تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1403 - 8:12
17 بازدید
کد خبر : 328373

رفتنم به استقلال اشتباه بود/ جباری از ژاوی و اینیستا بهتر است/ وقتی من مشهور بودم مورینیو مهدکودک می‌رفت!

رفتنم به استقلال اشتباه بود/ جباری از ژاوی و اینیستا بهتر است/ وقتی من مشهور بودم مورینیو مهدکودک می‌رفت!

صحبت کردن با فیروز کریمی همواره جذاب است. مردی که سابقه قهرمانی با پاس در فوتبال ایران و آسیا را دارد و خیلی‌ها فکر می‌کردند سال ۸۶ می‌تواند استقلال را هم متحول کند اما… آقا فیروز ۶ مهر سال ۱۳۹۰ مصاحبه‌ای بسیار خواندنی با آفتاب نو انجام داد که خلاصه آن را دوباره با هم

صحبت کردن با فیروز کریمی همواره جذاب است. مردی که سابقه قهرمانی با پاس در فوتبال ایران و آسیا را دارد و خیلی‌ها فکر می‌کردند سال ۸۶ می‌تواند استقلال را هم متحول کند اما…

آقا فیروز ۶ مهر سال ۱۳۹۰ مصاحبه‌ای بسیار خواندنی با آفتاب نو انجام داد که خلاصه آن را دوباره با هم مرور می‌کنیم:

  • وقتی من در فوتبال مشهور بودم، ژوزه مورینیو کودکستان می‌رفت. او حالا حالاها برایش زود است که بتواند جای من را بگیرد!
  • تمرینات مورینیو را دیده‌ام. به خدا همان کاری را می‌کنند که ما می‌کنیم ولی ببینید چه امکاناتی در اختیار اوست. شما باید تمرینات این آدم را ببینید تا بفهمید چه ظلمی در حق مربیان ایرانی می‌شود! یا همین گواردیولا؛ شما فکر می‌کنید گواردیولا به لیونل مسی چه می‌گوید؟ مسی در هر بازی همه را بر هم می‌ریزد، گل می‌زند و پاس گل می‌دهد. بارسلونا به خاطر حرکات او مسابقات را می‌برد ولی همه می‌گوین ببینید گواردیولا در بارسلونا چه کرد!
  • خاله و خاله‌بازی پدر فوتبال ایران را درآورده است! مربی برای پیاده کردن افکارش برنامه ۵ ساله می‌دهد ولی کدام مدیر در فوتبال ما ۵ سال در پست خود می‌ماند؟ طرف نمی‌داند تا آخر فصل این سمت را در اختیار دارد یا نه بنابراین سراغ دوست و فامیلش می‌رود تا آن‌ها به نوایی برسند.
  • سعید رمضانی، داماد مرحوم ناصر حجازی کاپیتان من در استقلال اهواز بود. سعید بعد از یک بازی آمد و گفت ناصرخان خدابیامرز خواسته تا شما به کمک ایشان بروید. ساعت ۱ بامداد توافق کردیم و ۴ عصر روی نیمکت استقلال نشستم. البته این کار اشتباه بود!
  • چرا یک فوتبالیست باید صرفا نان اسمش را بخورد؟ در استقلال چنین مسئله‌ای در اوج خود بود. بازیکنی که دماغش را عمل کرده و به خاطر آن ضربه سر نمی‌زد، بابت محکم بازی کردن بازیکن دیگر که اتفاقا از او بزرگتر هم محسوب می‌شد، به این فرد توهین می‌کرد! در چنین شرایطی توقع دارید من سکوت کنم یا حق کسی را بخورم؟ فوتبالیستی که عمل زیبایی بینی انجام بدهد به درد فوتبال نمی‌خورد.
  • هیچ‌وقت خودم را سانسور نمی‌کنم به همین خاطر مردم دوستم دارند چون صداقت را دوست دارند.
  • فرهاد کاظمی در بهمن دستیارم بود. رودربایستی بچه‌ها در آن تیم با من خیلی زیاد بود ولی با فرهاد راحت بودند. مشکلات شخصی خود را به من نمی‌گفتند ولی از فرهاد حتی پول دستی هم می‌گرفتند اما بعدا به همین آدم در ماجرای منشوری‌ها تهمت زده شد.
  • من در تیم ملی دستیار استانکو شده بودم ولی ترجیح دادم کنار بکشم چون پیش خودم گفتم استانکو فردا برمی‌گردد کشورش ولی من باید در ایران جواب مردم را بدهم. استانکو پابلوکوویچ می‌گفت هرچه من می‌گویم درست است و باید بی چون و چرا انجام بدهید ولی من گفتم نه! ما نماینده مربیان ایرانی هستیم و خودمان صاحب نظر و سلیقه‌ایم. اگر حرف شما درست باشد قبول ولی اگر نه، بحث می‌کنیم و ما را قانع کن. همین مسئله موجب شد تا از تیم ملی کنار بکشم.
  • من و فرهاد کاظمی ۲۰ سال در این فوتبال ساختیم و سازندگی کردیم اما با یک ف – ک همه چیز را خراب کردند! آقایان کاری کردند که دو سال در خانه حبس شدم و حتی خجالت می‌کشیدم با خانواده خودم بیرون بروم چون همه می‌گفتند چه کار کردی که منشوری شدی؟
  • شما یک نفر را بیاورید که بگوید فیروز کریمی یک ریال از من پول گرفته است.
  • اختلاف میان همه می‌تواند ایجاد شود حتی دو برادر هم با هم دعوایشان می‌شود. من و فرهاد کاظمی هم در مقطعی دچار اختلاف شدیم اما جالب است بدانید در همان روزها، او در غیاب من و بدون این‌که اصلا در جریان باشم، هزینه بیمارستان همسرم را داده بود.
  • مجتبی جباری می‌توانست در رئال مادرید بازی کند. جباری از ژاوی و اینیستا بهتر است!
  • استقلال در لیگ هفتم به دلایل متعددی همراه با من موفق نشد. تیم بد بسته شده بود، اختلافات داخلی وجود داشت، مادرم به رحمت خدا رفت، فرهاد مجیدی مصدوم شد و خلاصه همه بدشانسی‌های عالم جمع شدند تا ما نتیجه نگیریم.
  • هر کس با فتح‌الله‌زاده کار کند خوشبخت است چون حاجی در چک کشیدن جگر شیر دارد و دست روی هر بازیکنی بگذاری، برایت می‌آورد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn