تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 17:27
16 بازدید
کد خبر : 326482

سازمان بورس پیگیر واریز سود سهام عدالت است

سازمان بورس پیگیر واریز سود سهام عدالت است

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به اخبار منتشر شده درباره پرداخت نکردن سود سهام عدالت از سوی شرکت «مپنا» گفت: سازمان بورس پیگیر واریز سود سهام عدالت سهامداران است و با شرکت‌هایی که از مقررات تخطی کرده‌اند، برخورد می‌شود. به گزارش خبرگزاری آنا از بازار سرمایه ایران، ولی‌اله جعفری

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به اخبار منتشر شده درباره پرداخت نکردن سود سهام عدالت از سوی شرکت «مپنا» گفت: سازمان بورس پیگیر واریز سود سهام عدالت سهامداران است و با شرکت‌هایی که از مقررات تخطی کرده‌اند، برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا از بازار سرمایه ایران، ولی‌اله جعفری با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص واریز سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را به‌موقع پرداخت نکرده باشند، برخورد می‌کند.

مکاتبه سپرده‌گذاری با «مپنا»

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از انجام مکاتبات سپرده‌گذاری مرکزی با شرکت مپنا برای پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و تاکید کرد: هفته گذشته سپرده‌گذاری مرکزی برای پنجمین بار با شرکت مپنا مکاتباتی داشته است. علاوه بر این، سازمان بورس پیگیر است تا سود سهام عدالت از شرکت مربوط وصول شود.

جعفری پیش از این نیز اعلام کرده بود: برای آن دسته از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده باشند، گزارش تخلف تهیه و ابلاغ شده است.

البته جعفری به این موضوع هم اشاره کرد که پرداخت نشدن سود سهام از سوی شرکت مپنا به دلیل دریافت نشدن مطالبات مپنا از مجموعه وزارت نیرو بوده است.

برپایه این گزارش، روز گذشته نیز مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت اعلام کرده بود: باقی مانده سود سهام عدالت از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسویه شده و فقط شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

به گفته وی، در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn