تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 20:25
9 بازدید
کد خبر : 326652

بازدید طهرانچی از نهالستان و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد واحد آزادشهر

بازدید طهرانچی از نهالستان و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد واحد آزادشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نهالستان زیست رشد و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد واحد آزادشهر بازدید کرد. به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر به استان گلستان، با حضور در واحد آزادشهر از  سایت نهالستان و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد این واحد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نهالستان زیست رشد و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد واحد آزادشهر بازدید کرد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر به استان گلستان، با حضور در واحد آزادشهر از  سایت نهالستان و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد این واحد بازدید کرد.

سایت ۵ هکتاری نهالستان آزادشهر در زمستان ۱۴۰۲ با کاشت ۱۴ نوع نهال از درختان مثمر و غیر مثمر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر راه‌اندازی شد. در این نهالستان که در مجموعه سرای نوآوری صنایع تبدیلی واحد آزادشهر راه‌اندازی شده، انواع ارقام نهال‌های خرمالو، زردآلو، آلبالو، هلو، به، آلو، انجیر گلوگاه، انار ساوه، صنوبر تبریز و زیتون تلخ کشت شده است و پس از پیوند پایه‌های کشت شده، تنوع ارقام به بیش از ۲۰ رقم خواهد رسید.

دکتر طهرانچی همچنین از کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد واحد آزادشهر نیز بازدید و با مسئولان آن گفت و گو کرد.

لازم به ذکر است روش جدید پرورش ماهی در سیکل بسته (بایوفلاک) که مدل آزمایشگاهی آن با موفقیت در واحد آزادشهر اجرایی شد، بصورت نیمه صنعتی و صنعتی در کارگاه آبزی‌پروری آغاز شده و در آبان ماه عملیاتی خواهد شد.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn