تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 10:42
40 بازدید
کد خبر : 330746

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۸ مهر ۱۴۰۳/ شرط مهم برای کاهش قیمت دلار

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۸ مهر ۱۴۰۳/ شرط مهم برای کاهش قیمت دلار

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز دومین هفته مهر را با نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز کرد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در بازار تهران و هرات در کانال ۶۱ هزار تومان نوسان داد و درهم امارات هم در کانال ۱۶


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز دومین هفته مهر را با نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز کرد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در بازار تهران و هرات در کانال ۶۱ هزار تومان نوسان داد و درهم امارات هم در کانال ۱۶ هزار تومان پیش رفت. قیمت دلار هرات معاملات روز شنبه را در ۶۰ هزار و ۶۲۰ تومان بازگشایی کرد و با نوسان مثبت در ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. این اسکناس در بازار تهران هم سرنوشتی مشابه هرات داشت و معاملات روز گذشته را با گپ مثبت ۷۰۰ تومانی، در ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز کرد و به ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

قیمت درهم امارات هم به تبعیت از روندی که دلار در بازار هرات و تهران طی کرد،‌ روز شنبه را با گپ مثبت ۲۸۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۷۴۰ تومان آغاز کرد و با نوسان مثبت به ۱۶ هزار و ۹۳۰ تومان رسید. این اسکناس در نیمه دوم روز با کاهش ۱۰۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۸۳۰ تومان قرار گرفت؛ اما این پایان کار نبود و قیمت درهم بار دیگر با نوسان مثبت به ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. بازار رسمی هم در روز شنبه شاهد نوسان مثبت قیمت دلار، یورو مبادله‌ای و دلار نیمایی بود.

بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز ۴۹۵۹۸ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم ۴۶۶۱۵ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز را با کاهش سپری کرد و ۵۵۳۴۴ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به ۵۲۰۱۵ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۵۰۵ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۶۹۳ تومان قیمت خورد.

پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران بازار ارز حکایت از آن دارد که بازارساز برای کنترل قیمت‌ها مداخله کرده است؛ مداخله‌ای که برخلاف گذشته به‌ جای بازار هرات بر بازار تهران متمرکز شده است. این گروه معتقدند اقدام اخیر بازارساز نشان از اتخاذ سیاست‌های جدید برای مدیریت بازار دارد که شامل «تزریق ارز در بازار تهران و کنترل قیمت دلار» می‌شود. «پایین‌تر بودن قیمت دلار تهران نسبت به هرات» و «افزایش حباب دلاری درهم» دو مولفه مهمی هستند که ادعای فوق را ثابت می‌کنند.

با این حال، در روز شنبه اخبار حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در کانون توجه معامله گران قرار گرفت.

معامله‌گران فنی معتقدند مرز ۵۹ هزار تومان نقطه‌ای کلیدی برای دلار تهران و هرات است و شکست و عبور از آن در جریان معاملات امروز می‌تواند منجر به نزول بیشتر قیمت این اسکناس آمریکایی شود.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn