تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 10:28
11 بازدید
کد خبر : 326058

تنها آمریکا می‌تواند به جنگ پایان دهد

تنها آمریکا می‌تواند به جنگ پایان دهد

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۵ کدخبر: ۱۲۳۰۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰ اقتصاد در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم. به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت: وزیر خارجه لبنان: تنها آمریکا

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۵

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تنها آمریکا می‌تواند به جنگ پایان دهد


به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • وزیر خارجه لبنان: تنها آمریکا می‌تواند به جنگ پایان دهد

در پی حمله هوایی اسرائیل به بیروت، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، ابراهیم قبسی، به شهادت رسید. این حمله در روز سه‌شنبه انجام شد و حزب‌الله نیز بامداد چهارشنبه این خبر را تأیید کرد. اسرائیل اعلام کرده که ابراهیم قبسی مسئول نیروهای موشکی و راکتی حزب الله لبنان بوده است. این حمله در بحبوحه افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله رخ داد که نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها و آغاز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه را افزایش داده است. از روز دوشنبه، حملات اسرائیل در لبنان به کشته شدن ۵۶۹ نفر، از جمله ۵۰ کودک، منجر شده و بیش از ۱۸۳۵ نفر زخمی شده‌اند. در پی این حملات، دولت بریتانیا از شهروندان خود خواسته لبنان را ترک کنند و ۷۰۰ سرباز برای کمک به تخلیه احتمالی به قبرس اعزام کرده است. در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده که روز چهارشنبه جلسه‌ای ویژه برای بررسی این بحران برگزار خواهد کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در واکنش به این وضعیت هشدار داد که لبنان در آستانه فروپاشی قرار دارد و خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از تشدید بحران شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از لزوم یافتن راه‌حلی دیپلماتیک سخن گفت، اما وزیر خارجه لبنان، عبدالله بو حبیب، این اظهارات را “نه قوی و نه امیدوارکننده” توصیف کرد و تأکید کرد که تنها آمریکا می‌تواند تفاوتی واقعی ایجاد کند. این تنش‌ها همچنان ادامه دارد و در حالی که اسرائیل به حملات خود علیه حزب‌الله ادامه می‌دهد، این گروه نیز به حملات پهپادی علیه پایگاه‌های نظامی اسرائیل دست زده است.

روزنامه ملی بریتانیا (The Times) نیز در بخش سیاسی و تکنولوژی اعلام کرد:

  • ترامپ : زلنسکی زرنگ ترین سیاستمدارِ تاریخ است

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در تجمعی در پنسیلوانیا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را “زرنگ ترین سیاستمدارِ تاریخ” خواند و ادعا کرد که او هر بار که به ایالات متحده سفر می‌کند، با ۶۰ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود. ترامپ همچنین گفت که زلنسکی امیدوار است دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند زیرا کمک‌های مالی از آن‌ها دریافت می‌کند و وعده داد که در صورت انتخاب به صلح بیشتر توجه خواهد کرد. زلنسکی هفته گذشته به آمریکا سفر کرده و قرار است در ۲۶ سپتامبر با جو بایدن و کامالا هریس دیدار کند. این تحولات در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر رخ می‌دهد، جایی که ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان و هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها رقابت خواهند کرد. این رویدادها می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روابط آمریکا و اوکراین و همچنین نتیجه انتخابات داشته باشد.

  • اقدام جدید آمریکا برای ممنوعیت فناوری‌های چینی و روسی در وسایل نقلیه

ایالات متحده قصد دارد از سال ۲۰۲۷ استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خاص ساخت چین و روسیه را در خودروها به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع کند. مقامات آمریکایی در خصوص فناوری‌های مورد استفاده در خودروهای خودران و متصل به شبکه که می‌تواند به دشمنان اجازه دهد تا از راه دور خودروها را در جاده‌های آمریکا کنترل کنند ابراز نگرانی کردند. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، این اقدامات را یک حرکت پیشگیرانهدر خصوص حفاظت از امنیت ملی بیان کرد. وی هشدار داد که دسترسی به اطلاعاتی مانند دوربین‌ها، میکروفون‌ها و GPS در خودروها می‌تواند تهدیدی جدی برای امنیت و حریم خصوصی شهروندان باشد. چین با انتقاد از این تصمیم، آمریکا را به گسترش ناعادلانه مفهوم امنیت ملی و تبعیض علیه شرکت‌های چینی متهم کرد. این ممنوعیت بخشی از تلاش‌های کاخ سفید برای محدود کردن حضور چین در زنجیره تأمین خودروها و سایر حوزه‌های حساس است.

سایت خبری بلومبرگ (Bloomberg) نیز در بخش تکنولوژی اعلام کرد:

  • کارمند سابق توییتر در پرونده پرداخت حقوق اخراج به ریاست ایلان ماسک پیروز شد

ایلان ماسک در یک پرونده حقوقی مربوط به عدم پرداخت حق‌ سنوات به کارمندان اخراجی توییتر شکست خورد. این پرونده توسط یکی از کارکنان سابق توییتر که پس از تصاحب این شرکت توسط ماسک در سال ۲۰۲۲ اخراج شده بود، مطرح شد. بر اساس حکم داوری، ماسک موظف به پرداخت کامل حق‌ سنوات این کارمند شد. این پیروزی می‌تواند تأثیر مهمی بر سایر پرونده‌های مشابه داشته باشد، زیرا بیش از ۲۰۰۰ کارمند سابق توییتر ادعا کرده‌اند که پرداخت‌های خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند.

این در حالی است که در ماه ژوئیه، ماسک و شرکت X که نام جدید توییتر است، در یک دعوی حقوقی دیگر پیروز شدند و از پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار به ۶۰۰۰ کارمند اخراجی معاف شدند. وکیل پرونده، شانون لیس-ریوردان، امیدوار است که احکام مشابه دیگری در ماه‌های آینده صادر شود و شرکت X به مذاکره و حل و فصل با کارمندان اخراجی تن دهد.






فاطمه مشتاقی



فاطمه مشتاقی


منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn