تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 1:32
7 بازدید
کد خبر : 325662

رئیس جمهور ضداسرائیلی در سازمان ملل

رئیس جمهور ضداسرائیلی در سازمان ملل

به گزارش آفتاب نو، علیرضا مجیدی؛ کارشناس مسائل لبنان: تریبون سازمان ملل فرصتی است برای کشورها از جمله کشورمان ایران تا در آن مواضع اصلی و موضوعات اولویت‌دار کشور بیان شود. این که جمهوری اسلامی ایران در تریبون سازمان ملل، در وضعیت امروز جنگ غزه مواضع ضدصهیونیستی بگیرد،آن هم نوع موضع‌گیری به شکل باشد که

به گزارش آفتاب نو، علیرضا مجیدی؛ کارشناس مسائل لبنان: تریبون سازمان ملل فرصتی است برای کشورها از جمله کشورمان ایران تا در آن مواضع اصلی و موضوعات اولویت‌دار کشور بیان شود. این که جمهوری اسلامی ایران در تریبون سازمان ملل، در وضعیت امروز جنگ غزه مواضع ضدصهیونیستی بگیرد،آن هم نوع موضع‌گیری به شکل باشد که ایران را به عنوان پیشقراول و خط مقدم کشورهای حامی فلسطین و مردم مظلوم غزه نشان دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است و نکته مهمی است که ایران بر این اصل تأکید دارد.

لذا با توجه به این موضوع سخنان رئیس جمهور نیز انعکاس همین مسأله است، چرا که جمهوری اسلامی بنایش این است که دولت‌هایش این مواضع را اعلام کنند. در این بین شاهد بودیم که از ضرورت انتقام شهید هنیه سخن به میان آمد. مسأله شهادت اسماعیل هنیه در ایران به عنوان مهمان دیپلماتیک بسیار موضوع مهمی است چراکه برای اولین بار مهمان ویژه‌ای در این سطح ترور می‌شود و عرف بین‌المللی این مسأله را پذیرفته است که ایران به راحتی از کنار این مسأله نگذرد.

جمهوری اسلامی در این ایام نشان داده است که به دنبال تنش نیست و البته ضمن خویش‌تنداری جنگ و نبرد منطقه‌ای را به خوبی بلد است ثانیا برای تنبیه متجاوزین عجله ندارد و به دیپلماسی همیشه فرصت داده است. این مسأله ای است که در قبال صبر ایران نسبت به شهادت شهید هنیه به اثبات رسیده است و خیلی‌ها چنین صبری را در راهبرد ایران پیش بینی نمی‌کردند. به تعبیری بیان چنین موضعی در سازمان ملل در این راستاست که ایران مسأله انتقام را فراموش نمی‌کند و قصد دارد همین مسأله را هم جا بندازد. به طور کلی جمهوری اسلامی به همان اندازه که توان تنش‌زدایی در منطقه را دارد و می‌تواند آن را کاهش دهد؛ به همان اندازه می‌تواند تنش را در سطح منطقه تشدید کند.

آقای پزشکیان از زمانی که رأی آوردند تا به امروز با اعلام مواضع‌شان نشان دادند که حامی مقاومت هستند. گرچه یک جریانی قصد دارد تصویر دیگری از رئیس جمهور کشورمان را به جهان عرب مخابره کند اما حقیقت آن است که آقای پزشکیان در قبال موضوع مقاومت مواضع روشن و مشخصی را اتخاذ کرده اند و راه را بر بدخواهان بسته‌اند. اما با این همه باید افزود که لازم است ایشان در اختیار الفاظ باید دقت بیشتری کنند تا مبادا بهانه ای در دست برخی باشد که بخواهند با تقطیع بعد و قبل کلام، سخن ایشان را شکل دیگری جلوه دهند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn