تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 9:21
4 بازدید
کد خبر : 330672

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۸ مهر ۱۴۰۳/ کاهش قیمت سکه استارت خورد؟

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۸ مهر ۱۴۰۳/ کاهش قیمت سکه استارت خورد؟

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان​ به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی استارت معاملات دومین روز هفته را خواهد زد که در روز شنبه متاثر از «فراز و نشیب اونس طلا» و «اخبار سیاسی»‌ نوسانات محسوسی را به ثبت رساند؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در کانال ۴۷ میلیون تومان قرار گرفت


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی استارت معاملات دومین روز هفته را خواهد زد که در روز شنبه متاثر از «فراز و نشیب اونس طلا» و «اخبار سیاسی»‌ نوسانات محسوسی را به ثبت رساند؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در کانال ۴۷ میلیون تومان قرار گرفت و طلای آبشده هم در محدوده ۱۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت طلای آبشده روز شنبه را در ۱۶ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان بازگشایی کرد و با نوسان مثبت ۱۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قیمت خورد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم چهار میلیون و ۴۲ هزار تومان خرید و فروش شد.

قیمت سکه امامی هم که در ابتدای معاملات اولین روز هفته در ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت؛ طی یک نوسان مثبت به کانال ۴۷ میلیون تومان رفت و ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه و ربع سکه هم با نوسان مثبت به ترتیب ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند و سکه گرمی در قیمت هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، بازار سکه از تاریخ ۳۰ مرداد با نوسانات قابل‌توجهی در سایه «افزایش چشمگیر بهای اونس طلا» و «رکوردزنی‌های پی‌درپی بازارهای جهانی» همراه شده است؛ موضوعی که در پی آن حباب سکه امامی وارد کانال ۹ میلیون تومان شد.

در روز شنبه همچنین خبر شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مورد توجه بازار قرار گرفت. حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند با توجه به «افزایش هیجان در بازار جهانی طلا» و «نوسان بازار ارز»، احتمال نوسان مثبت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در جریان معاملات امروز وجود دارد. اما در صورت کنترل قیمت دلار و بازگشت اونس طلا به روند اصلاحی، عقب نشینی قیمت طلا و سکه محتمل است.

به عقیده این گروه سکه امامی در بازه‌ حساس تکنیکالی قرار گرفته و مرز حمایت اصلی برای این فلز گرانبها در محدوده ۴۵ میلیون تومان تعیین شده است. این سطح به عنوان یکی از نقاط کلیدی در معاملات سکه امامی شناخته می‌شود و در صورت کاهش قیمت سکه به پایین سطح یاد شده احتمال ادامه مسیر نزولی تا سطوح پایین‌تر وجود دارد. از طرف دیگر، مرز مقاومت سکه امامی در محدوده ۴۸ میلیون تومان قرار دارد و در صورت عبور قیمت سکه از این سطح، کانال‌های جدید در دسترس قرار خواهند گرفت.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران فنی همچنین معتقدند مرز حمایت اصلی برای طلای آبشده در محدوده ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد و این سطح حمایتی به عنوان کف قیمتی برای معامله‌گران محسوب می‌شود و در صورتی که قیمت طلای آبشده به پایین این سطح سقوط کند، احتمال اصلاحات قیمت شدیدتر وجود دارد.

در مقابل، مرز مقاومت طلای آبشده در محدوده ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و عبور قیمت از مرز یاد شده به معنای افزایش تمایل خرید در بازار است که می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت و حرکت به سمت سطوح بالاتر شود. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می دهد مرزهای حمایتی و مقاومتی در هفته‌های اخیر بسیار مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و رفتار قیمت در این بازه‌ها می‌تواند جهت حرکت بعدی بازار را تعیین کند.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn