تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 17:01
22 بازدید
کد خبر : 331124

قیمت دلار کاهشی شد؛‌ قیمت سکه تغییر کانال داد/ بازار طلا در حالت اشباع

قیمت دلار کاهشی شد؛‌ قیمت سکه تغییر کانال داد/ بازار طلا در حالت اشباع

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار طلا و ارز در دومین روز هفته با نوسان کاهشی قیمت طلا و سکه و رفت و برگشت قیمت دلار همراه شد؛ روندی که در پی آن قیمت درهم امارات و بیت کوین هم مسیر نزولی را در پیش گرفتند و عقب نشینی کردند. قیمت دلار هرات


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار طلا و ارز در دومین روز هفته با نوسان کاهشی قیمت طلا و سکه و رفت و برگشت قیمت دلار همراه شد؛ روندی که در پی آن قیمت درهم امارات و بیت کوین هم مسیر نزولی را در پیش گرفتند و عقب نشینی کردند. قیمت دلار هرات امروز را با گپ منفی ۵۰ تومانی در ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی کرد و در ابتدا با نوسان مثبت به ۶۱ هزار تومان رسید. قیمت این اسکناس در نیمه دوم معاملات عقب نشینی کرد و تا ۶۰ هزار و ۳۵۰ تومان پایین آمد. معامله گران فنی معتقدند دلار هرات در سطح ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان سقف قیمت را ثبت کرده است و تا زمانی که قیمت پایین این مرز نوسان دهد، امکان آغاز روند اصلاحی وجود دارد و قیمت دلار می‌تواند ابتدا تا مرز ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سپس ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب نشینی کند.

به عقیده این گروه قیمت دلار با مشاهده سقف قیمت، روند اصلاحی را آغاز کرده است و در پی آن معامله گران از خرید دست کشیده‌اند و خبری از انجام معاملات نیست.

قیمت دلار در بازار تهران هم امروز کاهشی بود و پس از بازگشایی در ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان، طی یک روند نزولی به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. قیمت درهم امارات هم با تبعیت از نوسانات دلار در بازار تهران و هرات، معاملات را با گپ منفی ۱۱۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۷۹۰ تومان آغاز به کار کرد و با دو پله کاهش، به ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

بازار رسمی هم امروز شاهد افزایش قیمت دلار، یورو مبادله‌ای و دلار نیمایی بود. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز ۴۹۶۲۵ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم ۴۶۶۴۰ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز را با افزایش سپری کرد و ۵۵۴۰۹ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به ۵۲۰۷۶ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۵۱۲ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۶۹۹ تومان قیمت خورد.

بازار رمزارزها هم به مانند بازار ارز تهران شاهد نوسانات محسوسی بود و قیمت بیت‌کوین که در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش به کانال ۶۶ هزار دلار رسیده بود، امروز با در پیش گرفتن مسیر نزولی کانال یاد شده را از دست داد و در ۶۵ هزار و ۷۴۱ دلار معامله شد. قیمت تتر هم امروز کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و در حوالی ۶۰ هزار و ۸۷۵ تومان قرار گرفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران فنی معتقدند هدف بیت کوین نوسان بالای مرز ۱۰۰ هزار دلار است.

قیمت اونس طلا هم که در تعطیلات پایان هفته میلادی قرار دارد‌،‌ امروز در ۲۶۵۸ دلار نوسان داد. معامله‌گران فنی معتقدند اونس طلا به دلیل آنکه هفته گذشته سقف کوتاه‌ مدت را شکست، در حال حاضر نیاز به اصلاح عمیق‌تر دارد و تا زمانی که قیمت اونس پایین ۲۷۰۰ دلار باقی بماند، انتظار کاهش قیمت تا سطح ۲۴۸۰ دلار وجود دارد. اما رسیدن به ۲۴۸۰ دلار به آسانی ممکن نخواهد بود و احتمالاً فروشندگان را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، بازار در اشباع خرید سنگینی قرار دارد و باید منتظر اصلاح قیمت طی چند هفته‌ اخیر بود. با این حال، قیمت طلای آبشده امروز را در ۱۷ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان آغاز کرد و با طی روند کاهشی تا ۱۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان عقب نشست. این فلز گرانبها در ادامه معاملات با نوسان مثبت به ۱۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، سه میلیون و ۹۵۶ هزار تومان معامله شد.

طلای آبشده امروز سقف قیمتی را شکست و انتظار می‌رود با در پیش گرفتن مسیر اصلاح، به سمت سطوح ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند. اگر قیمت طلای آبشده سطح ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان را شکسته و پایین آن تثبیت دهد، مرز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را لمس خواهد کرد.

قیمت سکه امامی هم امروز در ۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در ادامه با از دست دادن کانال ۴۷ میلیون تومان، ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه هم امروز نزولی بود و به ترتیب ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند. قیمت سکه گرمی نیز امروز با کاهشی که تجربه کرد، کانال هشت میلیون تومان را از دست داد و به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

امروز فارغ از اخبار سیاسی که به جزئیات حمله تروریستی اسرائیل به ضاحیه و شهادت سیدحسن نصرالله اختصاص داشت، خبر جزئیات برگزاری نوزدهمین جلسه حراج سکه هم توجه معامله گران را به خود جلب کرد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn