تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 16:41
14 بازدید
کد خبر : 331107

احتمال رویارویی کامران، تیلور و سعدالله‌اف چقدر است؟

احتمال رویارویی کامران، تیلور و سعدالله‌اف چقدر است؟

یگانه عصاری، خبرنگار: اتحادیه جهانی کشتی این روزها به دنبال هرچه جذاب‌تر برگزار شدن مسابقات آلبانی است. مسابقاتی که ۷ تا ۱۰ آبان برگزار می‌شود و تا اینجای کار کامران قاسم‌پور با شکست امیرحسین فیروزپور و دیوید تیلور با شکست والنسیا حضور خود را در آلبانی قطعی کرده‌اند؛ هرچند تیلور اعلام کرد با توجه به

یگانه عصاری، خبرنگار: اتحادیه جهانی کشتی این روزها به دنبال هرچه جذاب‌تر برگزار شدن مسابقات آلبانی است. مسابقاتی که ۷ تا ۱۰ آبان برگزار می‌شود و تا اینجای کار کامران قاسم‌پور با شکست امیرحسین فیروزپور و دیوید تیلور با شکست والنسیا حضور خود را در آلبانی قطعی کرده‌اند؛ هرچند تیلور اعلام کرد با توجه به قبول مسئولیت مربی‌گری برای حضور در این مسابقات تردید دارد!

این درحالی است که سال گذشته آلبانی به کشتی‌گیران ایرانی ویزا نداد و نگرانی بابت کارشکنی مجدد این کشور وجود دارد. حالا اما وزن ۹۲ کیلوگرم معمایی دیگر هم دارد، حضور عبدالرشید سعدالله‌اف که اگر انتخابی‌اش را برنده شود، مثلث قدرت احتمالی تکمیل می‌شود و اتحادیه جهانی کشتی به خواسته‌اش می‌رسد؛ مسابقاتی جذاب در آلبانی. 

از پاریس تا تیرانا

کامران قاسم‌پور، دیوید تیلور رقیب همیشگی حسن یزدانی و رشید سعدالله‌اف، سه نفری که هیچ‌یک نتوانستند در پاریس کشتی بگیرند و حالا به دنبال حضور در مسابقات جهانی تیرانا می‌باشند. در این بین باید حضور کامران قاسم‌پور را قطعی دانست اما تیلور اعلام کرده برای حضور تردید دارد، اگرچه از قبل تحت قرارداد باشگاه اوکلاهاما بوده و به نظر این صحبت‌ها فقط برای به خطر نیفتادن قرارداد مالی‌اش مطرح شده و باید حضور او را هم قطعی بدانیم. از سوی دیگر سعدالله‌اف هم در قهرمانی کشور روس‌ها نفر اول ۹۷ کیلوگرم شده و اگر در مسابقه انتخابی با آلن باگایف برنده شود، مثلث قدرت در وزن غیرالمپیکی کامل خواهد شد و می‌توان این دوره جهانی را سخت‌ترین رقابت در این وزن خواند. 

میزبانی پرخطر آلبانی!

انتخاب آلبانی به‌عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی اوزان غیرالمپیکی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۲۴ در شرایطی رخ داد که سال گذشته این کشور از دادن ویزا به تیم‌های ملی کشتی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال خودداری کرد اما با وجود اعتراض و رایزنی‌های فدراسیون کشتی، اتحادیه جهانی کشتی بار دیگر میزبانی رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال و میزبانی مسابقات مهم جهانی بزرگسالان ۲۰۲۴ در اوزان غیرالمپیکی را به آلبانی سپرد. کمیته ملی المپیک ایران سال گذشته پس از خودداری آلبانی در دادن ویزا به تیم‌های ملی کشتی امید ایران در سال ۲۰۲۳، اعتراض شدید خود را به این موضوع اعلام کرد و باید دید آیا این بار نیز آلبانی از دادن ویزا به تیم‌های ملی کشتی برای حضور در این ۲ رویداد مهم خودداری می‌کند یا خیر. 

قاسم‌پور؛ چهره برجسته آلبانی

اگرچه دیوید تیلور در مصاحبه اخیر خود از هیجان رقابت با سعدالله‌اف صحبت کرده و عامدانه هیچ حرفی از رقابت احتمالی‌اش با کامران قاسم‌پور به میان نیاورده است اما باید کامران قاسم‌پور را حتی در صورت حضور احتمالی سعدالله‌اف، یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا دانست که دو سال متوالی قهرمان جهان شد و سال سوم هم اگر مصدومیت مانع از حضورش در بلگراد نمی‌شد، طلای سومش دور از دسترس نبود. کسی که زیرگیری‌های منحصربه فرد او کار را برای تمام رقبایش سخت می‌کند و یکی از محبوب‌ترین کشتی‌گیران ایرانی در میان مردم کشورش است اما باید به آمادگی سابق خود بازگردد تا با تمام توان به میدان برود. اما حضور سعدالله‌اف، تیلور و قاسم‌پور به صورت همزمان در آلبانی چقدر محتمل است؟ آیا شرایط دقیقا مطابق میل اتحادیه جهانی خواهد بود؟ سوالی که هادی عامل، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به آن پاسخ داد. 

درباره مسابقات جهانی آلبانی توضیح می‌دهید؟ 

مسابقات آلبانی اوزان غیرالمپیکی است. ما ۱۰ وزن داریم که در شش وزن در المپیک کشتی می‌گیریم. چهار وزن دیگر در کشتی آزاد مثل ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ که در المپیک نیست، در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. در فرنگی هم اوزان غیرالمپیکی ما عبارتند از ۶۳، ۷۲، ۸۲، ۵۵. 

یکی از نکات حائز اهمیت این مسابقات احتمال رویارویی قاسم‌پور و تیلور است. 

احتمال رویارویی کامران و تیلور وجود دارد و تا ۵۰ درصد احتمال دارد که این دو نفر با هم کشتی بگیرند. البته نکته مهم دیگری هم وجود دارد. آلبانی سال گذشته به ما ویزا نداد و امکان اینکه امسال هم به ما ویزا ندهد، زیاد است. حالا تصور کنید از طرفی وضعیت تیلور مشخص نیست و از طرفی دیگر وضعیت ویزای ما نامشخص است ولی اگر این دو نفر با هم کشتی بگیرند، یکی از کشتی‌های قشنگی خواهد بود که برای ایرانی‌ها بسیار مهم است و پیروزی کامران برای ایرانی‌ها بسیار شادی‌بخش است. 

رقابت هر سه نفر کامران قاسم‌پور، تیلور و سعدالله‌اف چقدر محتمل است؟

ببینید شانس این رویارویی خیلی کم است. تیلور اعلام کرده من چون با تیم برای مربی‌گری قرارداد بستم، احتمال دارد به مسابقات نیایم. البته نگفته که صددرصد نمی‌آیم ولی احتمال نیامدنش به مسابقات وجود دارد. درباره سعدالله‌اف هم باید بگویم فکر نمی‌کنم بیاید چون وزنش زیاد است و در حد شایعه است. فعلا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می‌افتد. نظر شخصی من این است که احتمال این رویارویی کم است. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn