تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 5:58
10 بازدید
کد خبر : 330508

سه نکته از جنگ ۳۳ روزه از زبان شهید سید حسن نصرالله

سه نکته از جنگ ۳۳ روزه از زبان شهید سید حسن نصرالله

آفتاب نو: چند سال پیش( ۱۳۹۸)، سید حسن نصرالله، دبیر کل فقید حزب الله لبنان در گفتگویی ۵ ساعته با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، به نکات مهمی درباره جنگ ۳۳ روزه اشاره کردند: نابودی قطعی اسرائیل: تمامی داده‌ها، بررسی‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که چنین اتفاقی (نابودی اسرائیل) رخ خواهد

آفتاب نو: چند سال پیش( ۱۳۹۸)، سید حسن نصرالله، دبیر کل فقید حزب الله لبنان در گفتگویی ۵ ساعته با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، به نکات مهمی درباره جنگ ۳۳ روزه اشاره کردند:

نابودی قطعی اسرائیل: تمامی داده‌ها، بررسی‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که چنین اتفاقی (نابودی اسرائیل) رخ خواهد داد؛ اما تحقق این مهم، بدون قید و شرط نیست و شرط و شروطی دارد. شرط تحقق این مهم، آن است که مقاومت به کار خود در منطقه ادامه دهد، تسلیم اسرائیل نشود و جمهوری اسلامی نیز حمایت‌های خود از مقاومت در منطقه را تداوم ببخشد. بنابراین اگر ما مقاومت کنیم و به راه خود در این مسیر ادامه دهیم، شرایط میدانی و واقعی می‌گوید که اسرائیل نیز قادر نخواهد بود ۲۵ سال در منطقه بماند.

دست رد به میانجی گری آمریکا: دبیرکل فقید حزب‌الله همچنین در این گفتگو به ماجرای تماس سعدالحریری با حزب‌الله در زمان جنگ ۳۳روزه و اعلام شروط آمریکا از سوی الحریری برای پایان دادن به جنگ اشاره و شروط آمریکا را این گونه تشریح کرد: شرط اول این بود که حزب‌الله تمامی اسرای اسرائیلی را آزاد کند. شرط دوم این بود که حزب‌الله کاملاً خلع سلاح شده و به یک حزب سیاسی تبدیل شود. شرط سوم هم موافقت حزب‌الله با اعزام نیروهای چندملیتیِ تابعِ ایالات متحده بود؛ یعنی یک اشغالگریِ بین‌المللی و اشغالگری آمریکایی. ما در برابر دو گزینه‌ی «جنگ» یا «تسلیم خفت‌بار» قرار داشتیم و گزینه‌ی جنگ را برگزیدیم.

شکست اجماع بین المللی برای نابودی حزب الله: شهید سیدحسن نصرالله همچنین در خاطرات خود درباره جنگ ۳۳ روزه از اجماع بین‌المللی برای نابودی حزب‌الله در جنگ ۳۳روزه سخن گفت و اظهار داشت که برخی مسئولان لبنانی از ریاض خواستند تا ضمن میانجی‌گری، برای خاتمه‌ی جنگ در جنوب لبنان تلاش کند؛ اما سعودی‌ها پاسخ دادند که هیچ دخالتی نمی‌کنند و در واقع یک تصمیم و اجماع آمریکایی، بین‌المللی و منطقه‌ای وجود دارد که حزب‌الله از بین برود.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn