تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 6:41
12 بازدید
کد خبر : 324545

تامین اجتماعی با انجمن صنفی کارگران باربر همکاری نمی‌کند

تامین اجتماعی با انجمن صنفی کارگران باربر همکاری نمی‌کند

بازدید:۸۶ دبیر انجمن صنفی کارگران باربر تهران از همکاری نکردن سازمان تامین اجتماعی با این تشکل صنفی انتقاد کرد و گفت: مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اعتقادی به همکاری و نقش شرکای اجتماعی ندارد. به گزارش صد آنلاین ، کاظم احمدیان به  ایلنا گفت: در غیاب انجمن صنفی کارگران باربر شمار زیادی افراد

بازدید:۸۶

دبیر انجمن صنفی کارگران باربر تهران از همکاری نکردن سازمان تامین اجتماعی با این تشکل صنفی انتقاد کرد و گفت: مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اعتقادی به همکاری و نقش شرکای اجتماعی ندارد.

به گزارش صد آنلاین ، کاظم احمدیان به  ایلنا گفت: در غیاب انجمن صنفی کارگران باربر شمار زیادی افراد که هیچ سنخیت با شغل کارگران باربر ندارند، توانسته‌اند از سهمیه بیمه یارانه‌ای دولت استفاده کرده و بیمه شوند در واقع این عمل غیر قانونی‌ باعث شده کارگران باربر واقعی از بهره مندی بیمه تامین اجتماعی با نرخ مناسب دولت محروم شوند.

نماینده کارگران ادامه داد: بارها برای بکارگیری انجمن صنفی کارگران باربر آنهم رایگان برای شناسایی کارگران باربر که امری تخصصی هست با مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مکاتبه و گفتگوکرده ایم، اما او به نقش شرکای اجتماعی اعتقادی ندارد و با آن مخالفت کرده است.

 


احمدیان تصریح کرد: این رفتار در حالیست که رئیس جمهور و وزیرکار تازه منصوب شده به نقش کاربردی تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی تاکیدات مکرر می‌کنند، اما برخی مسئولین سازمان تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار و تعاون به آن بی‌توجهی نشان می‌دهند.

 

 

دبیر انجمن صنفی کارگران باربر تهران با بیان اینکه موضوع بیمه نبودن کارگران باربر لطمات جبران ناپذیری را به آن‌ها وارد کرده است، افزود: به ندرت پیدا می‌شود کارگر باربری بیمه شده باشد چون بیمه این افراد از طرف خودش یا فرد دیگری ناقص پرداخت می‌شود؛ به همین دلیل آن‌ها امکان بازنشسته شدن هم ندارند.

 

 

دبیر انجمن صنفی کارگران باربر تهران با بیان اینکه از وزیر کاردر خواست داریم به صورت ویژه به مشکل بیمه کارگران باربر رسیدگی کند، در پایان خطاب به مسئولان سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم، سازمان تامین اجتماعی، مسئله بیمه اجتماعی کارگران باربر را مرتفع کرده و با انجمن صنفی کارگران باربر همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

 

دبیر انجمن صنفی کارگران باربر تهران در پایان گفت: کارگران باربر قشر بسیار مظلوم و زحمتکش جامعه هستند و ما از دولت و مجلس می‌خواهیم با اختصاص سهمیه بیمه به کارگران باربرتوجه ویژه کنند.

 

انتهای پیام/۲۱۱۱۱ض

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار مهم

advanced-floating-content-close-btn