تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 21:15
38 بازدید
کد خبر : 325433

تا ساعت ۱۱ درب ورزشگاه باز می‌شود/ امکان حضور بانوان مهیا نشد چون جایگاه پایین اسکوربرد به پرسپولیسی‌ها اختصاص پیدا کرده/ هزینه بازی در اراک یک میلیارد تومان شد

تا ساعت ۱۱ درب ورزشگاه باز می‌شود/ امکان حضور بانوان مهیا نشد چون جایگاه پایین اسکوربرد به پرسپولیسی‌ها اختصاص پیدا کرده/ هزینه بازی در اراک یک میلیارد تومان شد

جامعه ورزشی آفتاب نو: در ادامه ویژه برنامه های دربی آفتاب نو با محمد چهره قانی، مدیر رسانه‌ای آلومینیوم تماس گرفتیم تا در خصوص شرایط ورزشگاه امام خمینی اراک و همینطور شرایط میزبانی شهر صحبت کنیم. سلام به محمد چهره قانی، ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادی. سلام به شما سامان خدائی،

جامعه ورزشی آفتاب نو:

در ادامه ویژه برنامه های دربی آفتاب نو با محمد چهره قانی، مدیر رسانه‌ای آلومینیوم تماس گرفتیم تا در خصوص شرایط ورزشگاه امام خمینی اراک و همینطور شرایط میزبانی شهر صحبت کنیم.

سلام به محمد چهره قانی، ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادی.

سلام به شما سامان خدائی، عرض ادب خدمت شما و همینطور تمام بینندگان و شنوندگان‌تان.

موضوعی که درخصوص میزبانی جنجال ساز شد هزینه میزبانی برای استقلال است. اول گفته شد دو میلیارد، بعد گفته شد یک میلیارد. چه مبلغی بود؟

این تصمیمی است که مدیریت باشگاه گرفته. باشگاه آلومینیوم حدود یک سال و نیم پیش با پیگیری بسیار زیاد توانست مالکیت ورزشگاه امام خمینی را بگیرد. یعنی آلومینیوم جزو معدود باشگاه های کشور است که استادیوم اختصاصی دارد. داخل ورزشگاه هم کارهای گسترده ای صورت گرفته است خصوصا در بحث زیرساخت. برای دربی هم کارهای زیادی انجام گرفته است. همانطور که آقای رجاییان گفتند باشگاه ابتدا مبلغ دو میلیارد در نظر گرفته بود اما در نهایت بعد از رایزنی و صحبت های باشگاه استقلال این مبلغ را به یک میلیارد کاهش دادند.

دلیل اصرار باشگاه استقلال به بازی در اراک نتایج اخیر پرسپولیس در زمین است؟

با توجه به اینکه اراک اولین ورزشگاهی بود که به VAR مجهز شد خیلی باشگاه ها بازی های خود را به اراک آوردند. سپاهان و پرسپولیس هم بازی خود را اینجا برگزار کردند این فصل. استقلال هم پیش از این تمایل به بازی در اراک داشت اما اولین بار این اتفاق برای استقلال در بازی دربی رخ داده است. اینکه به نتایج پرسپولیس مربوط است یا خیر خود استقلال می داند.

شرایط چمن ورزشگاه چطور است؟

خیلی عالی است وضعیت چمن. چمن کوتاه شده، امشب نماینده فدراسیون از چمن بازدید می کند. اگر داور بازی آقای حیدری هم تمایل داشته باشند می توانند بازدید کنند. کوتاهی چمن انجام گرفته و خط هم انجام خواهد شد. کارهای دیگری هم به جز چمن صورت گرفته است. خود خوان کارلوس گاریدو و مورایس هم از وضعیت چمن ورزشگاه اعلام رضایت کرده بودند. چمن ورزشگاه خوب است هنوز به فصل سرما هم نرفتیم.

اما اتفاق مهمی که رخ داده، جایگاه خبرنگاران اراک برای این بازی آماده شده است اما تعداد جایگاه محدود است، نمی دانم پذیرای تمام اصحاب رسانه خواهد بود یا خیر اما جایگاه خبرنگاران خوبی در نظر گرفته شده است. جایگاه CIP استادیوم نداشت اما برای این بازی جایگاه آماده است. همچنین VIP و CIP از هم تفکیک شده و تماشاگران هم جدا شده اند.

تعداد دقیق تماشاگرانی که می توانند بازی را از نزدیک ببینند چند نفر است؟

می گویند استادیوم اراک ۱۵ هزار نفری است اما ظرفیتش این تعداد نیست، مثل آزادی که می گویند صد هزار نفر اما کمتر است. ۸ هزار تماشاگر در دربی حاضر خواهند بود و این تعداد حدود ۷۰، ۸۰ درصد استادیوم را پر می کند. طبیعتا ممکن است مثل همه بازی ها تعداد تماشاگر بیشتر شود اما شورای تامین و استقلال در تلاش هستند از این عدد تعداد تماشاگر بیشتر نشود تا نظم بر هم نخورد. ۸ هزار بلیت فروخته شده و گفته اند یک نفر اضافه تر راه نخواهیم داد.

دلیل اینکه بانوان نمی توانند به ورزشگاه بیایند چیست؟

در اراک بانوان جایگاه زیر اسکوربرد را داشتند. بعد از اتفاقات بازی آلومینیوم – استقلال که آن اتفاقات رخ داد حضور بانوان ممنوع شد. باشگاه برای این فصل خیلی تلاش کرده بار دیگر بانوان حضور پیدا کنند اما برای دربی با توجه به اینکه ظرفیت ورزشگاه ۵۰ – ۵۰ شده است امکان حضور بانوان نبود. جایگاه پایین اسکوردبرد به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا کرده و اگر قرار بود بانوان باشند آن قسمت باید به ۴ قسمت مجزا تقسیم می شد. چون ورزشگاه اراک دو طبقه نیست که بتوان راحت تفکیک کرد. اگر قرار بود مجزا شود این ظرفیت هشت هزار نفری به شش هزار نفر تقلیل پیدا می کرد. احتمال می دهم برای بازی روز جمعه خودمان بانوان حضور پیدا کنند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد چرا که باشگاه و شورای تامین در تلاش هستند.

توصیه شما برای هوادارانی که به اراک می آیند برای تماشای بازی چیست؟

استادیوم در نزدیکی کمربندی و ورودی شهر از سمت قم و تهران قرار گرفته است. بلوار ورزش تنها ورودی تماشاگران دو تیم است. یک در ورودی از سمت بلوار ورزش برای هواداران دو تیم در نظر گرفته شده است. اما برای جایگاه VIP، CIP و خبرنگاران از درب یک استادیوم یعنی از در اصلی وارد می شوند اما تماشاگران همگی از بلوار ورزش می آیند. با دبیر هیات فوتبال صحبت می کردم گفتند حدود ۱۰ الی ۱۱ درب استادیوم را باز می کنند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn