تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 14:44
7 بازدید
کد خبر : 326323

ایران ۴ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به این کشور صادر کرد

ایران ۴ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به این کشور صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالامیر ربیهاوی با بیان اینکه عراق کشور در حال بازسازی است که سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار فروش نفت دارد، گفت: ۴۵۰ هزار میلیارد دلار بودجه سه سال آن تصویب شده است. با این حجم از ثروت و ظرفیت های مختلف عراق، بهترین فرصت برای حضور شرکت های

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالامیر ربیهاوی با بیان اینکه عراق کشور در حال بازسازی است که سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار فروش نفت دارد، گفت: ۴۵۰ هزار میلیارد دلار بودجه سه سال آن تصویب شده است. با این حجم از ثروت و ظرفیت های مختلف عراق، بهترین فرصت برای حضور شرکت های ایرانی است. 

او گفت: در ۶ سال گذشته، ایران حدود ۴ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق داشته است، این صادرات در بخش‌های ساخت سد، راه، تونل، کارخانه و انواع نیروگاه‌ها بوده است.

ربیهاوی افزود: عراق در حال توسعه و بازسازی است که ۱۰ میلیارد دلار پروژه تعریف شده دارد که از این رقم ۴ الی ۵ میلیارد دلار را به ایران پیشنهاد کرده‌اند.

او گفت: بازار عراق یکی از بازارهای بزرگ تجاری است و سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار صادرات گاز و کالا به این کشور داریم، صادرات خدمات فنی و مهندسی ما نیز در مقایسه با سایر کشورها وضعیت خوبی دارد لذا باید توجه داشته باشیم که بازار عراق را از دست ندهیم. 

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn