تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 13:39
6 بازدید
کد خبر : 324946

این دریاچه، آخر هر تابستان غیب می‌شود!

این دریاچه، آخر هر تابستان غیب می‌شود!

اورگان، یکی از ایالت‌های شمال غربی ایالات متحده است که به‌خاطر دریاچه‌ای گمشده شهرت دارد؛ دریاچه‌ای با عظمت که هر سال از فصل بهار و از طریق چند حفره آتشفشانی که در کف آن قرار دارد، آهسته آهسته تخلیه و در اواخر تابستان، یعنی همین روزها به‌طور کامل ناپدید می‌شود و به چمن‌زاری زیبا تبدیل

اورگان، یکی از ایالت‌های شمال غربی ایالات متحده است که به‌خاطر دریاچه‌ای گمشده شهرت دارد؛ دریاچه‌ای با عظمت که هر سال از فصل بهار و از طریق چند حفره آتشفشانی که در کف آن قرار دارد، آهسته آهسته تخلیه و در اواخر تابستان، یعنی همین روزها به‌طور کامل ناپدید می‌شود و به چمن‌زاری زیبا تبدیل می‌شود.

برعکس این اتفاق هم از اواخر پاییز رخ می‌دهد و با جاری‌شدن باران‌های پاییزی، دریاچه دوباره ظاهر می‌شود و آب آن، در اواسط زمستان به اوج خود می‌رسد.

جالب اینجاست که حفره‌های کف دریاچه در فصل پاییز و زمستان، توان بلعیدن آب دریاچه را ندارند که البته دلیل اصلی آن، جریان باران‌های پاییزی و برف‌های زمستانی است. همچنین زمین‌شناسان می‌گویند این حفره‌ها، حدود ۱۲هزار سال پیش و بر اثر فعالیت‌های شدید آتشفشانی در این منطقه ایجاد شده‌اند، اما آنها هنوز نمی‌دانند این حجم عظیم آب در کجا پنهان می‌شود.

اما مشکلی که این روزها پیش آمده، آن است که گروهی ناشناس، به خیال خدمت به محیط‌زیست و حفظ آب دریاچه با سنگ‌های بزرگ، موتورهای خودرو و سایر زباله‌ها، اقدام به پر کردن این حفره‌ها کرده‌اند؛ کاری که به‌نظر می‌رسد سیلی ویران‌کننده را در فصل زمستان به همراه خواهد داشت.

همشهری آنلاین

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn