تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 13:04
15 بازدید
کد خبر : 326218

جلسه شورای زکات دشتستان

جلسه شورای زکات دشتستان

به گزارش جام جم- جلسه شورای زکات روز چهارشنبه ۴ مهر ماه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان،در برازجان برگزارشد.در این جلسه امام جمعه دشتستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تاکید کرد:فریضه زکات  یکی از وظایف جامعه  اسلامی است و باید در جامعه رواج پیدا کند. وی گفت:خداوند در قرآن کریم می فرماید:زکات و انفاق

به گزارش جام جم- جلسه شورای زکات روز چهارشنبه ۴ مهر ماه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان،در برازجان برگزارشد.در این جلسه امام جمعه دشتستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تاکید کرد:فریضه زکات  یکی از وظایف جامعه  اسلامی است و باید در جامعه رواج پیدا کند.

وی گفت:خداوند در قرآن کریم می فرماید:زکات و انفاق باعث خیر و برکت در مال می شود و از آسیب و قحطی دور نگه می دارد و حضرت محمد(ص) نیز می فرماید: بر زکات دهندگان تحیت و سلام بفرستید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح ادامه داد: ترویج زکات باعث می شود  که فقیری در جامعه باقی نماند.

“مهدی اتابک “دبیر شورای زکات شهرستان بیان کرد: در سال جاری تعهد کمیته امداد برازجان در زکات فطره ۷ میلیارد تومان بوده که صد در صد آن به حمدالله محقق شده و در حساب کمیته امداد نشسته است و تعهد در زکات واجب ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که در بخش امدادی و در بخش مراکز نیکو کاری تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در نیمه اول سال جاری ۷۱۰ میلیون تومان از تعهد امدادی و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از مراکز نیکوکاری محقق شده است که در مجموع یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان است و د رحال حاضر ۵ میلیارد و۹۹۰ میلیون تومان عقب هستیم. وی دلیل آن را بارش کم باران و دریافت نکردن زکات گندم دانست.

“عبدالرضا واعظ”معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:در تعابیردینی و روایی در ارتباط با موضوع  زکات بسیار تاکید شده است و زکات باعث تزکیه نفس می گردد و به مساله زکات باید دقت و رسیدگی شود و در جامعه تبلیغ و نهادینه  گردد.

وی تصریح کرد: ۸در صد از زکات کل کشور در استان بوشهر به ثبت رسیده است و ۹۵ میلیارد تومان در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۲ دریافت گردیده است.

جلسه شورای زکات در برازجان

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn