تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 21:19
8 بازدید
کد خبر : 331377

تخلیه کالای اساسی در نیمه نخست ۱۴۰۳ رشد ۱۰ درصدی داشت/ رشد ۱۰۰ درصدی شکر

تخلیه کالای اساسی در نیمه نخست ۱۴۰۳ رشد ۱۰ درصدی داشت/ رشد ۱۰۰ درصدی شکر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، براساس داده‌های اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کالاهای اساسی تخلیه شده شامل «گندم»، «جو»، «ذرت»، «سویا»، «برنج»، «شکر» و «روغن» می شود که در این بین «جو» رشد پنج درصدی، «ذرت» رشد پنج درصدی، «سویا» رشد ۹۶ درصدی، «شکر» رشد ۱۰۰ درصدی و «روغن» رشد هفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، براساس داده‌های اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کالاهای اساسی تخلیه شده شامل «گندم»، «جو»، «ذرت»، «سویا»، «برنج»، «شکر» و «روغن» می شود که در این بین «جو» رشد پنج درصدی، «ذرت» رشد پنج درصدی، «سویا» رشد ۹۶ درصدی، «شکر» رشد ۱۰۰ درصدی و «روغن» رشد هفت درصدی داشته‌اند.

وضعیت تخلیه کالای اساسی

براساس داده‌های اعلام شده میزان تخلیه گندم طی نیم‌سال نخست سال جاری معادل ۵۳۰ هزار و ۷۲۱ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵۲ تن بود، همچنین میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل چهار میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۸۴ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل سه میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۲۱ تن بود که رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد. میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۶۵ هزار و ۶۷۲ تن، بود.

افزایش تجارت غیرنفتی ایران با همسایگان/ 11.9 میلیون تن کالای اساسی وارد شد

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۵۶۱ هزار و ۸۱۲ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی نیمسال نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۶۲۵ هزار و ۹۱۴ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد هفت درصدی هستیم.

سازمان بنادر اعلام کرده تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی ۶ ماهه نخست سال جاری شامل ۴۱۹ هزار و ۱۳۱ دستگاه کامیون و ۱۲ هزار و ۵۱۴ واگن بود که از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۸۶ دستگاه به صورت حمل یک‌سره بوده است.

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn