تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 4:58
17 بازدید
کد خبر : 324488

حذف شعار «مرگ بر آمریکا» در نمازهای جمعه سفارش چه کسی بود؟/ واعظ طبسی گفت خبر زندانی شدن پسرش دروغ است

حذف شعار «مرگ بر آمریکا» در نمازهای جمعه سفارش چه کسی بود؟/ واعظ طبسی گفت خبر زندانی شدن پسرش دروغ است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۳۱ شهریور ۱۳۸۰ را بخوانید؛ اولین جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بعد از تعطیلات، برقرار شد. بخش عمده وقت صرف بحث در مورد مسائل مربوط به حملات [یازده سپتامبر] به آمریکا و عکس‌العمل‌های احتمالی آن و نیز موضع ایران شد. دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای‌ عالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۳۱ شهریور ۱۳۸۰ را بخوانید؛

اولین جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بعد از تعطیلات، برقرار شد. بخش عمده وقت صرف بحث در مورد مسائل مربوط به حملات [یازده سپتامبر] به آمریکا و عکس‌العمل‌های احتمالی آن و نیز موضع ایران شد.

دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی]، گزارشی از اقدامات شورای عالی امنیت ملی و تذکرات رهبری داد. خیلی‌ها از اقداماتی که علامت ضعف یا ترس است، انتقاد کردند؛ مثل رفتن آقای [احمد] بورقانی به سفارت سوئیس برای امضای دفتر همدردی، به نمایندگی از هیئت‌رئیسه مجلس که آقای [مهدی] کروبی‌ گفت، این کار با توصیه وزارت امورخارجه انجام شده؛ گرچه وزارت امورخارجه قبول ندارد و نیز حذف [شعار] «مرگ بر آمریکا» در مراسم نمازهای جمعه که معلوم نشد به سفارش چه کسی انجام شده است. قرار شده، رسیدگی شود و نیز یک دقیقه سکوت، هنگام برگزاری مسابقه فوتبال در ورزشگاه آزادی و سهل‌انگاری‌هایی که منجر به اجتماع ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر در میدان محسنی [=مادر]، به عنوان ابراز همدردی شد و سروصدایی که رسانه‌های غربی در مورد علت سفر وزیر امورخارجه انگلیس به ایران راه انداخته‌اند و در ابراز رضایت از اظهارات آقای خاتمی، تردیدهای جدی وجود دارد.

مجموعاً خواست اعضای مجمع، این است که اجازه داده نشود آمریکا و انگلیس با دسیسه‌ها، ایران را از مسلمانان دیگر که مخالف ماجراجویی آمریکا هستند، جدا کنند و یا ضعف احساس‌ کنند.

آقای [طهماسب] مظاهری، وزیر جدید اقتصاد، شرحی از مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای آمریکا و جهان داد که باعث سقوط ۱۰ درصدی بورس‌های غربی شده و خسارت هنگفت به شرکت‌های بیمه و توریستی و حمل‌ونقل هوایی و مالی و هتلداری شده که تعدادی از آنها، در معرض ورشکستگی‌اند و اینکه آمریکا، ده‌ها میلیارد دلار کمک می‌کند و نیز بانک‌های مرکزی غرب و ژاپن، صدها میلیارد دلار ارز برای جلوگیری از خطر رکود تزریق کرده‌اند که حتی قبل از حوادث آمریکا هم وجود داشته و حتی بورس ایران هم که ارتباطی با بورس‌های جهان ندارد، دچار تزلزل و سقوط قیمت سهام شده است.

دو بند از سیاست‌های امنیت ملی در حوزه اقتصاد را مبتنی بر حمایت بخش خصوصی و تعاونی، در مقابل بخش دولتی و مراعات توانمندی کشور در تعهدات خارجی، تصویب کردیم. به آقای هاشمی‌شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه]، در مورد برادر آقای مسیح مهاجری، تذکر دادم. معلوم شد در این ارتباط دادگاه، دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول سابق رئیس‌جمهور] را به عنوان شاهد احضار کرده که بعداً قرار شده در دفتر ایشان سؤال شود. دکتر حبیبی هم در این باره با من مشورت کرد.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [علی‌اکبر] ناطق[نوری]، [احمد] جنتی، [قربانعلی] دُری [نجف‌آبادی] و [محمدعلی] موحدی[کرمانی]، میهمانم بودند. دربارۀ تشدید انحصارطلبی دوم‌خردادی‌ها در پُست‌های دولتی صحبت شد و از عدم توجه بیت رهبری، به خطرهای ناشی از حرکات آنها، انتقاد شد و قرار شد پیگیری شود. آقای طبسی‌ گفتند، خبر زندانی‌بودن [فرزندش] ناصر که در بعضی روزنامه‌ها آمده، دروغ است. گفتم، بهتر است تکذیب کنند.

عصر آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. تحلیلی بر اهداف آمریکا از برنامه تهاجم به افغانستان ارائه کرد. معتقد است، بر قصد استقرار در منطقه و برای سلطه به منطقه خلیج فارس و خزر و منطقه پاکستان و افغانستان می‌آید؛ واقع‌بینانه نیست.

اتحادیه اروپا، ضمن حمایت از اقدام آمریکا در حمله به افغانستان، آن را مشروط به توجیه اهداف و اقدام در چهارچوب مقررات بین‌المللی دانسته است. بیشتر کشورهای اسلامی، با حمله خودسرانه آمریکا به افغانستان مخالفت‌ کرده‌اند و گفته‌اند باید تصمیم‌گیری در سازمان ملل بشود. در بسیاری از کشورها، من‌جمله در خود آمریکا، تظاهرات فراوانی علیه جنگ‌طلبی آمریکا انجام شده است.

در پاکستان، چهار نفر در تظاهرات‌ کشته شده‌اند و پرویز مشرف، [رئیس‌جمهور]، اعلام کرده که اجازه به‌هم‌زدن نظم را بیش از این نمی‌دهد. عربستان و امارات، با فشار آمریکا، روابط خود را با طالبان قطع کرده‌اند. تعداد کشته‌های مفقودان [حملات یازده سپتامبر] آمریکا به ۶۸۰۰ نفر و نیز تعداد کشته‌ها و مفقودان انفجار در تولوز فرانسه، به ۴۰ نفر و مجروحان به ۴۰۰ نفر رسیده است.

۲۹۲۱۹

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn