تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 19:11
5 بازدید
کد خبر : 323991

۶ ورزشکار ایرانی دوپینگی هستند؟/ واکنش دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به محرومیت جنجالی

۶ ورزشکار ایرانی دوپینگی هستند؟/ واکنش دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به محرومیت جنجالی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، گفت: وزنه برداران تیم جوانان با محرومیتی مواجه نیستند. غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مورد اتفاق پیش‌آمده برای ۶ وزنه‌بردار تیم ملی جوانان که به دلیل عدم انجام به موقع نمونه‌گیری دوپینگ امکان حضور در

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، گفت: وزنه برداران تیم جوانان با محرومیتی مواجه نیستند.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مورد اتفاق پیش‌آمده برای ۶ وزنه‌بردار تیم ملی جوانان که به دلیل عدم انجام به موقع نمونه‌گیری دوپینگ امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان جوانان اسپانیا پیدا نکردند، اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) فعالیت‌های مستقل دارد و روش کار بر اساس سیاست‌های شورای مرکزی نادو با هماهنگی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.

نوروزی در مورد اتفاق پیش آمده برای وزنه‌برداران تیم جوانان ایران، بیان کرد: از چند ماه قبل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم می‌گیرد که فدراسیون‌های ورزشی را به دو گروه A و B تقسیم بندی کند که فدراسیون وزنه برداری ایران در گروه A قرار می‌گیرد و این بدان معناست که ۶ ماه قبل از اعزام باید دو بار نمونه‌گیری دوپینگ از ورزشکاران اعزامی اخذ شود. بنابراین در بازه زمانی ۶ ماهه که اوایل ژانویه اعلام شده است فدراسیون باید در فاصله زمانی دو هفته‌ای بین تست اول و تست دوم نمونه‌گیری‌ها را انجام می‌داده است.

وی همچنین در مورد اینکه آیا ورزشکارانی که امکان حضور در مسابقات را پیدا نکردند با خطر محرومیت دوپینگ مواجه هستند یا خیر، تصریح کرد: این ورزشکاران صرفاً از حضور در این دوره از مسابقات محروم شدند و تست آنها مثبت نشده که به عنوان ورزشکاران دوپینگی لحاظ شوند و صرفاً به دلیل اینکه قوانین و مقررات رعایت نشده امکان حضور در مسابقات قهرمانی جهان را پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: ورود وزارت ورزش به اتفاقات تلخ وزنه برداری

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn