تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 7:12
16 بازدید
کد خبر : 330566

آغاز پیروزی بزرگ

آغاز پیروزی بزرگ

پس ازآن حملات هوایی وتروریستی رژیم‌صهیونیستی درضاحیه جنوبی به ساختمان‌های مسکونی ومجروح و البته به شهادت رساندن تعدادی از فرماندهان ارشد مقاومت و دور تازه حملات‌ این رژیم در مناطق مختلف لبنان آغاز شد و درنهایت این اتفاقات به حمله گسترده به ساختمانی در ضاحیه ختم شد که سید‌حسن نصرا… به آنجا وارد شده بود

پس ازآن حملات هوایی وتروریستی رژیم‌صهیونیستی درضاحیه جنوبی به ساختمان‌های مسکونی ومجروح و البته به شهادت رساندن تعدادی از فرماندهان ارشد مقاومت و دور تازه حملات‌ این رژیم در مناطق مختلف لبنان آغاز شد و درنهایت این اتفاقات به حمله گسترده به ساختمانی در ضاحیه ختم شد که سید‌حسن نصرا… به آنجا وارد شده بود و به شهادت سید مقاومت ختم شد.

۲- حزب‌ا… در طول ماه‌های گذشته به دور از واکنش‌های هیجانی با یک روند دقیق در حال حملات مستمر به‌ دشمن صهیونی است و در این راستا بدون رونمایی از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های نظامی و تسلیحاتی خود، مقرهای فرماندهی، انبارهای تسلیحاتی و مراکز لجستیکی و به‌طور کلی مواضع نظامی دشمن در شهر حیفا در شمال اراضی اشغالی را هدف حمله قرار داده و همچنین شهر و بندر حیفا را به آتش کشیدند که این حملات، انبوه مهاجران جدیدی را برای رژیم اضافه کرده و اگر موج مهاجرت تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز بود، اکنون این مهاجرت به حیفا رسیده و این موضوع رژیم را به صورت فلج‌کننده‌ای درگیر کرده است.

۳- آنچه مشهود است این‌که درگیری بین حزب‌ا… واسرائیل ساعت به ساعت و دقیقه به دقیقه شدیدتر می‌شود. راهبرد اصلی مقاومت لبنان در دو کلمه خلاصه شده که توسط معاون سیدحسن نصرا… در مراسم تشییع شهید عقیل عنوان شد: «حساب المفتوح» (حساب باز). این عبارت به آن معناست که جبهه شمال باز خواهد بود. تحلیل این موضوع همان است که دبیرکل شهید حزب‌ا… لبنان عنوان کرد: «تا جنگ غزه متوقف نشود، جبهه شمال روی آرامش نخواهد دید.» 

۴- حال با شهادت سید مقاومت این سؤال مطرح می‌شود که تحولات منطقه‌ای و جنبش حزب‌ا… چه خواهد بود؟ در پاسخ ذکر این نکته ضروری است که محور مقاومت به صورت یک گفتمان و شبکه درهم پیچیده است و با شهادت افراد، خلل خاصی در آن به‌وجود نمی‌آید و این موضوعی است که صهیونیست‌ها از درک آن عاجز هستند، کما این‌که در طول سالیان گذشته حزب‌ا… شهدای فراوانی را در راه آزادی قدس داد‌. هرچند شهادت سیدحسن نصرا… ضایعه بزرگی است، اما محور مقاومت درخت تنومندی است که ریشه در میان ملت‌ها دارد و گفتمان آن همه‌شمول است. سرمایه اجتماعی این جریان در لبنان تایید‌کننده این مدعاست.

۵- بعد از شهادت سیدعباس موسوی، دبیرکل حزب‌ا… لبنان توسط صهیونیست‌ها، پرچم بر زمین نماند و با دبیرکلی سیدحسن نصرا… جوان، اتفاقات خاصی برای این حزب رخ داد که مهم‌ترین آنها تغییر شیوه جنگ این جنبش به حالت تهاجمی بود. اکنون نیز پس از شهادت ایشان به‌دلیل ساختار محکم و منسجم حزب‌ا… و قدرت و توان آن در تحولات مختلف، این جنبش به سیر صعودی و نقش‌آفرینی‌اش در روندهای منطقه ادامه خواهد داد.

۶- اتفاقات اخیر و نوع واکنش گروه‌های مقاومت، مسیر تحولات پیش‌رو را نشان خواهد داد. درصورت اقداماتی متقابل و همراه با هزینه برای محور غربی ــ عبری در منطقه، روند تحولات تا حدود زیادی تغییر مسیر خواهد داد زیرا عدم اقدام متقابل در برابر این رژیم وضعیت را به‌مراتب بدتر خواهد کرد و همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب در پیام خود فرمودند، خون شهید سید‌عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید‌حسن هم بر زمین نخواهد ماند.‌

۷- حرف آخر این‌که ساختار نظامی و تشکیلاتی حزب‌ا… طوری طراحی شده که حتی با شهادت ناباورانه سید مقاومت نیز این جنبش توان انجام عملیات بزرگ را دارد و با توجه به وضعیت پیش‌آمده و شهادت سیدحسن، رخدادهای آتی در منطقه روند روبه‌رشد بحران را نشان می‌دهد که این افزایش درگیری‌ها می‌تواند در همه جبهه‌ها و با شدت‌های مختلف باشد و نکته مهم این‌که ضرباتی که از امروز به باند جنایتکار صهیونی وارد می‌شود، قطعا کوبنده‌تر و سنگین‌تر خواهد بود و این شهادت آغاز یک پیروزی بزرگ خواهد بود نه پایان یک مبارزه.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn