ۴۶ سنت معامله می‌شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn