تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 19:58
72 بازدید
کد خبر : 325361

لحظه ای که خلبان پهپاد اوکراینی جان یک سرباز روس را نجات داد + ویدیو

لحظه ای که خلبان پهپاد اوکراینی جان یک سرباز روس را نجات داد + ویدیو

در میان خبرهای ناگوار جنگ اوکراین، گاهی اوقات داستان‌هایی از انسانیت و شفقت نیز به گوش می‌رسد. یکی از این موارد، اقدام قابل تحسین یک خلبان پهپاد اوکراینی است که به جای حمله به یک سرباز زخمی روس، تصمیم گرفت به او کمک کند. نجات غیرمنتظره در خط مقدم جبهه گردان K-2 ارتش اوکراین در

در میان خبرهای ناگوار جنگ اوکراین، گاهی اوقات داستان‌هایی از انسانیت و شفقت نیز به گوش می‌رسد. یکی از این موارد، اقدام قابل تحسین یک خلبان پهپاد اوکراینی است که به جای حمله به یک سرباز زخمی روس، تصمیم گرفت به او کمک کند.

نجات غیرمنتظره در خط مقدم جبهه

گردان K-2 ارتش اوکراین در حال گشت‌زنی با پهپاد در سنگرهای دشمن بود که یک سرباز روس را کشف کرد. این سرباز که پس از یک حمله ناموفق به مواضع اوکراینی به مدت هفت روز در یک پناهگاه مخفی شده بود، در وضعیت بحرانی به سر می‌برد. او که به شدت نیازمند آب و غذا بود، پس از اتمام منابع موجود در سنگر، تصمیم به تسلیم گرفت.

خلبان پهپاد اوکراینی با مشاهده وضعیت اسفبار سرباز روسی که حتی قادر به راه رفتن نبود، تصمیمی انسان‌دوستانه گرفت. به جای پرتاب بمب، او یک بطری آب به همراه یادداشتی حاوی دستورالعمل تسلیم شدن برای سرباز فرستاد.

تلاش برای نجات و پایان غم‌انگیز

فیلم منتشر شده از این واقعه نشان می‌دهد که سرباز روس با دنبال کردن پهپاد در امتداد سنگر، سعی داشت تسلیم شدن شود. متأسفانه، گزارش‌ها حاکی از آن است که این سرباز در نهایت توسط هم‌رزمان خود هنگام تسلیم شدن، کشته شد.

افزایش تعداد اسرای جنگی روسیه

این واقعه در حالی رخ داد که ارتش اوکراین در حال پیشروی در خاک روسیه است. سرگرد ماکسیم، ۳۵ ساله، که قبل از پیوستن به ارتش اوکراین آشپز یک نفتکش بریتانیایی بود، داستان جالبی از اسارت ۲۸ سرباز روس تعریف می‌کند. او با نشانه رفتن توپ تانک به سمت پناهگاه آنها، موفق شد این تعداد اسیر بگیرد.

طبق گفته ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد اوکراین، در سه هفته اول حمله برق‌آسای اوکراین، ۵۹۴ سرباز روس به اسارت گرفته شدند.

اتهامات جنایات جنگی علیه روسیه

در مقابل اقدامات بشردوستانه برخی سربازان اوکراینی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، متهم به ارتکاب جنایات جنگی از جمله شکنجه و قتل وحشیانه سربازان دشمن شده است. گزارش‌های متعددی از اقدامات غیرانسانی نیروهای روسی منتشر شده که شامل اعدام اسرای جنگی با شمشیر، قطع سر و اعضای بدن، و استفاده از پتک برای کشتن زندانیان است.

حملات ویرانگر اوکراین به مواضع روسیه

در ادامه پیشروی‌های اوکراین، این کشور حملات گسترده‌ای را علیه انبارهای مهمات روسیه انجام داده است. بیش از ۵۸ ساختمان انبار متعلق به اداره کل توپخانه وزارت دفاع روسیه یا کاملاً نابود شده یا آسیب جدی دیده‌اند. علاوه بر این، مناطق باز انباشته از مهمات و واحدهای راه‌آهن حامل تجهیزات نظامی روسیه نیز هدف قرار گرفته‌اند.

حمله بزرگ اوکراین به خاک روسیه

اخیراً، بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه رخ داد که حتی از فضا قابل مشاهده بود. در این حمله، پهپادهای انتحاری اوکراین یک انبار بزرگ تسلیحاتی روسیه را در منطقه تورِپتس منهدم کردند. انفجار این انبار مهمات چنان قدرتمند بود که زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر ایجاد کرد و ابر قارچی شکل حاصل از آن توسط ماهواره‌ها ثبت شد.

گفته می‌شود در این تأسیسات حدود ۳۰,۰۰۰ تن مهمات نگهداری می‌شد و شایعاتی مبنی بر وجود موشک‌ها و تسلیحات کره شمالی در این انبار نیز وجود دارد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn